Jump to content
Annons

240+ fria Kemper profiler


Hellpig

Recommended Posts

Tänkte bara slänga in ett tips - är du med i Facebook-gruppen "Kemper Profiling Amp / KPA User Group" så kan du ladda ner ett pack med över 240 Kemperprofiler - utan kostnad. Detta pack är från ett antal kommersiell profilerare och ingen av profilerna skall ha ingått i någon fri demo tidigare. 

Jag slängde upp en snabb video på min yt-kanal, på ämnet men det är inget du behöver titta på om du bara vill ha profilera, gå med i gruppen och ladda ner. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Jaha typiskt. Har inget FB så får stå över.

Öh, kom på att tanten har FB så kan låta henne fixa det. Smart. 🙂

Har profiler från Tonehammer, Diezel Herbert, och måste säga att det var de fetaste profilerna jag haft. Grymt bra kvalitet och rekommenderas.Ingen boost heller. Gillar inte profiler som har det. Vill använda min egen favorit, en moddad Maxon TS-9.

Redigerat av Die Hard
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Haha..wut? Är det du Hellpig? Har suttit o kollat din sida till o från de senaste veckorna bl.a när jag letat info om bra profiles och tyckte mig kunna urskilja en småländsk touch på uttalet..men tyckte oxå det lät som tyska stundtals.. Jawohl!! Kommer ganska säkert beställa en rack profiler i veckan så man kanske får regga sig o se vad gratispack innebär innan jag går o köper från Big Hairy Profiles..
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha typiskt. Har inget FB så får stå över.

Öh, kom på att tanten har FB så kan låta henne fixa det. Smart. 🙂

Har profiler från Tonehammer, Diezel Herbert, och måste säga att det var de fetaste profilerna jag haft. Grymt bra kvalitet och rekommenderas.Ingen boost heller. Gillar inte profiler som har det. Vill använda min egen favorit, en moddad Maxon TS-9.

Moddad Maxon TS-9 lät intressant. Jag har kollat in de här två maxon tubskrikarna men det vete f-n.... Har dels inte hittat nån som spelar annat än komptugg på gitarren, sen så tycker jag det låter nästan lika oavsett hur gain o volym ställs på dom

https://www.youtube.com/results?search_query=maxon+od808x

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Hade inte tänkt på transpose tidigare innan såg Hellpigs videos. Använder aldrig effekterna i kempern. Ja förutom delay då och va fan...? 🤪 För mig beter transpose bara som en pitch shifter. Självklart ladda in transpose i stompbox. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Moddad Maxon TS-9 lät intressant. Jag har kollat in de här två maxon tubskrikarna men det vete f-n.... Har dels inte hittat nån som spelar annat än komptugg på gitarren, sen så tycker jag det låter nästan lika oavsett hur gain o volym ställs på dom

https://www.youtube.com/results?search_query=maxon+od808x

Det är en Monte Allen moddad. Köpte den av en snubbe. X modelleran där på tuben tycker jag i de tester jag hört att den har mer treble på. Haft en vanlig maxon 0d808. Den har mer bett och suger inte ut basen lika mycket som en Ibanez tubskrikare, som i mitt tycke, låter lika tråkig som en volvo. Ibanez tubescreamers lever på sitt gamla rykte. Det var ju Maxon som licensierade sin tubesreamers till 1983. Köpte en ibanez tubescreamer för några år sen för att se och jämföra med maxon. Sålde ibanezmodellen fortast möjligast.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha..wut? Är det du Hellpig? Har suttit o kollat din sida till o från de senaste veckorna bl.a när jag letat info om bra profiles och tyckte mig kunna urskilja en småländsk touch på uttalet..men tyckte oxå det lät som tyska stundtals.. Jawohl!! Kommer ganska säkert beställa en rack profiler i veckan så man kanske får regga sig o se vad gratispack innebär innan jag går o köper från Big Hairy Profiles..

Haha, javisst är det är det jag! Tja, perfekt uttal har man ju inte men kunde Arnold S göra det till sitt trademark kan väl även jag... *hysteriskt fniss*

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade inte tänkt på transpose tidigare innan såg Hellpigs videos. Använder aldrig effekterna i kempern. Ja förutom delay då och va fan...? 🤪 För mig beter transpose bara som en pitch shifter. Självklart ladda in transpose i stompbox. 😳

Nej, jag var på g att beställa en Digitech The Drop, när det slog mig att den effekten finns i Kempern redan och den funkar helt OK tycker jag. Det är för övrigt rätt sällan jag använder externa effekter, brukar nöja med profilerna som de är med viss rattning på amp-settings och/eller EQ. Och lite delay... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...