Jump to content
Annons

Har en låt med ett bra utgångsläge, hur gå vidare?


ZebTheCar

Recommended Posts

Jag har skrivit en houseinfluerad poplåt (dessutom med ett visst djup 🙂 ) som kommer att vara med i en svensk långfilm som kommer upp om några månader.

Min plan är nu att ge ut låten (tillsammans med en musikproducent som jag jobbat med) någon gång i samband med release av filmen.

Jag har dock inget musikförlag eller någonting sådant bakom mig då jag inom dom här delarna av musikbranschen (ska erkännas) är något av en newbie.

Så jag skulle vara tacksam för alla råd möjliga när det gäller vad som är taktiskt rätt i detta läge.

Visst är det fortfarande trots gör-det-själv-tänkandet en väldig bra möjlighet det här med att ha ett musikförlag bakom sig som boostar möjligheterna?

Funderar på att kontakta en mängd olika musikförlag.

Lär det vara ett extra bra läge för mig att presentera den för musikförlag då låten trots allt redan på förhand är placerad i en långfilm?

Hur skulle ni gått tillväga för att maximera chanserna?

Har någon tankar på något specifikt musikförlag så berätta gärna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag personligen hade väntat tills filmen har release. Då är låten ute på ett sätt. På 'duken'. Då är bollen i rullning så att säga. Om du äger alla rättigheter till låten och inte har ingått i någon speciell deal med producenterna av filmen skulle jag promota mig själv på alla sociala medier jag kan.

Genomslagskraften på internet idag är så sjukt stark så har du en bra låt, kommer den att nå fram.

Om du ändå vill söka dig till något House förlag är det bara att vända dig dit de största producenterna/DJ's är signade. Borde inte vara så svårt för dig att ta reda på. För bövelen Axwell har ju eget bolag. Sök dig dit 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...