Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla!

Har snokat runt hÀr ett tag som oregistrerad men nu har jag Àntligen nÄt att visa upp. Jag skriver, arrar och producerar poplÄtar hemma i vardagsrummet. Sjunger, spelar gitarr och bas. Gillar musik som Àr lite quirky. Jobbar fortfarande i Logic 9 sÄ jag börjar kÀnna mig som en hÀllristning. Har startat ett litet "band" som bestÄr av mig och en snÀll trum-kompis som stÀller upp för inspelning.

Har bara en fÀrdig lÄt just nu men tÀnkte slÀppa en EP i vÄr med 5 fina visor.

Tjo! / Ixolit

Annons
k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Roliga passningar till mycket av den musiken jag gillar i denna lÄt. Lite Baetles, Bowie och en del Queen. Men pÄ ett personligt och naturligt sÀtt. Gillade ljudet du fÄtt till med. 

Grymt ös! 

Redigerat av k9
Postat

VÀlkommen till Studio forum. Jag tror aldrig att jag hört nÄgon fÄ in sÄ mycket musik pÄ 2.57, och sÄ fantastiskt bra sedan.

Det hÀr Àr ett riktigt vitaminpiller för en som tycker att XTC Àr det sista riktiga popbandet, men jag hÀnger Ä andra sidan inte med lÀngre. Har du fler lÄtar?

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Gissar att han bara har en fÀrdig lÄt men planerar att slÀppa en EP pÄ fem lÄtar i vÄr. 

Tihi!

Sorry! Kunde inte missa att ta skott pĂ„ ett sĂ„ öppet mĂ„l.  😊

Redigerat av k9
Postat

Gissar att han bara har en fÀrdig lÄt men planerar att slÀppa en EP pÄ fem lÄtar i vÄr. 

Tihi!

Sorry! Kunde inte missa att ta skott pĂ„ ett sĂ„ öppet mĂ„l.  😊

Det dÀr pÄminner mera om ett sjÀlvmÄl. Jag tror inte att man levererar en sÄn lÄt utan att ha flera pÄ lager.

Postat (redigerat)

Tack Bluddrik! Kul att det gillas! 🙂 Som k9 sĂ„ fiint pĂ„pekade sĂ„ har jag 4 lĂ„tar till pĂ„ g. Det Ă„terstĂ„r sĂ„ngpĂ„lĂ€gg Ă„ en massa mix pĂ„ dem.

Å sĂ„ har jag sĂ€kert ett 10-tal lĂ„tar till i skallen. Kul att nĂ„n gillar sĂ„n hĂ€r mossig pop.

Å tack för det varma vĂ€lkomnandet! 🙂

Redigerat av Ixolit
k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Bluddrick: Det var inte sÄ allvarligt menat hoppas du inte tog illa vid dig, var verkligen inte menat sÄ. Ber om ursÀkt om du tycker jag var otrevlig dÀr. 

Tyckte bara att det var lite roligt nÀr han avslutade sitt inlÀgg med "Har bara en fÀrdig lÄt just nu men tÀnkte slÀppa en EP i vÄr med 5 fina visor." 

Tack Bluddrik! Kul att det gillas! 🙂 Som k9 sĂ„ fiint pĂ„pekade sĂ„ har jag 4 lĂ„tar till pĂ„ g. Det Ă„terstĂ„r sĂ„ngpĂ„lĂ€gg Ă„ en massa mix pĂ„ dem.

Å sĂ„ har jag sĂ€kert ett 10-tal lĂ„tar till i skallen. Kul att nĂ„n gillar sĂ„n hĂ€r mossig pop.

Inte gillar.. vi Ă€lskar denna lĂ„t!  đŸ„°

Redigerat av k9
Postat

Damn it sĂ„ bra! 😄

Följer direkt och varmt vĂ€lkommen hit till forat 🙂 kaffe finns!

Tack Slejnard! KĂ€nner mig sjukt fikasugen. 🙂

Postat

Tack Slejnard! KĂ€nner mig sjukt fikasugen. 🙂

Lyssnade bara lÄgt i telefonen men jÀklar. Imorn ska jag pressa pÄ uppe i studiorummet. BÄde spelglÀdje Ä ett jÀkla röj.

Om du beger dig norröver stÄr fikat redo. Virtuellt kaffe finns dock i de inre regionerna av forat...

Postat

Lyssnade bara lÄgt i telefonen men jÀklar. Imorn ska jag pressa pÄ uppe i studiorummet. BÄde spelglÀdje Ä ett jÀkla röj.

Om du beger dig norröver stÄr fikat redo. Virtuellt kaffe finns dock i de inre regionerna av forat...

Faen va kul! Är just inne pĂ„ din SC-sida. Du har legat i. Now and Then Ă€r en riktig sköning och du kan verkligen hantera gura och sjunger finemang. Topp! Oj, nu börjar A little seed of love.

Postat

Ja det var helvetes! Riktigt bra jobbat dÀr. Som nÄgon tidigare redan pÄpekat sÄ fÄr man en massa Beatles och Queen vibbar av det hela. Lite som Bob Hund pÄ amfetamin. Bra skit, skulle bjuda pÄ en öl men nÄgon pÄstÄr att jag druckit upp dem.

Postat

Faen va kul! Är just inne pĂ„ din SC-sida. Du har legat i. Now and Then Ă€r en riktig sköning och du kan verkligen hantera gura och sjunger finemang. Topp! Oj, nu börjar A little seed of love.

Tackar! 🙂 Ja det har blivit en del, bĂ„de högt o lĂ„gt. En del vill jag spela/ sjunga om men. Huvudsaken att man har kul under resan och musik Ă€r en resa! 🙂

Ser verkligen fram emot fler lÄtar.

Postat

Ja det var helvetes! Riktigt bra jobbat dÀr. Som nÄgon tidigare redan pÄpekat sÄ fÄr man en massa Beatles och Queen vibbar av det hela. Lite som Bob Hund pÄ amfetamin. Bra skit, skulle bjuda pÄ en öl men nÄgon pÄstÄr att jag druckit upp dem.

Tack som fan! 🙂 Ja, jag Ă€r ju tokig i bra 60-70-talspop Ă„ Ă€ven Bob hund. Att man druckit upp all öl kan vara svĂ„rt att minnas.

k9 (oregistrerad)
Postat

Tack som fan! 🙂 Ja, jag Ă€r ju tokig i bra 60-70-talspop Ă„ Ă€ven Bob hund. Att man druckit upp all öl kan vara svĂ„rt att minnas.

Intressant! Tyckte att din ljudbild pĂ„minde lite om Tambourine Studios och blev ganska glad av det. Nu förstĂ„r jag varför.  😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.