Jump to content
Annons

spela in trummor med allen & heath?


Kson88

Recommended Posts

hejsan e en riktig amatör när det gäller ljud, men har byggt en liten replokal/studio i min källare och vill spela in trummor amatörs mässig,t mest för skoj skull,

och jag har ett stort trumsätt så blir mer än 8 mikrofoner,

så jag har fått för mig att det kan fungera med ett allén and heat zed 22FX sen bara köra via usb ? eller är jag helt ute å cyklar??

jätte tacksam för hjälp. har googlat ihjäl mig men hittar inget

MVH MIcke

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

a ok tack för svar. 🙂 så o jag förstår rätt så blir alla mikrofoner på en kanal och ja kan inte ställa in grejer efteråt utan måste ha allt inställt som jag vill innan??

om jag vill ha fler separata kanaler per mikrofon vad ska man ha för mixer då ?

tacksam för hjälp 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

tacksam för alla svar. ska kolla runt lite vad ja ska ha. vart mycket nu märkte ja. dock så va några alldeles för dyra nu i början för en hobby som mig. hittade en mackie onyx 1640 på blocket. kan det va samma som en 1640i??

bra pris annars tycker ja för en amatör somlig 🙂

http://www.blocket.se/sodermanland/Mackie_onyx_1640_63244700.htm?ca=18&w=3

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du redan hade en Zed-22FX och prompt ville använda den, kan du alltid tappa ut ljudet från enskilda kanaler från insert, men om målet är flerkanalsinspelning skulle jag absolut inte springa och köpa en mixer idag.

Men En Tascam US-16x08? Har ingen erfarenhet men det är nog bland det billigaste flerkanals-mic-ljudkortet man kan skaffa. Finns klipp på tuben om folk som fått det att fungera. Kan kanske vara vettigt i en projekt/lek-studio?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...