Jump to content
Annons

Nätaggretat...de e frågan de...


vayzeria

Recommended Posts

Hejsan!

Kanske en "konstig" fråga men sitter på ett nätaggregat som ligger på 470 W om jsg minns

rätt, saken är nu den att jag funderar på att byta till något högre Watt-antal. frågan är då vad

som rekomenderas ? Skall räcka mer än väl för framtiden då jag troligtvis kommer utöka datorn med

mjukvara/hårdvara.

Har idag Windows 7 Home Premium 7 64 bit

1 tb på mekaninsk disk

4-kärnig processor

8 Gb minne (skall utöka till 16 Gb )

Nätagg 450 W

Bra graf.kort. men det är ju nästan skitsamma när man spelar in & mixar !

Cubase 9Le men skall skaffa bättre Och större.

Har en del olika pluggar som är grymma och drar en del kraft och kostar lite av skjortan ;-)

Så.... what say ye ??

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Absolut att nätaggregat ofta underskattas i byggen, men om datorn fungerar bra är det inte jätteviktigt att byta. Tänk på att det är CPU och grafikkort som drar absolut mest, så t.ex. mer RAM kommer inte göra att datorn drar mer ström. (Eller ja, pyttelite mera kanske. ☺️ )

Nätdelar och watt är väldigt mycket som "förstärkare och watt", dvs mer behöver inte betyda bättre. Så satsa på ett märkesagg med lite lägre watt istället för hejsantjosan som lovar maaaasor med watt. Ett bra märkesagg kan leverera bra kvalitativ ström även under hög belastning.

Några som jag själv kört i flera datorer är Corsair CS-serien. (De har även den lite billigare CX som oxå är bra). 650 watt räcker för de allra flesta:

https://www.dustinhome.se/product/5010759632/cs650m

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag har väl gått i de tankarna och gjort lite uträkningar med det jag har i burken, vad för typ av watt som borde räcka. Så det verkar stämma med det du säger :-)

Är ganska trött på min mekaniska disk så den skall så småning om uppdateras till en SSD. Sen får det nog fan vara nog ! ^^

Nickar och tackar Dig Cathrine ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Hehe... korsdrag kanske fungerar ? ;-)

  Jag tror mitt är på 560W så det är max 112 watt som ska bort. Och till det så

är flödet från chassit tillräckligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...