Jump to content
Annons

Sampletank - Skillnad på LE och FREE?


Audiorent

Recommended Posts

Fick med IK Multimedia Sampletank LE med Digi002:an. Jag förstår ju att den har begränsningar gentemot fullversionen. Vad är jag dock osäker på samt vad skilljer den från gratisversion Sampletank FREE som finns på deras hemsida:

www.sampletank.com

Ljuden man kan ladda hem där funkar i de flesta fall inte i LE-versionen. Någon som kan reda ut de olika skillnaderna i väntan på att jag investerar i den stora versionen? Använder den som RTAS-plugg i Pro-tools.

Mattias

Redigerat av Audiorent
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Free är begränsad till att spela enbart de gratisljud som kan hämtas på IK's hemsida. Den är alltså tänkt som en demoversion.

LE är den som följer med till alla ljudbiblioteken och som kan spela upp alla SampleTank-ljud. Jag har dock aldrig provat att köra med gratisljuden i den stora versionen, eftersom jag har kört med XL i några år och där har haft tillgång till tillräckligt mycket ljud - men det är nog inte omöjligt att vissa gratisljud bara fungerar i gratisversionen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du menar att LE versionen kan spela upp alla ljud, förutom ev. de som finns på gratissidan? Vad är då begränsningen i LE ? Frågan är ju då om man kan ha båda installerade samtidigt för att även komma åt gratisljuden eller det kanske blir konflikter i programmet då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Begränsningen är främst antalet samtidiga midikanaler och att du inte får tillgång till AKAI-omvandling.

Det borde inte vara några problem att ha båda installerade, men jag har inte testat, så jag är inte helt säker. Om du uppgraderar till XL, så lär du nog inte behöva gratisljuden ändå... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...