Jump to content
Annons

Uppgradering - Logic


Minja

Recommended Posts

Hej!

Hoppas det finns datakunniga här! Har två frågor..

1. Vill ladda ner UA 610 Tube Preamp & EQ Collection plug in, men går visst inte utan att uppgradera till minst El Capitan. Har nu Mac OS x 10.6.8 och Logic Express 9.0. Frågan är om det kan ställa till det i Logic, att det är för nytt helt enkelt, nå´n som har erfarenhet? Har tyvärr inte möjlighet att lägga ut för ratt uppgradera Logic till senaste.. 

2. Behöver kunna bära med dator, ljudkort och UAD Satellite till diverse ställen närmaste tiden och känns inte helt smidigt att konka runt på min stationära iMac som väger 12 kg.. Funderar på att låna en Macbook.. Har säkerhetskopierat hela hårddisken till en extern via Time Machine.

Tror ni det kommer att fungera att använda ljudkort, UAD Satellite och Logic i den andra bärbara datorn utan att installera allt på Macbookens interna hårddisk?

Grymt Tacksam på förhand för kloka råd!  🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

UA 610 Tube Preamp & EQ Plug-In Collection kommer med i verion 7.5.0 av Universal Audios programvara (7.5.1 om du kör apollo twin ljudkortet) och den ska fungera på OS X 10.8.5 (Mountain Lion) så du behöver inte uppgradera hela vägen till El Capitan.

Du kan ladda ner äldre versioner av installationsfilerna i den här länken: https://help.uaudio.com/hc/en-us/articles/215267203-UAD-Software-Archives

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Det du kan göra är att instllera det os som krävs till en extern hårddisk från macbooken och lägga/installera till

dina program och köra den från den externa. Det kommer att gå segt men du slipper då att installera nåt på macbookens egen hårddisk. När du har lånat färdigt så glöm inte att byta start disk så den startar från sin interna igen.

Snowleopard gör ju din Imac oduglig på nätet i och med att webläsare från den tiden inte funkar så varför inte uppgradera till det senaste den klarar i alla fall. Jag kör min mac pro 3.1 på yosemite och mina hackmacar på mountainlion utom den senaste nya som rullar på sierra.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Tack för svar!

Wollie: Har inte Apollo Twin Ljudkort kör med TC Electronic Impact Twin, men frågan är om Logic Express 9.0 kommer klara Mountain Lion?

Burmin Sven: Vill gärna inte att den ska gå sekt, funkar inte till de sammanhang jag behöver använda den till.. men tack för ideen!

Får nog ändå skramla ihop till en begagnad Macbook helt enkelt och installera direkt på hårddisken..🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...