Jump to content
Annons

Intresse för modul-baserad akustik reglering?


crillemannen

Recommended Posts

Hej,

jag har precis byggt ett nytt mix rum designat av Claes Olsson och då föddes ideén om att fortsätta bygga moduler anpassade både för hifi och studio. Min initiala tanke med mitt eget rum var att undvika att spika i väggar osv´. Att jag skulle kunna flytta mitt rum om jag så skulle vilja det i framtiden. 

Min fråga är om det finns ett intresse för detta? En pris idé för ett komplett rum skulle nog hamna runt cirka 30000:- En qrd-diffusor skulle nog hamna på cirka 3500:- /st, 2d diffusor 2500:-/st  . Basfällorna har jag inte riktigt räknat på men allt får ju följa ett standard mått för att hålla nere kostnaderna och för att uppnå ett jämnt och bra resultat. 

Den största konkurrenten är ju såklart lågpris lösningar från t.ex Thomann osv. Men resultate blir inte särskilt bra om man jämför med dessa lite mer avancerade konstruktionerna.

Det vore bara kul och höra vad ni tycker!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du menar som ett svenskt GIK akustics? Att du bygger och säljer akustikmaterial?

Kan funka tror jag! Finns ett mellanrum mellan Thomanns billiga (och dåliga) skumlösningar och GIKs proffsiga som man får beställa från utlandet. Ett svenskt företag som tillverkar akustikprodukter i bra kvalitet tror jag att det finns plats för. Om du håller priserna under vad det skulle kosta att beställa från GIK så fyller du nog upp ett mellanrum.

Är osäker dock på om det finns svenska företag som tillverkar och säljer akustikmaterial, det kanske det finns?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...