Jump to content
Annons

Ez drummer 2 VS Logic X Drummer


guranisten

Recommended Posts

Annons

Den ena är ju en renodlad trumplugg medans den andra liksom "sköter sig själv" bara genom att man ändrar velocity, hur många slag, swing och sånt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör man Logic och vill ha ett snabbt redskap skulle jag kör på den inbyggda. Jag jobbar inget med den då jag kör E-kit och andra pluggar men det lilla jag lekte runt med den så känns den som ett solitt verktyg för den som snabbt vill sätta en trumbakgrund utan att fundera så mycket. Det känns också som det är rätt bra variation på kompen /stilarna och hur komplicerade figurer som kan åstadkommas.. En av de smidiga sakerna är att audiofilen renderas ut direkt på spåret så du kan leka med realtidsreglagen när filen skapas o sen klippa o klistra och pussla med bitarna.. Har tyvärr inte satt mig in i hur detta funkar i Toontrack men jag tror inte att en extern plugg kan rendera sin ljudfil direkt i Logic på samma sätt och där blir det ju en liten faktor at ta hänsyn till.. Speciellt när man skapar vill man inte ha massa små hinder i vägen..Och om inte trummor är ett huvudinstrument så lär detta vara en än mer viktig faktor..

Easy drummer 2 har fått sig en uppsving mot version 1och ser mer kompetent ut av det man sett med smidiga funktioner men jag har inte provat pluggen att jag kan säga något mer.

Lyssna på Easy drummel 2 Demo't och låt magen avgöra.. funkar Toontrack bättre i dina öron och för ditt arbetssätt spelar det ju ingen roll att Logic Drummer är ett smidigt verktyg.

Lycka på.

EDIT: Bara för att det var ett bra tag sen jag jobbade i Logic X blev jag lite osäker på om Logic Drummer verkligen renderade ut filen som audio eller om det bara var midi.. har dock för mig att det var Audio.

Just denna funktion känns smidigare än vad man får i en extern plugg iaf

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Logic Drummer är ju ingen trumplugg alls egentligen, den är en "virtuell trummis"

som kan "spela" på vilken trumplugg som helst.

Default laddas ju den med Logics Drumkit Designer, men det går alldeles utmärkt

att låta den jamma loss på EZDrummer också 🙂

Den renderar inte ut några filer, men det är enkelt att konvertera Drummer-regioner till MIDI-dito.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den renderar inte ut några filer, men det är enkelt att konvertera Drummer-regioner till MIDI-dito.

Jag ser att ett litet förtydligande kan vara på sin plats:

Det jag syftade på var den "notdata" som skapas i realtid på spåret när man låter auto-trummisen lira medan sequencern rullar.. inte att den renderar till disk som typ en export normalt gör. ( vilket det ändå indirekt blivit om det nu varit audio den skapade.. som det då tydligen inte var 🙂)

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...