Jump to content
Annons

Musikhjälpen utrustning


Martin

Recommended Posts

Annons

Svårt att se - men de har mycket Gefell-mickar och puffskydden är troligen Håkan P110 från svenska Mikrofonen AB - för det har SR köpt in massor av.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror, precis som Claes, att det är Gefellmickar de flesta av dem, kanske denna?

http://www.microtechgefell.de/index.php/en/microphones/211-m930

Använde såna på jobbet för några år sedan i en skolradiostudio, riktigt bra mickar för priset. Små men BRA!

Puffskyddet från mikrofonen använder jag själv i hemstudion, det är ruggigt bra, mycket bättre än de tidigare jag har haft.

Lite intressant är det ju att de inte kör mer någon av de "vanliga" broadcastmikrofonerna som shure sm7b eller EV re20.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack. Tyckte det lät trevligt och blev intresserad! 🙂 

The studio microphone Gefell M 930 Ts unifies approved large diaphragm capsule technology with an optimized output transformer and a new developed circuit design. That attains a signal transmission with negligible distortion combined with a lower low frequency response, a very low noise floor and a high sound pressure level even at high external load.

The M 930 Ts capsule can be found in the M 930, UM930, and UM930 Twin. It has a 32mm outside diameter, with a diaphragm diameter of 28mm. The capsule is shockmounted within the headbasket, reducing the microphone’s sensitivity to structure-born noise.

 

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...