Jump to content
Annons

Hemstudiopulare och galen powerpoppare


Ixolit

Recommended Posts

Hej alla!

Har snokat runt här ett tag som oregistrerad men nu har jag äntligen nåt att visa upp. Jag skriver, arrar och producerar poplåtar hemma i vardagsrummet. Sjunger, spelar gitarr och bas. Gillar musik som är lite quirky. Jobbar fortfarande i Logic 9 så jag börjar känna mig som en hällristning. Har startat ett litet "band" som består av mig och en snäll trum-kompis som ställer upp för inspelning.

Har bara en färdig låt just nu men tänkte släppa en EP i vår med 5 fina visor.

Tjo! / Ixolit

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
k9 (oregistrerad)

Roliga passningar till mycket av den musiken jag gillar i denna låt. Lite Baetles, Bowie och en del Queen. Men på ett personligt och naturligt sätt. Gillade ljudet du fått till med. 

Grymt ös! 

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen till Studio forum. Jag tror aldrig att jag hört någon få in så mycket musik på 2.57, och så fantastiskt bra sedan.

Det här är ett riktigt vitaminpiller för en som tycker att XTC är det sista riktiga popbandet, men jag hänger å andra sidan inte med längre. Har du fler låtar?

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Gissar att han bara har en färdig låt men planerar att släppa en EP på fem låtar i vår. 

Tihi!

Sorry! Kunde inte missa att ta skott på ett så öppet mål.  😊

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

Gissar att han bara har en färdig låt men planerar att släppa en EP på fem låtar i vår. 

Tihi!

Sorry! Kunde inte missa att ta skott på ett så öppet mål.  😊

Det där påminner mera om ett självmål. Jag tror inte att man levererar en sån låt utan att ha flera på lager.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Bluddrik! Kul att det gillas! 🙂 Som k9 så fiint påpekade så har jag 4 låtar till på g. Det återstår sångpålägg å en massa mix på dem.

Å så har jag säkert ett 10-tal låtar till i skallen. Kul att nån gillar sån här mossig pop.

Å tack för det varma välkomnandet! 🙂

Redigerat av Ixolit
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Bluddrick: Det var inte så allvarligt menat hoppas du inte tog illa vid dig, var verkligen inte menat så. Ber om ursäkt om du tycker jag var otrevlig där. 

Tyckte bara att det var lite roligt när han avslutade sitt inlägg med "Har bara en färdig låt just nu men tänkte släppa en EP i vår med 5 fina visor.

 


Tack Bluddrik! Kul att det gillas! 🙂 Som k9 så fiint påpekade så har jag 4 låtar till på g. Det återstår sångpålägg å en massa mix på dem.

Å så har jag säkert ett 10-tal låtar till i skallen. Kul att nån gillar sån här mossig pop.

Inte gillar.. vi älskar denna låt!  🥰

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnade bara lågt i telefonen men jäklar. Imorn ska jag pressa på uppe i studiorummet. Både spelglädje å ett jäkla röj.

Om du beger dig norröver står fikat redo. Virtuellt kaffe finns dock i de inre regionerna av forat...

Faen va kul! Är just inne på din SC-sida. Du har legat i. Now and Then är en riktig sköning och du kan verkligen hantera gura och sjunger finemang. Topp! Oj, nu börjar A little seed of love.

Link to comment
Dela på andra sajter

Faen va kul! Är just inne på din SC-sida. Du har legat i. Now and Then är en riktig sköning och du kan verkligen hantera gura och sjunger finemang. Topp! Oj, nu börjar A little seed of love.

Tackar! 🙂 Ja det har blivit en del, både högt o lågt. En del vill jag spela/ sjunga om men. Huvudsaken att man har kul under resan och musik är en resa! 🙂

Ser verkligen fram emot fler låtar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det var helvetes! Riktigt bra jobbat där. Som någon tidigare redan påpekat så får man en massa Beatles och Queen vibbar av det hela. Lite som Bob Hund på amfetamin. Bra skit, skulle bjuda på en öl men någon påstår att jag druckit upp dem.

Tack som fan! 🙂 Ja, jag är ju tokig i bra 60-70-talspop å även Bob hund. Att man druckit upp all öl kan vara svårt att minnas.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Tack som fan! 🙂 Ja, jag är ju tokig i bra 60-70-talspop å även Bob hund. Att man druckit upp all öl kan vara svårt att minnas.

Intressant! Tyckte att din ljudbild påminde lite om Tambourine Studios och blev ganska glad av det. Nu förstår jag varför.  😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...