Jump to content
Annons

Musikbranschen - En mansdominerad historia


JJRockford

Recommended Posts

pHISTERmILL (oregistrerad)

Det är detta som är den stora utmaningen och som jag menar att man redan har förlorat. Man vågade inte ställa krav från början utav rädsla att stämplas som rasist. Och nu är det nog tyvärr för sent.

Problemet är inte nytt utan fanns redan när diskussionen fördes om kvinnans rösträtt, eller rätten till fri abort. Det är alltså inte ett specifikt invandringsproblem även om konflikten dyker upp även där i vissa fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
pHISTERmILL (oregistrerad)

Jag anser att detta är ett icke problem så länge det finns kvinnor som får sina organ avskurna och tvingas bli bortgifta mot sin vilja med mera. Kommer man in på akuten på ett sjukhus så prioriteras dom som är akut sjuka där livet hotas först.

Du glömmer att det även finns vårdcentraler och distriktssköterskor som tar hand om mindre akut sjuka också. Hur skulle det fungera tror du att endast akutmottagningarna fanns?

Kan man lösa ett enklare problem finns ingen ursäkt att låta bli det, bara för att det finns problem som är svårare. Ser du verkligen en konflikt mellan frågorna?

Link to comment
Dela på andra sajter

När feminister pratar om jämlikhet gäller det självklart alla kvinnor, oavsett vilken religion deras män anser sig följa. Men jag gissar att de flesta feminister tycker ungefär som Gudrun Schyman;

"Det tar sig många uttryck. Diskrimineringen och kränkningarna ser olika ut beroende på var vi befinner oss. Men det är samma norm, samma struktur, samma mönster, som upprepas så väl i talibanernas Afghanistan som här i Sverige." (tal från 2002)

D v s. Folk religion är oviktig.

Religionen är inte oviktig om människor av olika religion har olika syn på vad jämlikhet är. För att ta något relativt enkelt, t ex om bruket av olika varianter av slöjor är något som påtvingas kvinnor, eller om det rentav ger kvinnan ökad frihet. Eftersom vi väl talar om skillnaden mellan islam och kristendom verkar man hela tiden hamna i diskussion om vad som beror på vad som står i Koranen, och vad som är kulturellt betingat.

Det har varit väldigt svårt att diskutera dessa frågor, eftersom man under en tid av ökande flyktingströmmar dragit sig för öht diskutera om detta på något sätt kan leda till problem för det svenska samhället. När frågan om hur vi ska ordna med boende, skolgång, sjukvård mm för de människor som har kommit, och förväntas komma, är stendöd eller rentav förbjuden, utom bland människor som man kan misstänka har en dold agenda, blir det naturligtvis svårt att diskutera hur synen på jämlikhet och feminism kommer att påverkas framöver.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om allt du har är en hammare så kommer allt du ser att vara spikar.

Tror det har mycket med vilken ingång man har i det hela.

Har vid tre tillfällen då jag fått rata tjejer i arbetssituationer blivit konfronterad med "Är det bara för att jag är tjej?". Jag menar, på riktigt? Jag tror jag liksom de flesta vill jobba med kompetent folk som jag känner fungerar i sammanhanget. Andra attribut är oväsentliga. Att i första hand utgå ifrån att de blir diskriminerade pga kön tyder ju bara på ovilja att se sina egna brister.

Jag hörde en intervju med Sylvia Massy för ett tag sen och hon hade inte ens tänkt på att musikbranchen skulle vara mansdominerad eller att det skulle vara svårt för kvinnor att ta sig fram när hon började i mitten av 80-talet. Hon ville bara jobba i studio och var inriktad på det. Och hon kunde bara erindra sig om ett tillfälle då hon blivit ratad på grund av sitt kön.

Hon menar att det är svårt för alla att ta sig fram i den branschen. Men kanske att kvinnor är lite "smartare" på så sätt att när det är väldigt motigt så inser de att det finns vettigare saker att lägga sin energi på här i livet och gör något annat istället.

Jag tror att går du in med en mjäkig attityd så kommer folk sätta sig på dig och utnyttja dig oavsett vad du har för kön. Och du kommer alltid bli bemött med fördomar, sådan är världen.

Givetvis tycker jag att vi ska jobba aktivt mot diskriminering i samhället. Jag blir alltid lika illa berörd av det varesig det är jag själv eller andra som blir utsatta för det. Men att ta på sig offerkoftan hjälper ju knappast. Inte heller att göra problemen större än vad de faktiskt är genom att applicera dem på allt som sker.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag måste bara fråga eftersom du bevisligen hatar män och dig själv. Varför i hela hel#etet har du en bild på Eddie meduza som profil bild. Denna mansgris borde rimligtvis ge dig hårresningar

Redigerat av ironman
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste bara fråga eftersom du bevisligen hatar män och dig själv.

Kan du inte skippa det där tramset om att önskan om jämlikhet automatiskt skulle innebära att en hatar män? Du har nämligen fortfarande inte kunnat ge andra exempel på det än enstaka lösryckta tweets.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om allt du har är en hammare så kommer allt du ser att vara spikar.

Tror det har mycket med vilken ingång man har i det hela.

Har vid tre tillfällen då jag fått rata tjejer i arbetssituationer blivit konfronterad med "Är det bara för att jag är tjej?". Jag menar, på riktigt? Jag tror jag liksom de flesta vill jobba med kompetent folk som jag känner fungerar i sammanhanget. Andra attribut är oväsentliga. Att i första hand utgå ifrån att de blir diskriminerade pga kön tyder ju bara på ovilja att se sina egna brister.

Det kan också bero på att det är något de upplevt en eller flera gånger.

Jag hörde en intervju med Sylvia Massy för ett tag sen och hon hade inte ens tänkt på att musikbranchen skulle vara mansdominerad eller att det skulle vara svårt för kvinnor att ta sig fram när hon började i mitten av 80-talet. Hon ville bara jobba i studio och var inriktad på det. Och hon kunde bara erindra sig om ett tillfälle då hon blivit ratad på grund av sitt kön.

Så för att det fungerade för henne så är det inget problem?

Jag tror att går du in med en mjäkig attityd så kommer folk sätta sig på dig och utnyttja dig oavsett vad du har för kön. Och du kommer alltid bli bemött med fördomar, sådan är världen.

Jisses. Det lever ju fortfarande människor som också levde på en tid när kvinnor i Sverige inte ens hade rösträtt. "Sån är världen"...??

Givetvis tycker jag att vi ska jobba aktivt mot diskriminering i samhället. Jag blir alltid lika illa berörd av det varesig det är jag själv eller andra som blir utsatta för det. Men att ta på sig offerkoftan hjälper ju knappast.

Vad tycker du hjälper?

Inte heller att göra problemen större än vad de faktiskt är genom att applicera dem på allt som sker.

Det är det ingen som gör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Religionen är inte oviktig om människor av olika religion har olika syn på vad jämlikhet är. För att ta något relativt enkelt, t ex om bruket av olika varianter av slöjor är något som påtvingas kvinnor, eller om det rentav ger kvinnan ökad frihet. Eftersom vi väl talar om skillnaden mellan islam och kristendom verkar man hela tiden hamna i diskussion om vad som beror på vad som står i Koranen, och vad som är kulturellt betingat.

Har svårt att se nyttan med så grova uppdelningar. Fokus borde vara på vilket samhälle vi vill ha. Sen får folk kalla sig vad de vill.

Det har varit väldigt svårt att diskutera dessa frågor, eftersom man under en tid av ökande flyktingströmmar dragit sig för öht diskutera om detta på något sätt kan leda till problem för det svenska samhället.

Det här är något jag ofta ser, och som jag har väldigt svårt att begripa. Skulle inte dessa frågor diskuteras? Själv läser jag diskussioner om detta minst varje dag.

När frågan om hur vi ska ordna med boende, skolgång, sjukvård mm för de människor som har kommit, och förväntas komma, är stendöd eller rentav förbjuden, utom bland människor som man kan misstänka har en dold agenda, blir det naturligtvis svårt att diskutera hur synen på jämlikhet och feminism kommer att påverkas framöver.

För det första så finns det så klart massvis med diskussioner om hur vi ska ta hand om människor och för det andra så hindrar det knappast att vi också fortsätter jobba för jämlikhet??

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du inte skippa det där tramset om att önskan om jämlikhet automatiskt skulle innebära att en hatar män? Du har nämligen fortfarande inte kunnat ge andra exempel på det än enstaka lösryckta tweets.

So tired of waiting I walked an empty land

I was looking for something to help me understand

But bad luck kept turning my dreams into sand

I didn't want pity, I had my share of friends

I wanted somebody more special than the rest

I was aching inside like I was approaching the end

Just about that moment the timing was so right

Ann Charlotte Marteus appeared like a vision sent down to my life

I thought I was dreaming when I read what she wrote.

http://www.expressen.se/ledare/ann-charlotte-marteus/sjalvhatande-svenskar-stoppar-inte-jihadister/

I krönikor, debattartiklar och inlägg i sociala medier utgjuter sig folk gärna över den vita skurkens skuld. Svenskar är rasister, kolonialister, fascister. I solidaritetens - och, paradoxalt nog, i storhetsvansinnets - namn är allt fattigt, orättvist och krigiskt i världen ytterst vårt fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste bara fråga eftersom du bevisligen hatar män och dig själv. Varför i hela hel#etet har du en bild på Eddie meduza som profil bild. Denna mansgris borde rimligtvis ge dig hårresningar

Jag hatar vare sig män eller mig själv. Dessutom har jag inte Eddie Meduza som profilbild om inte någon hackat sig in och bytt min bild?

Link to comment
Dela på andra sajter

So tired of waiting I walked an empty land

I was looking for something to help me understand

But bad luck kept turning my dreams into sand

I didn't want pity, I had my share of friends

I wanted somebody more special than the rest

I was aching inside like I was approaching the end

Just about that moment the timing was so right

Ann Charlotte Marteus appeared like a vision sent down to my life

I thought I was dreaming when I read what she wrote.

http://www.expressen...nte-jihadister/

I krönikor, debattartiklar och inlägg i sociala medier utgjuter sig folk gärna över den vita skurkens skuld. Svenskar är rasister, kolonialister, fascister. I solidaritetens - och, paradoxalt nog, i storhetsvansinnets - namn är allt fattigt, orättvist och krigiskt i världen ytterst vårt fel.

Jag bad om faktiska exempel på det du påstår, inte ytterligare en krönikör som staplar halmdockor och floskler på hög.

Tar ett av många exempel i hennes snöstorm av starka ord (ju mindre än har att bygga sitt resonemang på, desto högre tonläge får en hålla...):

"Och om svenskar på ett mer oneurotiskt sätt kunde stå upp för att Sverige är ett bra land, inte ett kallhjärtat, rasistisk rövhål, skulle arbetet för att motarbeta jihadism kanske inte vara så uselt som det är."

Vad känner den här Ann-Charlotte till om "arbetet för att motarbeta jihadism"? Vad känner du till? Och vem är det som har påstått att Sverige är ett "kallhjärtat, rasistiskt rövhål"?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bad om faktiska exempel på det du påstår, inte ytterligare en krönikör som staplar halmdockor och floskler på hög.

Tar ett av många exempel i hennes snöstorm av starka ord (ju mindre än har att bygga sitt resonemang på, desto högre tonläge får en hålla...):

"Och om svenskar på ett mer oneurotiskt sätt kunde stå upp för att Sverige är ett bra land, inte ett kallhjärtat, rasistisk rövhål, skulle arbetet för att motarbeta jihadism kanske inte vara så uselt som det är."

Vad känner den här Ann-Charlotte till om "arbetet för att motarbeta jihadism"? Vad känner du till? Och vem är det som har påstått att Sverige är ett "kallhjärtat, rasistiskt rövhål"?

Jag orkar diskutera mer. Men framtiden ser inte så ljus ut.

Stockholmsbörsen har ökat i värde med mer än 30 % troligtvis kommer kraschen redan i höst. Börskraschar brukar oftast inträffa på hösten. Sverige har idag över 200 tusen fattigpensionärer och 300 tusen unga människor tvingas bo kvar hemma hos sina föräldrar för att det inte finns några bostäder. Fler och fler företag flyttar utomland och då försvinner jobben. Sjukhusen går på knäna folk får inte den vård dom behöver och då tänker jag framför allt på cancerpatienter. Äldre människor behandlas sämre än vad djuren i stallarna behandlas. Dom vanvårdas och får nästan svälta ihjäl. Skolan är ett skämt, Jag kan göra denna listan väldigt lång och det vet du om. Lägg där till att man planerar att ytterligare mellan 300-400 tusen flyktingar skall få uppehållstillstånd under denna mandatperioden.

Jämställdheten har varit bra i Sverige men med framtidens stora orosmoment så tror jag att det inte kommer finnas vare sig resurser pengar eller villja att driva jämställdheten framåt utan viktigare prioriteringar måste gå före. Det är vad jag tror men jag kan ha fel, framtiden kommer dock att visa oss vad utgången kommer att bli.

Link to comment
Dela på andra sajter

...

Jämställdheten har varit bra i Sverige men med framtidens stora orosmoment så tror jag att det inte kommer finnas vare sig resurser pengar eller villja att driva jämställdheten framåt utan viktigare prioriteringar måste gå före....

Att försöka ändra attityder och normtänkande kostar inga pengar alls,

bara ett visst mått intelligens...

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag orkar diskutera mer.

Då tycker jag du ska sluta posta en massa lösa påståenden.

Sverige har idag över 200 tusen fattigpensionärer

Och det rör inte jämställdhetsfrågan på något sätt? T ex kvinnor som varit hemmafruar istället för att jobba?

och 300 tusen unga människor tvingas bo kvar hemma hos sina föräldrar för att det inte finns några bostäder. Fler och fler företag flyttar utomland och då försvinner jobben. Sjukhusen går på knäna folk får inte den vård dom behöver och då tänker jag framför allt på cancerpatienter. Äldre människor behandlas sämre än vad djuren i stallarna behandlas. Dom vanvårdas och får nästan svälta ihjäl. Skolan är ett skämt, Jag kan göra denna listan väldigt lång och det vet du om.

Försök föreställ dig hur den listan ser ut i de länder varifrån flyktingarna kommer ifrån.

framtiden kommer dock att visa oss vad utgången kommer att bli.

Där är vi garanterat helt överens! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Att försöka ändra attityder och normtänkande kostar inga pengar alls,

bara ett visst mått intelligens...

Jo men om folk nu låt oss säga inte ens har mat på bordet då kommer en väldigt stor del av intilligensen att gå åt till att ordna fram mat. Vi har drifter vi människor. Och personer som JJ med flera som troligtvis inte ens gjort värnplikten kommer att få det väldigt svårt att tillgodo se sig själva och sina familjer med mat. MSB myndigheten för samhällsskydd och beredskap har räknat ut att den mat som finns i affärerna kommer ta slut på mindre än 4-5 dagar. Alla stora matlager som fanns under kalla kriget är sålda eller skrotade och skall dom fråga vita medelålders män om hjälp(militären)??? Då svälter dom nog hellre ihjäl.

Redigerat av ironman
Link to comment
Dela på andra sajter

Och det rör inte jämställdhetsfrågan på något sätt? T ex kvinnor som varit hemmafruar istället för att jobba?

Försök föreställ dig hur den listan ser ut i de länder varifrån flyktingarna kommer ifrån

Allt det jag skrev finns dokumenterat i media.

Så du vill på fullt allvar att Sverige skall se ut som dom länderna dom flyr ifrån? Om du tror att jämställdheten blir bättre då, då är du mer galen än jag trodde.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag orkar diskutera mer. Men framtiden ser inte så ljus ut.

Stockholmsbörsen har ökat i värde med mer än 30 % troligtvis kommer kraschen redan i höst. Börskraschar brukar oftast inträffa på hösten. Sverige har idag över 200 tusen fattigpensionärer och 300 tusen unga människor tvingas bo kvar hemma hos sina föräldrar för att det inte finns några bostäder. Fler och fler företag flyttar utomland och då försvinner jobben. Sjukhusen går på knäna folk får inte den vård dom behöver och då tänker jag framför allt på cancerpatienter. Äldre människor behandlas sämre än vad djuren i stallarna behandlas. Dom vanvårdas och får nästan svälta ihjäl. Skolan är ett skämt, Jag kan göra denna listan väldigt lång och det vet du om. Lägg där till att man planerar att ytterligare mellan 300-400 tusen flyktingar skall få uppehållstillstånd under denna mandatperioden.

Jämställdheten har varit bra i Sverige men med framtidens stora orosmoment så tror jag att det inte kommer finnas vare sig resurser pengar eller villja att driva jämställdheten framåt utan viktigare prioriteringar måste gå före. Det är vad jag tror men jag kan ha fel, framtiden kommer dock att visa oss vad utgången kommer att bli.

Vad skulle enligt din mening den bästa lösningen på detta senario vara?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad skulle enligt din mening den bästa lösningen på detta senario vara?

Som jag ser det är det redan för sent. Vi sitter yrvakna på efterfestern och dricker rester som är över i glasen. Men vi kunde gjort något åt det men folk som JJ vibe med flera har gjort allt i sin makt för att döda den debatten. Alla som försökt och utrycka sin oro har blivit stämplade som både det ena och det andra, blivit av med jobb och blivit socialt avskurna vilket gjort att vanliga politiker inte vågat ta tag i saker. Denna hetsjakt och förtryck är en del i dramat.

Sen givetvis hela vårt monetära system och denna kapitalistiska girigheten är ett stort problem och måste ses över.

Redigerat av ironman
Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom du, Ironman, är ivrig med att demonisera mig i en tråd som jag öht knappt deltagit i så måste jag ändå nu ta bladet från munnen och fråga vilka debatter jag tystat, vem jag fått socialt avskuren och vem som fått sparken p g a mig?

Det verkar som du har någon slags konspirationsteori på gång.. Jag kan lugna dig med att jag inte är med i något hemligt sällskap eller ens någon förening, om man inte räknar med IF Metall.

I mitt jobb får jag däremot känna av fördomarna mot de som är lite annorlunda (inte" jävlar anamma män") och som faktiskt tar lika stort ansvar för barnen som sin fru. Sist jag ringde till min chef för att jag hade sjuka barn så sa han "Det är inte första gången", fastän om man kollar på statistik så VABar vi mindre än genomsnittet.

Ta dina fördomar mot mig och gör något annat kul istället som inte drabbar mig!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom du, Ironman, är ivrig med att demonisera mig i en tråd som jag öht knappt deltagit i så måste jag ändå nu ta bladet från munnen och fråga vilka debatter jag tystat, vem jag fått socialt avskuren och vem som fått sparken p g a mig?

Det verkar som du har någon slags konspirationsteori på gång.. Jag kan lugna dig med att jag inte är med i något hemligt sällskap eller ens någon förening, om man inte räknar med IF Metall.

I mitt jobb får jag däremot känna av fördomarna mot de som är lite annorlunda (inte" jävlar anamma män") och som faktiskt tar lika stort ansvar för barnen som sin fru. Sist jag ringde till min chef för att jag hade sjuka barn så sa han "Det är inte första gången", fastän om man kollar på statistik så VABar vi mindre än genomsnittet.

Ta dina fördomar mot mig och gör något annat kul istället som inte drabbar mig!

Nu menar jag det som du och andra här Hållt på med mig för att jag beskrev min oro för några år sedan. Det som försigår på Twitter och andra sociala medier är tusen gånger värre. Och den rädslan att stämplas har gjort att vanliga politiker inte vågar ta tag i problemen för dom kan förlora sina jobb efter dessa drev. Och som ett direkt resultat är Sverigedemokraterna nu snart landets tredje största parti med 20% av rösterna. Jag vabbade själv en 40 dagar om året när Mina barn var mindre och har precis vabbat en vecka för att min dotter har varit sjuk. Jag var föräldraledig med mina barn och fick jämställdhets bonus för det.

Detta är ingen konspirationsteori utan läget i Sverige och i Europa är mycket mycket allvarligt. Det ser mörkare ut nu än när nazi Tyskland uppkom. Och då bör det tilläggas att nationalismen är mycket större nu än när Adolf kom på tapeten.

Redigerat av ironman
Link to comment
Dela på andra sajter

Och personer som JJ med flera som troligtvis inte ens gjort värnplikten kommer att få det väldigt svårt att tillgodo se sig själva och sina familjer med mat.

Menar du att ett jägarsamhälle vore hållbart för de ca 9.6 miljoner människor som bor här?

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt det jag skrev finns dokumenterat i media.

Så, varför inte ta och länka till några rejäla fakta-artiklar istället för den där krönikan?

Så du vill på fullt allvar att Sverige skall se ut som dom länderna dom flyr ifrån?

Nej, det vill jag verkligen inte. Och säkert inte de som flyr heller, då hade de förmodligen inte flytt.

Om du tror att jämställdheten blir bättre då, då är du mer galen än jag trodde.

Först påstår du att jag tycker något som jag aldrig har gett uttryck för, och drar sen slutsatsen att jag är galen?

Som jag ser det är det redan för sent. Vi sitter yrvakna på efterfestern och dricker rester som är över i glasen. Men vi kunde gjort något åt det men folk som JJ vibe med flera har gjort allt i sin makt för att döda den debatten. Alla som försökt och utrycka sin oro har blivit stämplade som både det ena och det andra, blivit av med jobb och blivit socialt avskurna vilket gjort att vanliga politiker inte vågat ta tag i saker. Denna hetsjakt och förtryck är en del i dramat.

Är det nu det kommer några faktiska exempel på det du påstår?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu menar jag det som du och andra här Hållt på med mig för att jag beskrev min oro för några år sedan. Det som försigår på Twitter och andra sociala medier är tusen gånger värre. Och den rädslan att stämplas har gjort att vanliga politiker inte vågar ta tag i problemen för dom kan förlora sina jobb efter dessa drev. Och som ett direkt resultat är Sverigedemokraterna nu snart landets tredje största parti med 20% av rösterna. Jag vabbade själv en 40 dagar om året när Mina barn var mindre och har precis vabbat en vecka för att min dotter har varit sjuk. Jag var föräldraledig med mina barn och fick jämställdhets bonus för det.

Detta är ingen konspirationsteori utan läget i Sverige och i Europa är mycket mycket allvarligt. Det ser mörkare ut nu än när nazi Tyskland uppkom. Och då bör det tilläggas att nationalismen är mycket större nu än när Adolf kom på tapeten.

Jag har inte "hållt på med dig", såvida du inte menar att om man inte håller med dig så "håller man på" med dig? Jag tror du syftar på något som hände i Längsta-tråden, och den diskussionen hade jag inte ens hört talas om innan du började prata om den vid ett senare tillfälle.

Personligen tycker jag att det är snarare verkar vara antirasister och feminister som får motstå massa anonymt hat och hot på internet förövrigt.

Jättebra att du VABar och är föräldraledig mycket! Borde finnas fler pappor som vi..

Link to comment
Dela på andra sajter

Den där oron låter ju lite jobbig. För att hantera den tror jag det är viktigt att på allvar försöka skapa sig en bild av det en är rädd för och jobba hårt med att se det hela med ett öppet sinne.

Sidor som Fria Tider, Axpixlat o s v är rena rama motsatsen. Säg att du är lite orolig över invandringen i Sverige. Du sätter dig och googlar på "invandring dåligt". Genast dyker där upp en massa sidor som inte bara omedelbart bekräftar detta, utan om du surfar runt på dessa ett tag kommer du också få reda på ännu mer dåliga saker som du inte visste innan. Du får också veta att det finns andra som håller med och ser detta som sanningen.

Dessutom är det såpass klurigt numera att de flesta sökmotorer (framför allt Google) lär sig vilka sidor du gillar att besöka. Så ju mer sidor med en viss inriktning du besöker, desto mer frekventa kommer dessa bli som sökresultat.

Med andra ord. Våga utmana dig själv. Försök se på det hela vetenskapligt. D v s, sök inte bekräftelse på att saker och ting är som du tror, utan försök hitta sånt som tyder på att det inte är som du tror.

Sen är det mänskliga psyket inte helt lätt där. Det är väldigt lätt att känslomässigt styra in på tankar som en egentligen inte tror på. Flygrädsla är ett klassiskt exempel. Trots att all statistik visar att det är mycket säkrare än att t ex köra bil, så är finns det folk som inte klarar av att inse det känslomässigt. En får helt enkelt jobba hårt på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är ingen konspirationsteori utan läget i Sverige och i Europa är mycket mycket allvarligt. Det ser mörkare ut nu än när nazi Tyskland uppkom. Och då bör det tilläggas att nationalismen är mycket större nu än när Adolf kom på tapeten.

Hur menar du? Tala klarspråk någon gång. Att antalet utpräglade nationalister är större i Sverige än i Tyskland i början på 30-talet är rent trams.

Det är däremot sant att Sverige kommer att haverera om vi ska fortsätta att ta emot 100 000 flyktingar år efter år, när vi inte kan ta emot dem som kommit det senaste året på ett vettigt sätt. Det behöver man inte vara vare sig rasist eller nationalist eller Sverigedemokrat för att inse. Det räcker med en fungerande hjärna.

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur menar du? Tala klarspråk någon gång. Att antalet utpräglade nationalister är större i Sverige än i Tyskland i början på 30-talet är rent trams.

Det är däremot sant att Sverige kommer att haverera om vi ska fortsätta att ta emot 100 000 flyktingar år efter år, när vi inte kan ta emot dem som kommit det senaste året på ett vettigt sätt. Det behöver man inte vara vare sig rasist eller nationalist eller Sverigedemokrat för att inse. Det räcker med en fungerande hjärna.

Jag menar att i hela Europa har nästan varje land ett stort nationellt parti. I Skandinavien har partierna oftast 20% av rösterna i varje land. I vissa europeiska länder finns idag rena nazistpartier. Så stort och så omfattande var det inte i 30 talets Europa. Lägg där till att det är Europas unga som är dom stora förlorarna dom är idag massarbetslösa. Visst nu har Europa och världen haft tur eftersom många unga sitter upptagna med tv spel, ipads, snapchat och en massa annat. Dom har inte förståt situationens allvar än. Men när kruttunnan väl briserar

Link to comment
Dela på andra sajter

pHISTERmILL (oregistrerad)

Det är det ingen som gör.

Är det verkligen ingen som gör? Är du säker? 🙂

Det är ju lite märkligt i så fall då det är ganska vanligt att frågor/problem överdrivs från olika ståndpunkter.

Jag såg att du inte valt att svara på mina tidigare inlägg, är det för att du tycker jag har rätt, eller kanske en poäng, eller är det bara för att du tyckte det var så urbota dumt att det inte var värt att besvara? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att ha sett på partiledardebatten igår så kan man bara konstatera att ALL HOPE IS GONE.

The state of the nation - violation!

A broken promise is as good as a lie.

The hell is humongous, the devil's among us

and we will burn because we won't unite!

What are we conceding for our freedom?

Why does anybody think we need 'em

I would rather fight,

than let another die.

We're the problem,

but we're also the solution.

ALL HOPE IS GONE!!!

If you want it come and take it from me.

If you think you can, you still don't know me.

Let me tell you, man, when I said it, I meant it

and I will always have the right to defend it.

Fifty seconds, a hundred murders.

The bill of rights is a bill of sale.

What will you do when the war is over?

What will you do when your system fails!?

We have made the present obsolete.

What do you want?

What do you need?

We'll find a way,

When all hope is gone!

We've seen the fall of the elite,

Bury your life, take your disease

We'll end the world,

When all hope is gone!

The wretched are the wounded,

The hungry starve to death,

In a place where no one goes,

The air itself is a final breath,

So discontinue, the anti-septic, care charade,

As a cry of justice comes,

A malignant fire fades.

I am the reason your future suffers,

I am the hatred you won't embrace

I am the worm of a pure gestation,

I am the remedy, spit in my face.

All your laws and rules are outdated,

All your subjects are killing the kings,

I can rattle off a million other reasons why,

But does it matter when the only thing we love will die?

We have made the present obsolete.

What do you want?

What do you need?

We'll find a way,

When all hope is gone!

We've seen the fall of the elite,

Bury your life, take your disease

We'll end the world,

When all hope is gone!

WHEN ALL HOPE IS GONE!!!

WHEN ALL HOPE IS GONE!!!

WHEN ALL HOPE IS GONE!!!

Writer(s): James Root, Corey Taylor, Craig Jones, Sid Wilson, Nathan Jordison, Mickael Thomson, Chris Fehn, Michael Crahan, Paul Gray

Copyright: Music That Music, Emi April Music Inc.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...