Jump to content
Annons

Värde på en Sennheiser MD421


bakke

Recommended Posts

Jag har en Sennheiser MD421 (rakapparaten) som har legat oanvänd i några år nu och även om det är en bra mikrofon så tror jag inte att den kommer att bli använd. Jag köpte den begagnad, är inte säker men jag gissar att den är tillverkad någon gång under 80-talet.

Det enda problemet med den är att den saknar den speciella hållaren som behövs till just den här mickmodellen, bara hållaren kostar runt 500 spänn att köpa så jag gissar att det drar ner värdet en del. Annars fungerar den som den ska och har inga repor eller andra skönhetsfel.

Jag har börjat tänka på att sälja den, Tradera är förstahandsvalet, så jag undrar hur mycket jag bör lägga startbudet på. 1 krona känns som att gambla lite väl mycket med en så bra mick, får jag inte ut mer än några hundralappar så behåller jag den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du kommer nog få ut en hel del. De är rätt eftertraktade.

Ja, efter en del sökande så hittar jag ingen just nu på varken Tradera, Blocket eller Vend så nog lär man hitta en köpare iallafall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Har du googlat på utländska siter vad priset i andra hand kan ligga på? Prova på t ex ebay och se om du hittar nåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...