Jump to content
Annons

Ni som har en PRS S2 custom 24, vad tycker ni?


Terror

Recommended Posts

Så jag köpte en PRS SE Clint Lowery gitarr häromdagen, men funderar på att lämna tillbaka den och uppgradera till en S2 custom 24 istället. Ni som har en, jag har en fråga.. Hur håller sig stämningen? Vad jag förstår, så kan du inte få en UTAN tremolo/Floyd. Självklart är det kul med svaj, men jag tål inte gitarrer där man konstant måste stämma den. Den ska ju vara en studiogitarr så tuning är extremt viktig. Hur är det att stämma om den, om man tex vill köra drop d? Är det ett rent helvete?

Tack på förhand

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag använder en custom 24 o är helnöjd med den. Jag har även plekat den för att få den ännu mer så som jag vill ha den. Den håller stämningen bra, men jag stämmer alltid innan varje tagning ändå, men det är för att det är så jag gör när jag spelar in gitarr. Stämningen är ju så oerhörd viktig. Jag kör drop C med 0.10.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder en custom 24 o är helnöjd med den. Jag har även plekat den för att få den ännu mer så som jag vill ha den. Den håller stämningen bra, men jag stämmer alltid innan varje tagning ändå, men det är för att det är så jag gör när jag spelar in gitarr. Stämningen är ju så oerhörd viktig. Jag kör drop C med 0.10.

MVH

Anders

Plekat? Aldrig hört haha.

Jag beställde iaf en PRS S2 Custom 24. Kommer nog blocka tremolo för jag kommer aldrig använda det ändå 🙂

Vad har du för storlek på översta strängen vid drop C? 56, 54, 52?

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

52? Snacka om sladdrigt. PRS är bra guror men har för tjocka halsar för min smak.

52? Snacka om sladdrigt. PRS är bra guror men har för tjocka halsar för min smak.

Link to comment
Dela på andra sajter

52? Snacka om sladdrigt. PRS är bra guror men har för tjocka halsar för min smak.

52? Snacka om sladdrigt. PRS är bra guror men har för tjocka halsar för min smak.

Du vet att du kan beställa med tunnare hals om du vill? Ja, det e sladdrigt, men efter plek funkar det kanon :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...