Jump to content
Annons

God Avfton


Lavid

Recommended Posts

Tja...

var börjar man nåt sånt här.

Jag har pillat i diverse studiomiljöer i ca 14 år. Mestadels små helt oinredda hemstudios, både hemma hos mig själv och hos vänner. Men har även vid olika tillfällen haft tillgång till komersiella studios.

På senare år har jag dock enbart kört hemma! Under en period på ca 1½ år så hade jag studio med helmholtz absorbent modell extra stor, och hade helt platt o fin återgivning fr. 200 hz ner till 30 hz där inne. Då jobbade jag lite med mastring och fick några småjobb.

I dagsläget tar jag emot lite låtar då och då från olika vänner/artister och ger mixningsråd främst, vill inte ta på mig mastring eller sådant om jag inte har ett vettigt rum att jobba i, givetvis.

I övrigt jobbar jag inte så mycket för stunden, försöker lugna ner mig efter en ganska omtumlande färd genom ett alldeles för händelserikt socialt liv. Att jag har ADHD med en skvätt Aspergers inpulat i det hela är väl själva anledningen att jag letat mig bort från civilisationen, och hyr idag ett större hus ute på vischan!

Har släppt musik under två pseudonymer, men föredrar nog att vara lite anonym. Väger inte så tungt sånt där tycker jag.

Jag skrev in mig som medlem här för att jag behöver lite råd gällande byggande av nya hemstudion! Har till min glädje märkt att det finns en hel del kunskap här, och eftersom jag inte har råd med akustik-konsultation och inte själv besitter alla kunskaper tänkte jag att jag ska höra med er här! Här tycks okunskap vara lika välkommet som kunskap, och det inskänker ju hopp, gällande mycket mer än bara studiobyggen. Tycker iallafall jag =)

Hoppas ev. trådar jag startar kan bidra till något!

Hej!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
sadomachine (oregistrerad)

Jamen välkommen hit då, hoppas att du ska få den hjälp du behöver och att det resulterar i en lååång byggtråd här på forumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...