Jump to content
Annons

försöker efterskapa följande gitarrljud


Ekstasis

Recommended Posts

Vill ha samma delay effekt som i denna låten..väldigt dynamiskt "och "mkt sparkle"

Vill veta ungefär vilka parameterar jag ska använda har efterlikna med mediokra resultat...

får inte till det där magiska ljudet.. Tror inte problemet sitter i effektenheten utan att jag behöver mata den med

rätt parameterar helt enkelt..kanske är mer än bara delay som behövs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Soderlund (oregistrerad)

Du behöver två st. delayer med olika tider samt hallreverb.

Finns i princip färdigrattat i Line6 floorpod 500serien

Redigerat av Soderlund
Link to comment
Dela på andra sajter

Du behöver två st. delayer med olika tider samt hallreverb.

Finns i princip färdigrattat i Line6 floorpod 500serien

Får försöka lista ut hur man gör det på min eventide, är inte riktigt lätt att lista ut.

Har bara lyckats använda presets och sedan ändra paramterar på det, men vet ej t.e.x hur man bygger ett preset från grunden, hur man lägger till ett delay i kedjan och ett till delay osv.. utan får utgå från något preset..kanske det som är tanken med min eventide..

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Delaytid beror på vilket tempo låten skall gå i och hur du spelar.

Ett tips är att bygga effekterna först i tex din DAW då får du grepp om hur du skall skall göra ljudet för att sedan kopiera över det till din Eventide.

EDIT Delaytid glömde jag. 🙂

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Delaytid beror på vilket tempo låten skall gå i och hur du spelar.

Ett tips är att bygga effekterna först i tex din DAW då får du grepp om hur du skall skall göra ljudet för att sedan kopiera över det till din Eventide.

EDIT Delaytid glömde jag. 🙂

får prova det... måste innas någon hemlighet i delay tiderna...

Precis som man ställer in en sequencer rätt med 2 spår så kan du få en oändlig varation om du ställer in rätt tror man kan åstakomma något liknande med rätt delay tider.. aja får börja experimentera med 2 paralella delays nu och se vart det leder..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...