Jump to content
Annons

Vilka cymbaler ska jag köpa?


Rodbet

Recommended Posts

Hej! Efter ett år med billiga brass cymbaler tänkte jag uppgradera mig lite och skulle behöva lite tips från er! 🙂

Jag har kollat på några cymbaler så som Masterwork Custom, Masterwork Troy och även East pro, East Classic.

Är det någon som vet något om dessa cymbaler? Vilket set skulle ni i såna fall rekommendera för en hårdrocks & metal trummis?

Kan tillägga att jag bara spelat trummor ett år 😉 Om ni har andra cymbaler att rekommendera för ungefär samma pris så går det också.

Tack! :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

En ridecymbal som är extremt uppskattad och görs lika sen typ 40(?) år är Paiste 2002. Kanon både live o i studio. Finns i olika tum förstås.

Jag har ett trumset till min lilla studio fast jag är dålig på att trumma, jag har en blnadning av Zildjian och Paiste, att ha bara ur samma serie tycker jag blir tråkigt, roligre med lite olika legeringar och klang. Zildjians Constantinopel serie har ett väldigt exklusivt ljud.

Ska du ha dom i studio kan det kanske vara läge med anings mindre crashar än till live.

Redigerat av Guitar Nilsson
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...