Jump to content
Annons

Skrivbordsbakgrund


Shadows

Recommended Posts

Jag var länge en motståndare till skrivbordsunderlägg av olika slag och körde därför länge på XP's vackra mörkblå standardfärg. Nu när jag är äldre och visare så har jag förstås ändrat åsikt och har börjat köra på olika bakgrunder. Det som jag kör på nu är:

http://www.skins.be/framepic.php?id=18410&size=1280

Med den skillnaden att jag flyttat Lindsay en bit till höger. På en annan dator använder jag

http://www.cafe.se/cc-cafekvinnor/skrivbor...esktop_1024.jpg

Som fortfarande är en stor favorit. Jag vet inte varför men en ljus vit färg och en snygg tjej får mig alltid att känna mig mer välkommen till datorn.

Vad använder ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Här på jobbet har jag en uttänjd bild på sångaren i synthgruppen Das Ich, där uttänjningen gör att han ser ännu mindre ut som en människa än i vanliga fall... 🙁

Hemma har jag en bild på "Kirikou och den elaka häxan". Alltså samma lilla tecknade kille som i min avatar, fast på skrivbordet har jag en annan bild där även den läckra häxan är med... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni blir inte en aning sugna att byta nu när jag visat var skåpet skall stå?

pöh.

Du kan väl inte på fullt allvar föredra en animegubbe som går mot en tecknad motorcykel över en bild på en sjukt snygg kvinna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag föredrar att titta på min snygga fysiska kvinna snarare än att ha komplex och glo på en kvinna på skärmen. Vad som är på skrivbordet spelar mindre roll, eftersom jag alltid har ett fönster ivägen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Vad helst som får din båt att flyta.

Komplex?  😮

whatever 😉 (kommer inte på nått bättre svar 😆 )

Tror jag förstår vad du menar nu.

Din flickvän hade fått komplex ifall du haft bilder på snyggare tjejer som skrivbordsunderlägg? Eller är det kanske du som får komplex för att de tjejerna är snyggare än din flickvän?

Kunde inte låta bli hehe

 

Edit: och snälla svara inte "ingen är vackrare än min flickvän"

Redigerat av Shadows
Link to comment
Dela på andra sajter

funi (oregistrerad)
Jag var länge en motståndare till skrivbordsunderlägg av olika slag och körde därför länge på XP's vackra mörkblå standardfärg. Nu när jag är äldre och visare så har jag förstås ändrat åsikt och har börjat köra på olika bakgrunder. Det som jag kör på nu är:

http://www.skins.be/framepic.php?id=18410&size=1280

Med den skillnaden att jag flyttat Lindsay en bit till höger. På en annan dator använder jag

http://www.cafe.se/cc-cafekvinnor/skrivbor...esktop_1024.jpg

Som fortfarande är en stor favorit. Jag vet inte varför men en ljus vit färg och en snygg tjej får mig alltid att känna mig mer välkommen till datorn.

Vad använder ni?

"Äldre och visare"?????????????????????????????????????????????????????????

- Snarare "GUBBSJUK", vill jag kalla det!

Det är så j........B och urtöntigt;såååååååååååååå PRIMITIVT!

++++++++till Nekos "svar på tal"!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Det är ok att ha en vacker naturbild men en vacker och fullt påklädd tjej med gitarr är tabu? Det känns som att du är väldigt ärlig mot dig själv funi. Vad är det egentligen för fel med att kolla på snygga tjejer? Jag gör det fan varje gång någon snygg går förbi på gatan. Att försöka förneka det är ju bara att förneka sig själv. För klarhets skull, det är alltså inte så att jag varje gång jag startar datorn tar en obligatorisk runk för att jag blir så kåt utan jag har helt enkelt bilden för att jag finner den estetiskt tilltalande.

Människor ibland alltså.

Redigerat av Shadows
Link to comment
Dela på andra sajter

Lindsay Lohan är däremot fylld av fräknar så hon går bort direkt 😱

Edit: Det konstiga med tråden är ju att du (Shadows) blir förvånad över att han inte vill ha en tjej som bakgrundsbild.. Det är klart man inte alltid vill ha det, herregud 😱

Redigerat av nurfen
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Lindsay Lohan är däremot fylld av fräknar så hon går bort direkt  😱

Smaken är olika jag tycker hon är hur snygg som helst.

Men för att vara lite seriös. Jag blir så irriterad på mycket av den här debatten som förs nu om utseendé och det. Att många tjejer har en skev självbild och dåligt självförtroende, det är en sak. Att porren som produceras presenterar en sexualbild som få människor skulle känna igen sig i, det är en sak. Allt det där är rätt och vettiga saker att debattera. Men att ta steget och tycka att man inte ska få titta på snygga personer av det motsatta könet och tycka att de är vackra. Det förstår jag allvarligt talat inte. Många säger att man inte kan se människor som objekt? Bullshit säger jag. Måste jag känna en tjej för att tycka att hon är snygg? Som exempel: om jag lyssnar på någon musik jag gillar så tänker jag då inte på människorna bakom den musiken utan jag tänker på vad musiken betyder för mig. Gruppen eller individen är bara ett objekt jag har inget direkt intresse av deras privatliv så länge det inte hindrar dem från att skapa musik jag gillar. Skådespeleri bygger på att folk ses som objekt. Det är få personer som får betalt för att spela upp deras egna liv.

Här kanske man kan argumentera och säga att de här personerna har ju arbetat för det. Det är ju deras arbete du värdesätter och inte något så ytligt som deras utseende. Poäng förvisso men hade det varit vettigare ifall Lindsay Lohan hade genomgått tio plastikoperationer och tränat extremt mycket för att få den perfekta kroppen? Då hade hon ju arbetat för det iaf och då hade det varit produkten jag uppskattade. Nej, det finns nog ingen som tycker det när man lägger ut det på det sättet.

I grund och botten så handlar det här om att många människor verkar tycka att det är "fel" och "fult" att uppskatta folks utseende. Jag tycker inte det. Jag tänker inte sluta titta på vackra tavlor eller vackra naturscener heller. Jag tänker definitivt inte sluta lyssna på vacker musik.

Måste egentligen plugga nu hehe

Redigerat av Shadows
Link to comment
Dela på andra sajter

Edit: Det konstiga med tråden är ju att du (Shadows) blir förvånad över att han inte vill ha en tjej som bakgrundsbild.. Det är klart man inte alltid vill ha det, herregud 😱

Det är min sorts humor. Självfallet förstår jag att man inte alltid vill se det. Jag kanske borde börja använda fler smileys för att förklara vad jag menar. Jag är så van vid att vara ironisk och så jag glömmer ofta bort att alla här inte känner mig i verkligheten. Som förtydligande självfallet förstår jag att man inte alltid vill se en bakgrundsbild på en tjej jag bara skojade med Neko där. Resonemanget om utseendé står jag dock fast vid.

Link to comment
Dela på andra sajter

finns det ingen brud med synt också? 😉

Den där halvdåliga brittiska musiktidningen (nä, inte Sound on Sound, utan den andra) gjorde bakgrundsbilder med söta flickor och Waldorfs färgglada synthar... Fast jag måste säga att jag nog tyckte att syntharna var intressantare än flickorna... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...