Jump to content
Annons

Reflektion gällande uppdateringen av forumet


Jon Rinneby

Recommended Posts

God vänner.

Det har, som ni alla är väl medvetna om vid det här laget, hänt en del med forumet på senaste. Först flyttade vi över till en ny server, följt av en större uppdatering och en helt ny design. Detta har tyvärr medfört en del komplikationer som varit svåra att förutse.

Med anledning av detta har jag full förståelse för den frustration som många av er känner och jag tar på mig skulden gällande att återkopplingen borde varit bättre.

Samtidigt vill jag understryka att mitt jobb som admin endast handlar om att sköta om själva forumet och dess medlemmar. Att en god ton hålls och att de trådar som skapas har ett relevant innehåll för läsarna. Jag kan alltså varken påverka uppdateringar eller hur dessa sköts, detta ligger utanför min kunskap och arbetsuppgifter. 

Ett forum drivs av användarna, de är en förutsättning för dess överlevnad. Och jag är extremt tacksam och imponerad över alla som gör sitt bästa för att hålla forumet vid liv. Det är därför självklart att det tekniska ska fungera. Men för att använda ett slitet uttryck: Vi sitter alla i samma båt, alla vill vi att problemen ska lösas. Och ibland tar saker och ting längre tid än planerat.

Avslutningsvis vill jag nämna att anledningen till att den föregående tråden ”Uppdatering av forumet på gång under veckan!” stängdes ner, var för att tonen började bli tråkig. Med detta vill jag också poängtera att jag även fortsättningsvis kommer att stänga ner olämpliga trådar och plocka bort irrelevanta kommentarer och personangrepp. Detta är min uppgift som admin. 

Om det är så att det strular med att skriva eller svara på inlägg så börja med att rensa historiken i din webbläsare. Med detta hoppas jag att forumet nu fungerar bättre och ni är mer än välkomna att lämna feedback här i tråden. 

Vänligen
Jon

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
felix-d (oregistrerad)

Hej!

Tack Jon för inlägget och återkopplingen. Jag vill också tacka medlemmarna här för den feedback ni skickat in tidigare i samband med uppdateringen av forumet,  och visat tålamod. Jag beklagar jag de fel som uppstått i samband med forumuppgraderingen och driften av sajten.

Uppgraderingen av forumet är klart sedan tidigare, men vi jobbar vidare med att optimera driften och att sajten ska fungera ännu bättre framöver. 

Vänligen,
Felix IDG Utveckling
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas det funkar bra nu. Det finns många nya bra funktioner. Vet att ni som sköter forumet likväl som jag som frustrerad användare bara är människor. 

Forumet är vad vi gör det till. Hoppas det blommar upp igen och att diskussionerna går heta utan att vara alltför aggressiva! 🙂

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

felix-d (oregistrerad)
19 minutes ago Neosus sa:

Det verkar vara problem med att svara på inlägg med min samsung smartphone.. 😕 

Går bra med min PC. 

Hej Neosus,
Kan du prova att rensa cachen/cookies i webbläsaren och se om det fungerar igen? Ligger oftast under [Settings > Privacy > Clear Browsing] Data eller liknande. Det kan variera mellan webbläsare och enhet. https://www.wikihow.tech/Clear-Your-Browser's-Cache-on-an-Android

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minutes ago knuff sa:

Yllet, du kanske borde fundera på att inte ha så frikyrkligt lågt i tak här. Ibland när man går in här och kollar vilka som är online står det "YLLET". Trist med ett forum med endast en moderator online.  😄

Jag ska försöka bättra mig, men är man mjukis så är man 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Awesome! Jag uppskattar verkligen bland annat de nya rutinerna för bilder och länkar! Underlättar en hel del, grymt jobbat :-)
Sen verkar det som ni redan löst de här sakerna, men för att ge er info utifall att det är mer som strular - för några dagar sen när jag la upp en bild om att svars-möjligheten vad död för mig trots att några andra kunde svara så tömde jag cachen tre gånger, bland annat för att se om det krävdes omedelbar omstart efteråt eller så.
Jag försökte i både Chrome och Firefox i Windows 10 Pro på en i7-burk. Testade aldrig på någon annan dator, knoppade istället, och när jag testade dagen efter så funkade allt igen!

 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

felix-d (oregistrerad)
31 minutes ago van Caine sa:

Awesome! Jag uppskattar verkligen bland annat de nya rutinerna för bilder och länkar! Underlättar en hel del, grymt jobbat :-)
Sen verkar det som ni redan löst de här sakerna, men för att ge er info utifall att det är mer som strular - för några dagar sen när jag la upp en bild om att svars-möjligheten vad död för mig trots att några andra kunde svara så tömde jag cachen tre gånger, bland annat för att se om det krävdes omedelbar omstart efteråt eller så.
Jag försökte i både Chrome och Firefox i Windows 10 Pro på en i7-burk. Testade aldrig på någon annan dator, knoppade istället, och när jag testade dagen efter så funkade allt igen!

 

Kul att du gillar de nya funktionerna. Jag gillar också nya editorn m.m. Tack för buggrapporten och felsökningen. Att editorn inte fungerade sist berodde på en redirect som slog fel och som sedan cachades av webbläsaren. Nu har vi uppdaterat den aktuella filen med en ny url så att ni ska få rätt fil.

Trevlig helg allihopa! 👍

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...