Jump to content
Annons

sonic enhancers från waves


leopard

Recommended Posts

Annons

Jag antar att du främst menar Mixcentric och Scheps Parallel Particles? Det enkla svaret är att du inte måste skaffa någon av pluggarna 🙂

Men jag har båda och tycker nog att Mixcentric är det självklara valet, i alla fall om du är ute efter en lättrattad plugg som snyggar till din mix/master.

Scheps Parallel Particles kräver lite mer arbete, men är också mer mångsidig, då du kan kontrollera 4 olika aspeter av ljudet: Tjockheten, sub-basen, toppen och attacken/aggressiviteten. Pluggen lämpar sig alltså både till mixing och mastring och är en slags kombination av eq och parallellkompression.

Var det någon annan plugg du tänkte på?

mvh Jon

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill man alltså dista sin mix/master?

Det finns det säkert de som vill. Eller hur menar du, med anledning av dessa pluggar? Övertoner (harmonic distortion, som jag antar att du syftar på) är något det mänskliga örat har en tendens att uppskatta, i rimliga mängder.

mvh Jon

Link to comment
Dela på andra sajter

tack.

jag tänkte även på infected mushroom pusher, cobalt saphira, vitamin sonic enhancer och aphex vintage aural exciter. i viss mån one knob brighter.

Dom har jag inte testat, men det står väl på waves hemsida vad de gör? Vad är du ute efter?

mvh Jon

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

jag vill bara förbättra mixen utan att använda effekter som gör samma sak.

de här effekterna lär behövas väldigt mycket. som nybörjare i logic tycker jag allt låter väldigt sterilt.

En polerad bajskorv är inget annat än en bajskorv. Att det låter sterilt har inte med logic att göra utan dina bristande kunskaper att göra. Det går utmärkt mixa en låt med bara daw pluggar och få en proffsigt resultat. Såna där pluggar är bara grädden på moset. Det är inga magiska pluggar som förvandlar en medioker mix till att låta proffsigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

En polerad bajskorv är inget annat än en bajskorv. Att det låter sterilt har inte med logic att göra utan dina bristande kunskaper att göra. Det går utmärkt mixa en låt med bara daw pluggar och få en proffsigt resultat. Såna där pluggar är bara grädden på moset. Det är inga magiska pluggar som förvandlar en medioker mix till att låta proffsigt.

Det ligger mycket sanning i det Die Hard säger. Men visst kan man polera en ****korv 🙂 Det finns massor av pluggar som kan göra bristfälliga inspelningar betydligt bättre.

Vad jag tror menas här är att du ska lära dig grunderna först och göra välljudande mixar med standardgluggar, läsa på om inspelningsteknik och hur du spelar in bra. Innan du börjar tänka på exciters och andra ljudförbättrare.

Men för att återigen svara på din fråga: Mixcentric är nog den pluggen du är ute efter generellt.

mvh Jon

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...