Jump to content
Annons

Superior Drummer och midi


Growingart

Recommended Posts

Om en trummis med SD2 skickar en midifil till mig, och jag öppnar den i SD2, finns inställningarna kvar?

Jag tänker som när trummisen ändrar eg, ljud på trumslag, eller sådana fininställningar efter att spelat in sitt trummande (det är inte mickade trummor).

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tackar för återkoppling ! Livet känns hoppfullt.

Tanken är att trummisen gör det han vill ha på plats, och sedan finlirar jag vid ev behov i slutmix.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte bara inflika att om din kompis spelat in midi-noterna via något E-kit måste du använda samma mappning när du ska spela upp det han spelat in annars låter det kalleanka..Du sätter mappningen en (1) gång sen kan du växla kit utan att den ändras.. sen att man måste härja som en tok för att anslag och liknande ska låta jämnt om man växlar grundpreset'en är en helt annan historia... jag blev galen på att det inte fanns en preset override som höll inställningar intakt när man växlade mellan olika bibliotek och mellan olika preset..

..så ha det i åtanke och livet borde kännas lättare att handskas med 🙂

Lycka till.

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ingen aning om vad han använder, MEN jag ska ha i åtanke att på detta forum så finns det fina människor som man kan ha utbyte med 🙂

Vi provar och tar det därifrån.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Vill bara dela med mig av en uppdatering eftersom det faktiskt går framåt. Har nu installerat SD och importerar midifil. Och javisst, så stämmer inte mappningen på alla slag. Men när jag flyttar dem till rätt så stämmer det. Nu är det bara att kommunicera med min trummande vän så kommer det blir smidigare än att sitta och gissa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...