Jump to content
Annons

Bra spl mätare när man är ute på gig


Anders F

Recommended Posts

Hej

Har precis köpt in ett behringer x32 till jobbet och jag letar lite efter en bra, men såklart så billig som möjligt spl mätare. Finns det något snyggt integrerat med bordet är det såklart ett plus. Vad använder ni? Har ni tips?

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har hört kommentarer som "höhö, nämen det är en telefonmik. Den klarar inte, den kan inte mäta spl" men så fel de har.

Jag har jämfört några mätare med mina iPhones med Studio Six Digitals AudioTools - och det stämmer utmärkt.

I höstas köpte jag tillägget SPL Graph, så nu får jag kurvor utritade (Leq).

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svar! Det låter ju lovande om Iphone skulle funka. Har redan en app som heter SPL pro, men jag kan inte skriva ut grafer med den eller spara grafer över tid så man kanske skulle komplettera med det som du skrev om det är så pass tillförlitligt.

Vad tror ni om ipad air? Första generationen. Är den lika tillförlitlig som iphone?

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

AudioTools optimeras för mikrofonerna i iPhone. Eftersom iPad är annorlunda kan det funka men det är inte säkert att allt blir hundra tillförlitligt... Jag vet inte.

Å andra sidan har de en egen professionell mätmikrofon som är gjord för att användas med AudioTools. Då blir mätningarna jättebra.

Den har den äldre dock-kontakten men kan kopplas till nya prylar med en Lightning-adapter. Med den miken borde iPad därmed fungera lika bra.

itestmicandspl-2.png

iTestMic

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...