Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Skulle behöva ha lite tips på möblering i en etta.

Känns inge vidare bra just nu, så nån med bra akustisk koll / heminredning skills kanske kan ge mig input.

Det är betong åt alla håll, ekar på fint, så behöver få mycket absorbation, upplever också som att basen går direkt igenom rutorna, kanske front-firing speakers är bättre? eller blir det samma problem?

Rita hur du vill, blir det inte bra så flyttar jag! 🙂

Ett vitt drapperi skulle kunna funka att dela av det med, känns som man sover mitt i en studio/kök nu. Kylskåpet låter en hel del, vet inte om jag får det bytt. Kan bygga dämpskärmar o ställa för vid köket och skjuta dom till väggen intill när jag vill gå ut och in!

mX5OLsl.jpg

Edited by Martin
Annons
Posted (edited)

Mixa i lurar om du inte är nöjd med akustiken?

Vill ju gärna kunna prata, umgås, och äta, och leva också, och spela gitarr och sjunga och skriva låtar. Det handlar ju inte bara om att "mixa". Att skapa en bra ljudmiljö är grunden för det där.

Edited by Martin
Posted

Skulle behöva ha lite tips på möblering i en etta.

Vad behöver du få plats med? Laptop? 160 cm skrivbord? 48-kanaler Neve-bord? Trumset och skärmvägg?
Posted

Haha. Det står i hörnet, skrivbord, monitorer (bakom), och en säng. jag möblerar efter dessa 2. eftersom placering av dessa är viktigast (sömn & arbete).