Jump to content

Hur bra är medkommande presets i Access Virus TI2?

Recommended Posts

Hej!

Jag har kollat endel på Access Virus TI2 Snow och även Desktop.

Det jag är lite fundersam över är hur bra de gratis presets som följer med verkligen är.

Jag är ute efter sånt i house/bigroom/hardstyle genrena, speciellt stora synth lead ljud. (typ som många av de synth-ljuden i nexus förinstallerade "Dance Leads" paket)

Någon som har en Virus eller som vet?

Tacksam för svar! 🙂

Edited by Rasmusflstudio
  • 1 year later...

Otroligt dåligt med svar här :/ Jag har själv kört virusen sen 2012 och älskar den. Det tog mig ca 6 månader att komma in i den, men sen dess har jag älskat den.

Dom presets som följer med är väldigt bra och användbara. Det är också väldigt enkelt att skruva egna ljud i den.

Mvh,

Fredrik

Hej!

Jag har kollat endel på Access Virus TI2 Snow och även Desktop.

Det jag är lite fundersam över är hur bra de gratis presets som följer med verkligen är.

Jag är ute efter sånt i house/bigroom/hardstyle genrena, speciellt stora synth lead ljud. (typ som många av de synth-ljuden i nexus förinstallerade "Dance Leads" paket)

Någon som har en Virus eller som vet?

Tacksam för svar! 🙂

Virus TI är THE SYNTH för att göra feta supersaws, monoleads som du hör i bigroom osv. Finns ingen bättre synth för detta, enligt mig, och många andra topp producenter. Dock så är det inte jätte mycket bigroom presets som kommer in the box, men det går lätt att skruva till. Sök på youtube på t.ex. R3HAB lead tutorial, KSHMR lead eller vad du nu vill ha för typ av lead och gör exakt likadant fast i Virusen och du är hemma på nolltid.

Har även en virus ti2 desktop i perfekt skick om du är intresserad, skickade dig ett pm om detta.

Lycka till!

Snow är otroligt tröttsam att ratta ljud med, Desktop eller KB är mkt bättre. Själv har jag lessnat på Virus serien och gått över till annat som jag tycker låter bättre. Access är bra men ofta känns de ganska nära vanliga mjukvarusyntar (men fortfarande bättre utan tvekan)...

Medföljande presets är sådär, väldigt mkt effektljud och annat utflippat som är svårt att få in i sin musik.

Edited by Kjubeis

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Senaste foruminläggen

• Similar Content

• By chiptraxxx
      Ny ljudbank finns här 🙂
      http://chiptraxxx.blogspot.se/

• By Sonefors
      Tjena Forumet!
      Här tänkte jag att vi kunde dela lite presets för Addictive Drums 2. Då jag tycker om att skruva trummor när jag inte har något bättre för mig så tog jag några timmar idag och gjorde några presets. Hoppas ni diggar någon av dom iallafall 😉 Tänkte att vi alla kan fylla på om vi vill dela något.
      God Jul!!! 🙂
      https://soundcloud.com/fredriksonefors/ad-indie-kit-tight-indie-little-big-im-the-king
      Länkar till presets finns i kommentarerna, men lägger även till dom här.
      Indie Kit: (Not: Pukorna är inte mixade. Ska göra en uppdatering när jag gjort det)
      www.xlnaudio.com/cloud/preset/772…abb247caff1ce11b
      www.xlnaudio.com/cloud/preset/90f…4e5462d90b81211d
      www.xlnaudio.com/cloud/preset/edb…0747580d19d7eb60
      Edit: Rekommenderar att man åker lite med volymen på hihat beroende på tempo och komp, men lek självklart med det andra också.
      Edit två: http://www.xlnaudio.com/cloud/preset/bd8298f0334deb68b719bbc8ab60bd22
    • By MIDI
      Mina apple loops är på en jättehög ljudnivå när jag drar ut dem i låten för att använda dem. Alltså inte när jag förhandslyssnar på dem utan när jag placerat ut dem. Både audio-looparna och MIDI-looparna. Jag tror att det är den upplevda ljudvolymen som är hög, när inställningarna sitter på 0 dB peakar det ganska kraftigt och det "låter jättehögt i öronen" eller hur jag ska uttrycka mig... haha.
      Det känns som att det här "problemet" har uppstått helt nyligen, jag kan ha fel men tycker inte att jag har fått brottas med för höga volymer här tidigare. Därför undrar jag om jag kan ha lyckats ändra någon förinställning någonstans, så att dessa by default har stark volym?
      Funderar i så fall på om det kan ha att göra med att jag för någon vecka sedan bara drog ut mitt Focusrite-ljudkort och sen bara klickade "ok" när programmet påpekade att det inte kan hitta de förvalda inställningarna för I/O. Kan det ha påverkat inställningarna? Jag har ställt tillbaka input och output till datorns inbyggda mikrofon och högtalare.
      Men det handlar ju bara om audioinspelning, och det är ju inte där problemet med Apple Loops ligger. Jag törs inte riktigt gå in och pilla runt bland inställningar jag inte kan, pga ev risk för att göra det värre.
      Jag vet hur man ändrar volym på många tänkbara sätt, så det är inte där problemet ligger 🙂 Utan det är att jag gärna skulle vilja slippa gå in och sänka med gainplugg och allt möjligt det första jag gör.
      Och visst, det hade ju varit ett större problem om det var tvärtom.
      Men finns det någon sådan preset för looparnas standard-utvolym?
      EDIT: stavfel.
    • By DavidL
      Jag skulle vilja gå in på en viss punkt på tidslinjen och redigera automation direkt i det aktuella instrumentet/effekten utan att för den skull spela in. Dvs redigera flera parametrar samtidigt och inte bara en enskild automation-linje. Är det möjligt? Sedan skulle jag vilja skapa en gradvis övergång mellan dessa punkter.
      Alternativt: Skapa en sömlös förflyttning mellan olika presets.
      Grymt tacksam för all hjälp, blir tokig på Lives automation.
  • Veckans populäraste ämnen

• Senaste låtarna

• Utvalda pressmeddelanden

• Who's Online (See full list)

• Create New...