Jump to content
Annons

Steinberg mr816x kör inte 96kHz?


Jaker

Recommended Posts

Köpte mig ett mr816x för ett par dagar sen. Det lilla jag hunnit testa verkar väldigt lovande! MEN jag får inte något över 48kHz att funka med logic X.

När jag startar en session i 96kHz så ser jag att ljudkortet switchar över men inget händer. Ibland försvinner även "rec knapparna" i logic. Playhead rör sig men jag ser inget på mätarna nånstans.

Jag skickade ett mail till emusic där jag köpte kortet. Dom bad mig bara tanka dom senaste drivrutinerna (vilket jag redan hade) Sen fick jag ett nr till steinberg som självklart inte hade telefontid. Och hetsig som man är tänkte jag slänga ut frågan här. Någon med idéer?

Nämnas bör även att jag har kört 96kHz helt smärtfritt med saffire pro kort tidigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Preampsen låter fint. Men jag tycker utljudet låter konstigt, dessutom är det firewire vilket strular mer än USB. Det enda du kan göra är att uppdatera till senaste firmwaren.

Behöver du inte alla ins/out, så skulle jag satsa på ett SPL Crimson. (det är tysk kvalité!), Bättre headphone-amp, bättre ut-ljud och mer kontroller. (dock ingen DSP)

(Har du inga bra högtalare, eller bryr dig om mastring, kan du gott köra på med ut-ljudet då det är mer än väl för att skapa musik på)

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...