Jump to content
Annons

Sluta göra musik?Eller vad?


Nikk Dust

Recommended Posts

Annons

Onekligen ironiskt att man förr hade problem med att spela in sina alster (astronomiska kostnader)

och idag när det inte är ngt problem längre, översvämmas nätet istället med (gratis) musik.

Och det har återigen blivit lika omöjligt att göra sig hörd....

Tillbaka på ruta ett 🙂

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Onekligen ironiskt att man förr hade problem med att spela in sina alster (astronomiska kostnader)

och idag när det inte är ngt problem längre, översvämmas nätet istället med (gratis) musik.

Och det har återigen blivit lika omöjligt att göra sig hörd....

Tillbaka på ruta ett 🙂

Jag skulle nog vilja påstå att det alltid har varit lika svårt att göra sig hörd. Chansen att bryta igenom mediebruset på internet idag kan knappast vara mindre än att tidigare bli upptagen på något skivbolag som hade möjlighet att prångla ut ens musik till hela världen.

Däremot gäller samma som innan, hårt jobbar lönar sig nästan alltid. Läste t ex intervjuen med Shellback i Studio, han sa att han under de fem första åren med Max Martin jobbat 16 h om dagen, 7 dagar i veckan utan semester. En kanske inte ska ta det bokstavligt, men jag tror ändå att det ger en bra hint om vad som krävs för att bli riktigt framgångsrik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle nog vilja påstå att det alltid har varit lika svårt att göra sig hörd. Chansen att bryta igenom mediebruset på internet idag kan knappast vara mindre än att tidigare bli upptagen på något skivbolag som hade möjlighet att prångla ut ens musik till hela världen.

Vilket också är precis vad jag påstår i inlägget 🙂

Däremot gäller samma som innan, hårt jobbar lönar sig nästan alltid. Läste t ex intervjuen med Shellback i Studio, han sa att han under de fem första åren med Max Martin jobbat 16 h om dagen, 7 dagar i veckan utan semester. En kanske inte ska ta det bokstavligt, men jag tror ändå att det ger en bra hint om vad som krävs för att bli riktigt framgångsrik.

Håller med! Vi missbedömer (förtränger) arbetet som ligger bakom en succe. Oftast är det ett arbete som de flesta av oss finner tråkigt; marknadsföringen. Men sedan krävs det också en gnutta tur för att lyckas. Det finns många hårt arbetande artister/musiker som ändå aldrig slår genom trots bra material.
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...