Jump to content
Annons

Reamp kemper. Hur göra i cubase


fender__

Recommended Posts

Hej

Finns många kemperägare där ute har jag märkt så hoppas på bra svar 🙂

Har provat att reampa min kemper och följer manualen till punkt och pricka men tror att det är något i cubase som jag gör fel.

Jag har ställt in allt i kempern precis som det står i manualen.

Ska man ha två kanaler i cubase? Jag använder inte spdif då mitt ljudkort (firebox) inte funkar riktigt som det ska. Kör med tele kablar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Två kanaler om du reampar med spdif men hur det är om man inte använder det, har jag inte en aning om men sök på kempers forum. Vet att jag har läst där någon gång hur man reampar utan spdif.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Nu kommer jag inte ihåg vad länken heter och sitter på jobbet. Men prova sök reamp kemper saffire pro 40 på tuben. Vet inte vilket ljudkort du använder men i den här videon använder han Cubase och det var med den som jag lärde mig hur man gör i cubase

För att reampa

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Reamping Kemper på tuben och jag hittade den direkt:

Ok det står inget i tråden eller nåt där om att det är Cubase så du är ursäktad. I alla fall här ser du hur man gör i Cubase.

Link to comment
Dela på andra sajter

De klippet hittade jag men som sagts det är med spdif!

Men jag fick faktiskt till det med Spdif:en efter hjälp från supporten. Ljudkortet är gammalt tyvärr! Så tack för tipset på klippet!

Hann inte testa att reampa igår men idag ska jag göra det.

Men nu till en annan fundering: Tänkte spela in DI via mitt focusrite ISA preamp först och sedan använda den signalen för att skicka in i kempern när jag reampar sen? förhoppningsvis får jag bättre resultat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...