Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2005 del 1


Pluffo

Recommended Posts

Annons
  • Svar 14k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Per_a_55

    1654

  • Pazo

    1476

  • ViktorDenStore

    1333

  • Pico

    665

Postat mest i detta ämne

Postade bilder

musik (oregistrerad)

Hej!

Om man köper en sprillans ny PC och den går sönder, måste man vänta på att få den reparerad då eller kan man kräva en ny likadan direkt? Hur lång tid måste max ha förflutit efter köptillfället för att man ska kunna kräva en ny? Och hur länge måste reparationen komma att ta, innan man måste kräva en ny?

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Nej, Badu Barka har jag aldrig hört...

Känner mig fullständigt slutkörd. Varit i massor av timmar idag med ljudkortet och datorn. Först i musikaffären på förmiddan och sedan på eftermiddan i 5 timmar hos dataaffärens tekniker.

Tack för KV-länkar, Grahn.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Erykah Badu....har ni hört hon?

Hon är väl sådär. Går att lyssna på iallafall.

hehe, självklart. baduizm är fenomenalt.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

I musikaffären testades mitt ljudkort med min HP PC. Inte bra! Sedan testades min HP PC med ett annat litet ljudkort. Inte bra! Trolig slutsats: Fel på PC:n. Deras Gissning: Troligen strömfel fram till PC-kortplatsen.

I dataaffären testades mitt ljudkort mot annan PC. Bra! Slutsats: Troligen inget fel på mitt ljudkort. Deras Gissning: Fel på min PC. Troligen BIOS-fel och ej hårdvarufel, eftersom det är sällsynt med HP-PC. "Din PC är ju gammal." Visst...HELA 3-4 månader...

HP-support: Troligen PC-fel. Vet ej vilken art.

E-mu support: PC-fel. Troligen hårdvarufel.

Vad gör jag nu? Teknikern i dataaffären jag köpte PC:n verkar inte vilja ta emot PC:n, utan hänvisar till tfn-support hos HP. Han tror ju på BIOS:et... och menar att det ska jag fixa själv hemma! Måste jag det? Jag har ju garanti.

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Njaa... byta tror jag inte man får, ens enligt Lagen...

Men frågan är om jag SJÄLV är tvunget den som måste fixa problemet som uppstått? Jag kan inte sååå mycket om BIOS. Om nu inte teknikerstället i affären jag köpte den vill göra jobbet, kan jag vända mig till en auktoriserad HP-verkstad och få det gjort på min garanti????? Affären är ingen auktoriserad HP-verkstad, men väl en auktoriserad HP-återförsäljare.

Visst är det lååång garanti kvar, den är ju nästan ny PC:n.

😉

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Nej det tror fan det. Jag hade ju inte tänkt betala, med mer än merkostnader i tidsspillan, oro, onödigt många sparningar på CDR, köp ev. av extern hdd eller SD-kort, telefon och transport av mig och hårdvara.

Låna en dator? Ja du...

Det värsta är att vara utan pc för mig, en katastrof i mitt dagliga skrivande.

Jag tror jag ska prova att REAB i göteborg, ett reparationscenter för HP tydligen. Fast de skriver en del om avtal på hemsidan. Oroväckande att alla hänvisar till varandra hela tiden för att slippa ansvar. Att lämna in på service på samma ställe där jag köpte den är nog dock meningslöst tyvärr.

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Frågan är hur det kan vara fel på en PC Card-port när jag aldrig nånsin använt den porten...

Faktum är att av PC:ns 19 anslutningsmöjligheter har jag använt 6... Hittills.

Dessutom är en av portarna sån att man kan använda en speciell multikabel dit och få 10-15 kontakter till, samtidigt. Nästan för bra.

😉

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Ja tack. Ge mig en Stout som är så mörkt och tjock att man måste använda kniv och gaffel. Det blir bra till mig!

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Jag gillar när både Ärtsoppan och Havremusten är så tjock att spade är bättre än sked. Sån är jag...

Däremot dricker jag minimjölk.

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Grahn...jag la in PC-tråden på lämplig avdelning...får vi se vad som händer...

Hade väntat sen februari på ljudkortet, så kommer det, och vips funkar inte PC:n. Hann inte ta ett ackord ens.

🙁

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
...Iron Maiden. Har ni hört dom? 🙁😆😕😱

Iron Maiden - Brave New World. Vilken bra platta detta är egentligen. Har jag helt glömt bort....hmm... 😄

jag gav bort den plattan till mitt ex. undrar varför jag köpte den från början. :S hon har den nu iaf...

fan vilken huvudvärk jag har

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
...Iron Maiden. Har ni hört dom?  🙁  😆  😱  😱

Iron Maiden - Brave New World. Vilken bra platta detta är egentligen. Har jag helt glömt bort....hmm... 😄

jag gav bort den plattan till mitt ex. undrar varför jag köpte den från början. :S hon har den nu iaf...

Mäh! 😆

Hon måste va gla nu då (eller snarare då). 😄

😕

Link to comment
Dela på andra sajter

skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne 😆 skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne skåne

alla i skåne pratar så kuuuuuul 🙁😱😛😆😱😄😄

jag tror jag är liite full 😄 nej den här tar vi.. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz........................................................

.

GOD MORGON!

Var jag först ut ja?

🙁

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...