Jump to content
Annons

Black Friday 2015! (27/11)


Måsart

Recommended Posts

Annons
  • Svar 94
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Die Hard (oregistrerad)

Får se vad som dyker upp.Sen har ju Toontrack metal month så om något höginstressant dyker upp där så blir det nog mitt första val.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag funderar på att ignorera den helt och hållet. Har redan köpt pluggar för en mindre förmögenhet i år känner jag. 🙂

Som tur är finns det inte mycket jag suktar efter heller precis. Skönt att känna att jag har det mesta jag behöver i mjukvaruväg.

När är det halva priset på gitarrer då? 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Det är USAs största reahelg. Inget som gäller svenska butiker. Men mjukvara brukar säljas oftast för runt halva priset. Inget för dig då du inte använder sånt

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Jaha okej det har jag missat. Men inget jag bryr mig när det gäller hemelektronik. Det är ju musikprylar vi snackar om här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tur jag är databefriad, jag har aldrig lagt en krona på några pluggar alls. Köper aldrig nya datorer heller, Jag använder bara min digitalporta o mina dyrburkar. Känns så skitbra. Har börjat fundera över hur länge jag haft min Tascam 2488 MKll nu? Måste vara minst tio år. Den har aldrig krånglat ett smack. Jag har varit rädd för att hårddisken ska paja, men än går den som en Rolex.

Men några Black Friday mikrofoner vore jäsigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Tur jag är databefriad, jag har aldrig lagt en krona på några pluggar alls.

Och så växer näsan på dig. Du har visst en dator. Den du sitter framför och skriver här på. Sen vill jag minnas att du köpte ez-trummor som någon annan här hjälpte dig med men du gav upp snabbt använda det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du nöjd med dina kompressorer och EQ numera?

Ja, hade inte den ena av mitt stereopar mickar (sE4400a) pajat, skulle jag inte ha behövt nånting. Jag fick ju tag på en SPL Vitalizer till slut, o den är verkligen skitbra. Ganska svår att använda, mkt lätt att det blir för mkt konstiga effekter, mensitter jag o skruvar en stund är den guld, jag kan få en göttighet i basen som är omöjlig att få till med enbart eq fast jag har en riktigt bra APEX sån med. När jag inte kom på fler gerejer jag behövde för att spela in har jag köpt o bytt lite cymbaler till studiosetet, o dessutom byggt ihop en stratocaster med telecasterhals. Tyckte den var trögspelad med de låga banden halsen hade, och gillade inte ljudet riktigt heller fast jag fick tag på precis de American Standard mickarna från 1998 jag letat i flera år... Så jag skickade efter en hel plektrumplatta med EMG SA aktiva mickar och David Gilmour elektroniken, det är två boostar i stället för tonkontroller, den första boostar bas o diskant o skär lite mid, mkt bra när man spelar ganska rena ackord med gitarrvolymen neddragen, sen en midboost, det är den som är mest känd och omtyckt till solon. Dessutom scalloperade jag halsen helt själv... Annars har jag bara spelat på den telecaster jag köpte nu 1998.

Men nåt mickköp lär det väl bli nu. Är väldigt nyfiken på de här Aspen Pittman mickarna. Karln själv är väl en välkänd superman inom studiogrejer, men mickarna är visst så nya att det inte finns nåt att läsa om dem. Jag skrev o efterlyste ljudklipp på deras Facebooksida, o de svarade direkt att det var på gång.

http://www.sweetwate.../detail/DualTop

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Och så växer näsan på dig. Du har visst en dator. Den du sitter framför och skriver här på. Sen vill jag minnas att du köpte ez-trummor som någon annan här hjälpte dig med men du gav upp snabbt använda det.

Den här avskyvärda Macen jag skriver på nu är fruns... I studion har jag ingen dator alls. Band runt i kring här tjatar o vill spela in här, de tycker det blr bara skit när de spelar in i normala databestyckade studios här, inte för att jag tror det beror på datorerna, skulle jag spela in med datorer skulle jag göra lika "enkla" inspelningar som nu. Men jag tar nästan aldrig åt mig att spela in nåt annat, det funkar dåligt då jag bor med en fru här som behöver sova på nätterna.

Men som sagt, i studion har jag ingen dator. Alla andra använder det ju, men det funkar bra för mig utan. En grej måste vara sargig för er, att behöva uppdatera själva datorn varannat (?) år för att den ska klara de nya pluggarna. Tråkigt att slänga pengar på det. Det slipper jag undan. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Svenska butiker har ju också hakat på trenden. Hemelektronikkedjorna smällde ju på utav bara helvete förra året...

Och inte bar dem, även sport retail kedjorna. Jag jobbar för en och vi hade den största toppen på webförsäljningen ever. Fick jobba 3-skift, gick från en personalstyrka från 6 till 40 personer. Galen period. Förstår inte var alla hittar sina pengar så fort det nalkas superrea men jag gissar att avbetalnings ansökningarna blomstrade rätt glatt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Kommer AD ha rea? Inte köpt trumplugg än som jag ju tänkte göra för längesen. Får väl hålla utkik den 27/11! Påminn mig! ☺️

Förra året körde dom 50% på rubbet har jag för mig. Rätt gött att hova in AD2 plus SAMTLIGA expansioner och midifiler/presets för 5000:-!

Dom kör säkert samma grej i år. 😎

Redigerat av Måsart
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Är det någon som minns om Slate hade bra priser under förra årets Black Friday?

Jag minns att Softube körde halva priset på typ allt.

Slate brukar ha det flera gånger om året. Om det är trumpluggen du är ute efter så har jag den liggande skräpande i datorn och bör flyttas över till någon annan som vill ha den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Slate brukar ha det flera gånger om året. Om det är trumpluggen du är ute efter så har jag den liggande skräpande i datorn och bör flyttas över till någon annan som vill ha den.

Tackar ödmjukast för erbjudandet men det är effektpluggarna jag är ute efter! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...