Jump to content
Annons

TAC Scorpion?


Bullerbyn

Recommended Posts

Annons

Jag skulle välja Tac framför mackie alla dagar i veckan. Tac var ameks billighetsmärke och dina bord kostade antagligen bara runt 100 000 st, vilket var ett kap på den tiden. Scorpion är med största sannolikhet byggda med likadana komponenter som de flesta av dåtidens britter, d.v.s tl072 opampar, alpsreglar och panasonickondingar. Alla delar finns fortfarande att köpa. Grattis till ett kap! Ge dem nu den kärlek de förtjänar 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det är väl tänkt att de skall renoveras. En del är tydligen redan gjort, ska gå över borden i helgen för inspektion. En del hyllar dessa bord andra inte... Ska bli intressant att så hur de låter så småningom? Finns ju en del uppgraderingar att köpa till dessa också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Christer B (oregistrerad)

Var kanske lite för snabb och kort i förra inlägget 🙂

Hoppas du blir nöjd. Jag hade ett Scorpion 30ch och var det inte ...

Allt beror ju på vilka referenser man har och hur bordet används.

Preamparna är ok och duger gott till projektinspelningar.

EQ:n gillade jag inte riktigt men det är ju en smaksak ...

Vid summering tyckte jag det saknades djup och bredd.

Du fick dem för ett bra pris i alla fall så det kan ju vara värt med lite kodning-byten

Link to comment
Dela på andra sajter

Christer B (oregistrerad)

Ska bli intressant att se hur borden står sig mot de preamps vi redan har. Bla. TL-Audio 5001, Joe Meek Vc1Q m.m..

Där kommer du nog tyvärr bli besviken ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Var kanske lite för snabb och kort i förra inlägget 🙂

Jag skall nog också vara lite mer nyanserad i mitt svar (som skrevs på muggen på mobilen 😱 )

Jag hade kanske inte trackat genom TAC'en men det beror på att jag har andra alternativ och jag vill gärna ha transformatorer på in- och utgångar. Däremot hade jag gärna mixat genom TAC då den har en vettig uppsättning funktioner.

Det där med djup och bredd överlåter jag till andra att höra 🙂

(och vad gäller TL Audio och Meek-jämförelsen så hejar jag på Scorpion!)

Bullerbyn - är de dessa uppgraderingar du tänker på? (scrolla ned på sidan)

http://www.audiomain...c_products.html

Jag vet inget om deras micpreampsuppgraderingar men jag har två AML Pultec-kopior som en vän byggde och jag köpte loss. De låter riktigt fint med carnhilltrafos, rör mm. Bra skit.

Redigerat av 8bit
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det är de uppgraderingarna jag kikat på. Många som tycks uppleva dessa som mycket positiva. Blir visserligen en slant om man ska uppgradera allihop i ett svep men å andra sidan kan man ju göra det successivt. Börjar med att Recappa borden...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...