Jump to content
Annons

Niclas Iwato här!


Recommended Posts

tja! jag heter Niclas Iwato och är 16 år! 😆

jag hittade hit av en ren slump, när jag sökte efter lite hjälp me min produktion!

jag har spelat in en version av en gammal houselåt, och hoppas att kunna få sjunga på denna typen av produktioner i framtiden! min flickvän som också är min producent, beskriver min röst som en blandning mellan prince och barry white, men jag vet inte riktigt...

nu så till mitt problem! filen jag behöver hjälp med är mest en sångdemo som ska skicka runt lite skivbolag. jag har köpt ett soundblaster live för att kunna göra bättre inspelningar. jag är nöjd med ljudkvaliten nu, men har ni några tips på hur jag ska få nivåerna rätt? tycker att sången ligger lite "utanpå" nu. 😛

Niclas Iwato - Finally

mvh niclas iwato 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej och välkommen. Detta blev ju både en medlemspresentation och en demopost i ett. Du får gärna läsa reglerna för demopostningar innan du lägger upp dem här. Inte meningen att låta aggro, men det är mest för att det inte ska bli så stökigt här. 😛

EDIT: Charmig låt det där 😆 (Ibland undrar man om man inte ska lyssna på låtarna även de i sig inte har något med ens text att göra... 😆 )

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

...du menar disten... jag hör att den distar lite fult nu...

Nej, jag menar inte disten (den har jag inte observerat). Men har du lyssnat på mp3:an? Har du använt en autotuner på sången? Har du gjort mp3:an i sequenserprogrammet, eller hur har du gjort? Något skumt har hänt med sången i alla fall. Har svårt att tänka mig att det ska låta så här. Tycker jag skymtar en bra röst bakom allt "wobblande" och "pitchåkande". Verkligen fundersam... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Men hallåå!!! Innan vi börjar att snacka nivåer, distorition och annat.. Du måste ha länkat till fel låt eller nåt??? Det enda jag hör i sångväg är en felpitchad och felinställd autotune (fel tonart och skala bl.a) som wobblar. Inget Barry White eller Prince inte.

Nog måste du skämta lite med oss nu va Niclas ? 😄😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Han är 16 år och hans flickvän som jag gissar på är antingen två år yngre honom eller inte äldre jämnförde hans röst med Barry White och Prince! Den var bra den. Jag orkar inte utveckla mitt argument mer för hans sångröst gör att jag tappar koncentrationen.

MvH Rickard Gerthsson

Edit: Fan, vilken hit denna är. Hans sång är ju bara så skön. Jag tappar snart andan.

Redigerat av punkrockdude
Link to comment
Dela på andra sajter

Hahahahaha. Oj oj oj! Den här är verkligen en låt som växer med antalet lyssningar. Den är helt genial!

Notera om eventuellt skivsläpp så har du en säker köpare här.

-edit- Niclas, snälla - du måste posta lyriken. Allvarligt. :rolleyes:

Redigerat av Chrille
Link to comment
Dela på andra sajter

oj man tackar!

här kommer texten!

Time marches on never ending,

time keeps its own time,

Here we stand at the beginning,

and then goes passing us by,

And I, I,

I can dream for us all,

I hope I'm in a better state,

When here and now crumbles and falls

and you, you,

you who make worlds collide

I knew you'd come knocking one day,

unannounced like a thief in the night.

PS. det är bara Nemo som fattat :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var det märkligaste jag hört på länge! Fan det är magknip för hela slanten. Grymt!

Det känns dock tryggt att veta att Barry och Prince inte kan få barn ihop :rolleyes:

Redigerat av Straka
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Säger som i Poltergeist - they're back!

Välkommen tillbaka!

/nemo

:rolleyes:

dbd!

det här var väl en av anledningarna till att du tänkte lämna forumet...

Det går troll i skiten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...