Jump to content
Annons

Recommended Posts

Tjo!

Vi är en nystartad vokalgrupp på tre - som vill bli fem! Söker en alt och en bas.

Är du en van sångare, har musikalisk bredd, stor experimentlust och vill satsa professionellt på en vokalgrupp/vokalensemble?

Genrer vi rör oss i är allt ifrån klassiskt, visor och folkmusik till jazz, pop och soul. Dvs. i princip allt! Variation, flexibilitet och bredd uppskattas. En god notläsningsförmåga är också att föredra eftersom det annars kan bli lite svårt att hänga med och ta in allt nytt material.

Tanken är att vi alla ska vara ledare och hjälpas åt att samla material. Egenskrivet är varmt välkommet! (Vi är redan två låtskrivare/kompositörer i gruppen. Fler är bara positivt.) Poängen med det hela är naturligtvis först och sist att vi ska ha roligt. Och att vi ska inspireras och utvecklas av varandra.

Tveka inte att höra av dig om det låter intressant!

Mvh Christa Ajris

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej,

Nu ska vi se om jag lyckas göra rätt i detta helt nya forum...

Längtan och trängtan efter att få ljuda med andra tar stoooor plats i mig, och har gjort det ett tag nu.

Jag en väldans van körsångare, och som njuter som allra mest i det mindre vokala sammanhanget.

Har sjungit i filharmonisk kör, mindre vokalgrupper om ca 5, 30-mannasammanhang också, förstås 🙂

Inte avista alltid, men förhållandevis snabb att sätta tycker jag att jag är 🙂

Har hunnit med och nosat på många olika genrer.

Förutom maxad glädje i att ljuda tillsammans, så söker jag även geografisk smidighet.

Vars håller ni till?

Själv är jag Stockholmsbo, strax söder om söder...

Har ni tre sjungit ihop länge, eller är ni typ nya för varandra?

Allt väl 🙂

Pia

pia-gud-e@live.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...