Jump to content
Annons

Black Label Society - My Dying Time


DigRules

Recommended Posts

Annons

Tack för tipset! Jag är ett stort fan av Zakks gamla band, Pride & Glory, men har aldrig fastnat på samma sätt för BLS. Bör nog ge dem en ny chans!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipset! Jag är ett stort fan av Zakks gamla band, Pride & Glory, men har aldrig fastnat på samma sätt för BLS. Bör nog ge dem en ny chans!

Pride & Glory kunde han gott ha kört några svängar till, dem var riktigt bra, synd att det bara blev en skiva. A Horse Called War är rätt brutal. 🙂

Riktigt synd att han la ner det projektet.

När man hörde att Zakk skulle gå tillbaka till Heavy Metal efter P&G samt sitt soloprojekt så blev jag lite smått orolig faktiskt, kändes som ett steg tillbaka men när jag sen hörde första skivan så insåg man att det var betydligt mer hardcore och modernt, vilket var bra.

Sedan blev ju både låtmaterial och ljudbild betydligt bättre för varje skiva som kom. Stronger than death och The Blessed Hellride är nog mina favoriter.

Men på dem senaste skivorna har låtkvalitén sjunkit och det kan ju ha berott på att han höll ett hyfsat tempo med en skiva per år ett tag där.

Om resten av låtarna på den nya skivan håller samma mått som denna så verkar han ha hittat tillbaka till sin tidigare nivå igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...