Jump to content
Annons

Phillips 4K 40 tums skärm till studion ?


Ekstasis

Recommended Posts

Så om man som jag enbart sitter med Cubase 100% av tiden i studion. Så kanske en 21:9 skärm skulle funka utmärkt?

Ja det kan det nog göra men då ska den vara större än 27 tum, då den annars bli för kort på höjden.

Om det nu verkligen gäller 100% av tiden så ser jag ingen nackdel.. Blir bra fördel att du kan se mkt skärmyta i sidled för alla ljudspåren..

Jag personligen satsar hellre på en större 16:9 skärm då får jag bra yta både i sidled och på höjden. Phillips skärmen är den första av sitt slag..och som har både vettig upplösning och vettig panel.. 40 tums skärmar har funnits länge men alla har haft dassig bild i stort sett pga av upplösningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja det kan det nog göra men då ska den vara större än 27 tum, då den annars bli för kort på höjden.

Om det nu verkligen gäller 100% av tiden så ser jag ingen nackdel.. Blir bra fördel att du kan se mkt skärmyta i sidled för alla ljudspåren..

Jag personligen satsar hellre på en större 16:9 skärm då får jag bra yta både i sidled och på höjden. Phillips skärmen är den första av sitt slag..och som har både vettig upplösning och vettig panel.. 40 tums skärmar har funnits länge men alla har haft dassig bild i stort sett pga av upplösningen.

Tack för ditt svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
  • 1 år senare...

Cubase har väl inga begränsningar då det gäller skärmupplösning? Jag skulle inte oroa mig om den saken.

4k och hdmi beror lite på vilken hdmi-version och typ det är. Frågan är väl först och främst vilken upplösning din dator klarar av. Min fyra år gamla studiodator klarar inte av det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Man behöver inte 4k skärmar till att spela in musik och det är bättre med fyra separata skärmar eller så många nu ens grafikkort klarar jämfört med en stor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl lite så jag vill ha det på skärmen, se så mycket som möjligt. För en nybörjare så vad tror ni passar bäst att jobba med i Cubase 7? Upplösning 1920x1080 eller 3840x2160? Vad är det för skillnad på LED ELLER UHD-Skärm. Jag vill kunna se så mycket som möjligt på skärmen utan att behöva scrolla till höger & vänster, 21:9 eller 16:9?Vad är WQHD 3440X1440.
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...