Jump to content
Annons

Universal Audio lanserar nya Apollos och Marshall-plugg?


rainydays

Recommended Posts

Idag pÄ Musikmesse kommer Universal Audio lansera nya uppdaterade Apollos.

De stora skillnaderna Àr

* Nya förbÀttrade converters

* En variant med 8 preamps

* Högtalar-switch samt Dim/Mono-knapp

Och tydligen Àr svarta det nya grÄa. Inget jag hurrar för, men inte sÄ ovÀntat med tanke pÄ fÀrgbytet pÄ satelliten.

next_gen_lmod3.jpg

I produktbeskrivningen till Apollo fanns ocksÄ hintar om en ny Marshallplugg som visar sig vara en klassisk Marshall Plexi frÄn 1967 modellerad av vÄra svenska vÀnner pÄ Softube. Pluggen kommer att slÀppas i Maj.

5f79cd55-14f8-4e73-8db0-cc627e50e6ed.png

Redigerat av rainydays
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Vore pÄ tiden om dom slÀppte en 8 mic pre med adat ut sÄ man kan köra hela vÀgen ut. En Apollo med en tillhörande 8 mic pre

Deras preampar Àr knappast skit och det borde fÄ plats i en enhets rack.

Sen borde dom slÀppa pÄ dsp helt Ä hÄllet. Tar hutlösa priser pÄ hÄrdvara som kostar smÄgrus.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

pme (oregistrerad)

förbĂ€ttrade converters? men var inte digitalt perfekt? 😎

hahaha skrattar hela vÀgen till graven.. jag kommer fÄ rÀtt med tiden

Den digital delen Àr oförÀndrad. Konverterare Àr analog teknik.
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Den digital delen Àr oförÀndrad. Konverterare Àr analog teknik.

vad vill du sÀga med det?

clockning, strömkvalité, kretsdesign, omvandlare, design, överföring, allt pÄverkar hur en AD/DA lÄter.

och det Àr det jag sagt hela tiden, att alla lÄter olika.

det Àr som att sÀga att "trÀd vÀxer i skogen",

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

förbĂ€ttrade converters? men var inte digitalt perfekt? 😎

Tror du rör ihop begreppen. NÀr du befinner dig i den digitala domÀnen sÄ kommer en digital signal alltid att vara helt exakt, oavsett om den Àr lagrad pÄ magnet-band, USB-minne, transporteras optiskt eller elektriskt o s v. En Àr en etta och en nolla Àr en nolla. Blir det bitfel och felkorrigering inte sker, kommer det mÀrkas pÄ ett relativt dramatiskt sÀtt.

En konverter Àr en brygga/bro mellan den digitala och analoga domÀnen. Den kan sjÀlvklart fungera mer eller mindre bra.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tror du rör ihop begreppen. NÀr du befinner dig i den digitala domÀnen sÄ kommer en digital signal alltid att vara helt exakt, oavsett om den Àr lagrad pÄ magnet-band, USB-minne, transporteras optiskt eller elektriskt o s v. En Àr en etta och en nolla Àr en nolla. Blir det bitfel och felkorrigering inte sker, kommer det mÀrkas pÄ ett relativt dramatiskt sÀtt.

En konverter Àr en brygga/bro mellan den digitala och analoga domÀnen. Den kan sjÀlvklart fungera mer eller mindre bra.

HĂ€ftigt! 😉

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Marshallpluggen visade sig vara en Marshall Plexi frÄn 1967 modellerad av Softube.

Ska blir intressant! Jag var inte sĂ„ impad av deras amp room precis, men det var ju Ă„r och dar sedan den slĂ€pptes sĂ„ förhoppningsvis har de bĂ€ttrat sig. 🙂

Kan hoppas att detta Àr den första i raden klassiska förstÀrkaremuleringar frÄn dem.

http://www.uaudio.com/press/releases/2015/marshall-plexi

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vore pÄ tiden om dom slÀppte en 8 mic pre med adat ut sÄ man kan köra hela vÀgen ut. En Apollo med en tillhörande 8 mic pre

Deras preampar Àr knappast skit och det borde fÄ plats i en enhets rack.

Sen borde dom slÀppa pÄ dsp helt Ä hÄllet. Tar hutlösa priser pÄ hÄrdvara som kostar smÄgrus.

AlltsÄ bara en racklÄda med 8 preamps och adat, utan DSP menar du? Det finns det ju en hel del bra pÄ marknaden redan. Jag tycker Àrligt talat deras preamps Àr lite trÄkiga utan Unison. Inte dÄliga pÄ nÄgot sÀtt, bara sterila. Men det Àr ju det som gör dem lÀmpade för preamp-emuleringar ocksÄ!

Men ja, jag hade hoppats pĂ„ att det skulle sitta 8 chip i Apollon med 8 preamps. Fyra Ă€r lite vĂ€l snĂ„lt om man ska köra Unison-pluggar pĂ„ alla ingĂ„ngarna och ett gĂ€ng kompressorer och reverb. Åtta 1073 lĂ€mnar inte mycket över av en Quad.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...