Jump to content
Annons

LOGIC 9 FLASH&CRASH, HJÄLP!


Carlzzon121

Recommended Posts

Hej,

Jag har logic 9 samt mavricks OSX.

När jag sitter och jobbar och skall "save":a så crashar logic.

Sam att ibland så börjar hela logic-fönstret "flasha". Och då kraschar logic.

Någon som vet hur man fixar detta, eller som kan hjälpa mig.

Hade vart tacksam till tusen!!

Orolig producent!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Är det inte så att 9an är lite racklig över mountain lion även med sista uppdateringen. Jag kör 10.8.5 och det funkar vettigt. 8an fick jag "tvångs" installera med pacifist på os x över 10.6 snowleo.

Testa 32 bitar i stället för 64 kanske är hela problemet.

Redigerat av Burnin Sven
Link to comment
Dela på andra sajter

Om inte Logic alltid bettet sig på sättet ni beskriver bör ni fundera på vad ni gjort för förändringar. Utan att veta gissar jag på att ni har 3:e parts AU som är orsaken till krascherna. Har läst i forumet att EZ drummer ofta skapar problem.

Vad är det för datorer ni använder Carlzzon121 och RobinCarlsson?

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Vad det är för dator spelar nog ingen större roll om den inte är monstergammal och man tvingat på oset på den. Jag kör på ett gäng olika hackmacar och macar med olika konfigurationer utan strul. Det är nog oset som ställer till det eller en osannolik kombination av att två personer frågar samma sak med liknande fel på sin dator.

Apple gjorde väl nåt med mavericks så 9an inte trivs så bra. Själv är jag tvungen att köra mountainlion i 32 bitar för att videodelen med ljud ska funka som det är tänkt.

Dom vill att vi ska köpa på oss logic x givetvis. Men fan att jag gör det jag har betalat mycket för logic genom åren och nu är det stop. Men då får man stanna på mountainlion men det gör ju inget det händer inget roligare över det varken med oset eller logic.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad det är för dator spelar nog ingen större roll om den inte är monstergammal och man tvingat på oset på den. Jag kör på ett gäng olika hackmacar och macar med olika konfigurationer utan strul. Det är nog oset som ställer till det eller en osannolik kombination av att två personer frågar samma sak med liknande fel på sin dator.

Apple gjorde väl nåt med mavericks så 9an inte trivs så bra. Själv är jag tvungen att köra mountainlion i 32 bitar för att videodelen med ljud ska funka som det är tänkt.

Dom vill att vi ska köpa på oss logic x givetvis. Men fan att jag gör det jag har betalat mycket för logic genom åren och nu är det stop. Men då får man stanna på mountainlion men det gör ju inget det händer inget roligare över det varken med oset eller logic.

Skulle man kunna gå ner till Lion igen utan att det händer något med program och logic osv?

Jag har 3:e parts program som jag kör med. Jag vet att det inte är bra, men är student och jag gör så gott jag kan.

Jag läste någonstans att man kunde byta ut en fil, eller installera om ett program, men det var ett gammalt inlägg, så hittar inget nytt om det.

https://discussions.apple.com/thread/4284450'>https://discussions.apple.com/thread/4284450

Det är väldigt frustrerande att jobba såhär! 🙁 Ni som vet, hjälp!

Skulle man kunna gå ner till Lion igen utan att det händer något med program och logic osv?

Jag har 3:e parts program som jag kör med. Jag vet att det inte är bra, men är student och jag gör så gott jag kan.

Jag läste någonstans att man kunde byta ut en fil, eller installera om ett program, men det var ett gammalt inlägg, så hittar inget nytt om det.

https://discussions.apple.com/thread/4284450

Det är väldigt frustrerande att jobba såhär! 🙁 Ni som vet, hjälp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Om man googlar på downgrade from mavericks to mountainlion så får man gsnska många träffar och även youtube video på hur man gör. Dessvärre tror jag inte men obs jag minns inte 100 % att det går att installera ovanpå utan man åker nog på att göra en komplett ominstallation.

Förmodar att du har en laptop så skaffa en extern usb hårddisk docka (finns billigt på tex netonnet) och en hårddisk. Kopiera över alla dina personliga filer och installera om oset på datorn sen kopierar du tillbaka dina filer. Program kan du som regel inte flytta utan dom måste ominstalleras.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...