Jump to content
Annons

-


kakelugn

Recommended Posts

  • 2 veckor senare...
Annons

Det är fördjävligt att ett företag, som dessutom verkar inom public service, utnyttjar lagen om anställningsskydd. Verkar som att alla som vill jobba längre perioder där måste starta eget företag och sälja sina tjänster till SR..

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Så har det varit länge men det gör ju inte saken bättre det är helt enkelt för jävligt att det finns ett sånt kryphål för arbetsgivare.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Det är fördjävligt att ett företag, som dessutom verkar inom public service, utnyttjar lagen om anställningsskydd. Verkar som att alla som vill jobba längre perioder där måste starta eget företag och sälja sina tjänster till SR..

Det är väl bara en del av det moderna sverige. Inte ens kommunerna klarar sig längre från att hålla på med skatteplanering.
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis, det här förfarandet är det många industrier som har tagit till sig. Ett gäng från t.ex ett bemanningsföretag byts ut mot ett annat innan det blir "anställningsdags". Inget nytt under solen alls, men i sak alldeles för djävligt kan jag hålla med om.

Pengar, pengar, pengar, pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Soderlund (oregistrerad)

Hej, jag jobbade några år på SR stockhom som ljudtekniker.sex månader i stöten skrev man kontrakt, lika oroligt varje halvår. Jag blev också överflödig till slut jag tangerade då fast anställning.. Nå det var ett djävla tråkigt ställe med strikt hierarki och tråkiga sysslor. Inget att sakna./Micke S.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Vad säger facket om saken?

Vad säger facket om saken? Du var väl gullig du. Det är 2016 och inte 1986. Facken skiter i arbetarna sen länge nu. De är i stort sett alltid på arbetsgivarnas sida. Hur tror du att sånt här har blivit vardagsmat? Där arbetsgivarna kan säga upp personalen med motiveringern arbetsbrist och sen ta in samma personal genom bemanningsföretag. Det enda facket inte skiter i är fackavgiften och var så giriga att de t om införde uppsägningstid. Maffia är vad de är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...