Jump to content
Annons

Rösttråd för Studiomellon


Amis

Recommended Posts

Öh, jag såg inte stafettpinnen i reglerna. :-)

Jag tänkte på de allmänna reglerna som säger att vinnaren bestämmer om nästa tävling. Men det är inget tvång, naturligtvis. Mer som ett privilegium.
Om man ser till de låtar jag laddat upp på Youtube det senaste året så ligger de i snitt på ca 60 lyssningar styck. Min tävlingslåt har fått 350 lyssningar på tre månader. Så folk lyssnar uppenbarligen, även om man inte röstar. Även om inte jag är så fokuserad på hög exponering så: "hörs man finns man". Alltid nåt.

Jag kan nog tänka mig att en "hemma hos"-artikel, i alla fall från vinnarens vrå, skulle vara rolig att läsa i tidningen. Skulle nog öka deltagarantalet också.

Jag tänkte mig ett allmänt reportage med flertalet deltagare ca ett halvt år innan tävlingen. Ett annat vid själva tävlingen. Och ett sista där vinnaren och slutresultatet presenterades. Behöver inte uppta så mycket plats i tidningen. Två halvsidor samt en helsida under ett år. En sådan tävling kunde generera många nya prenumeranter. Jag vet att musikermagasinets "bandspagetti" var mycket populärt på sin tid. Folk vill komma i en fysisk tidningen, inte bara hamna på webben.

(Vart tog alla "robotröster" vägen jag hoppats på?)

Och den internationella juryns röster?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Men en 7:e plats är väl inte sååå illa?

Ni fick 26 poäng. Jag ska nog akta mig för att trolla fram x-poäng;-)

Vi är inte det minsta missnöjda med placeringen, men namnbytet är icke acceptabelt.. 😠😎 Ska den appselut ändras så heter originalet "Moving on,the dance remix" 🙂

Redigerat av uriah
Link to comment
Dela på andra sajter

MARY ELLE (oregistrerad)

Wow, vilken ära! Trodde verkligen inte jag skulle vinna när jag skickade in Morning Sun!

Tack till alla som röstat och engagerat sig i tävlingen, inte minst Amis!

Jag är ingen van låtskrivare och tar gärna emot tips hur jag kan gå vidare, kanske med denna låt eller några av mina andra. Läste om P3 Osignat som Mary Elle tipsade om, men det finns kanske fler liknande möjligheter för oetablerade artister. Söker också sångerska till mina projekt.

Tack än en gång alla!

Mikael

Grattis till vinsten, jag missade din låt när jag lyssnade 😳 Annars hade jag röstat på den för den var ju jättebra!! Testa P3 Osignat men om man kommer med så gäller det sen att ha massor med facebookvänner eller trogna fans för att lyckas 🙂 Men det är roligt ändå!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar själv, blir lite rörd 🙂 På mina länkar finns mer skånskt, och en spelning med mitt band Vintömmers är på gång den 19:e denna månaden i Hammenhög (Österlen) om du befinner dig i närheten.

Edit: Lyssnar just på era alster, attans trevligt 🙂 Doftar go 80-tal och bra rasp i rösten på er sångare. Håller ögonen öppna efter en Malmö-spelning

Redigerat av fragdance
Link to comment
Dela på andra sajter

Stort grattis till Micklar!!

Amis, du har gjort ett kanonjobb med festivalen, ett mycket trevligt och positivt tillskott till detta forum!

Sen blir jag glad över en tredjeplats och framförallt att jag fick så många röster på bästa mix, sketakul!! Känns som att min mixningsteknik går framåt 🙂

//Andreas

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...