Jump to content
Annons

Ljudkortens Roys Roys?


Erik

Recommended Posts

Annons

Om det är det dyraste du undrar över så skulle jag gissa på att det är något av digidesigns system. De består i och för sig av lite olika delar och korten är ju bara en del. Deras dyraste HD accel kort ligger på nästan 14000 dollar. Då behöver du sedan olika ytterliggare hårdvarur så allt som allt kanske du kommer upp i 20000 dollar för ett värsting system. Desutom kan du köpa till en kontrollyta för 8000 dollar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket ljudkort är klassad som Roys Roys?

Det allra bästa man kan hitta?

Mycket nyfiken...

Mvh Erik

Menar du Rolls-Royce eller Siegfried och Roy, mao det dyraste kontra det mest magiska? 😉

Sorry - bara på det humöret idag 😉

Mats

Link to comment
Dela på andra sajter

ChrisSnyder (oregistrerad)

Jag blir förvånad att ingen nämnet motu.

Ett MOTU system med med en Mac är ju något utav an 2:a standard runt omkring i världen. Antingen kör man ProTools eller Motu. Det är väl det enda man kan säga är top of the line.

Sen kan du ju tex köpa ett kort med ADAT I/O och köpa ett Agogee interface till så kör du ju över allt vad ESI och dessa skitmärken och även dom bättre märkerna har att erbjuda.

Men ProTools är väl lite standard kan man iaf säga ... Och Motu.

Och ett bra motusystem hittar du ju lätt för 15-20k.

Lycka till !

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Cherrypop (oregistrerad)
...ja och M-Audio Volvo... 😛

Om M-Audio är Volvo, så saknar mitt Firewire-410 nog ratt. Eller har problem med tomgång möjligen...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...
I så fall är mitt SB Live en flakmoppe... 😆

Om SB-Live är flakmoppe så är SB-Live med KX-drivare en flakmoppe med fet V8.

För dem utan V8: http://kxproject.lugosoft.com

Glöm inte hjälmen!

Var på skalan hamnar ett Turtle Beach Santa Cruz? 😉

Latency på ca 750 ms. 😏

Edit: Oj trodde det var en relativt ny tråd. 😆

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Var på skalan hamnar ett Turtle Beach Santa Cruz? 😉

Latency på ca 750 ms. 😆

Edit: Oj trodde det var en relativt ny tråd. 😆

Var inte turtle beach "da shit" för en 8 år sedan?

Turtle Beach var nog bland de första ljudkorten som lät relativt ok på den tiden när Atari Falcon slog både Mac och PC rejält på fingrarna (om man bortser från svinaktigt dyra system)...

750ms latency låter ju som en riktig mardröm. Så illa var det aldrig på Atari - trots att de egentligen var väldigt mycket långsammare som dator betraktat... 😏

Som ljudkortens Rolls måste nog RME HDSP9652 eller liknande räknas, eftersom man inte är låst till några speciella omvandlare med dessa kort - utan kan välja i princip vilka omvandlare som helst och där man dessutom kan byta ut omvandlarna den dag man blir kinkigare eller skaffar bättre lyssning så att man upptäcker bristerna... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

eller.. Riktiga instrument är bäst!

😱

Joo.. Men om du vill spela in dom då? Då behöver du ett ljudkort va? Eller hur tänker du nu? :rolleyes:

Alltså från lineout på synten rakt in i tandbergaren. Ska det va´så svårt.

Link to comment
Dela på andra sajter

eller.. Riktiga instrument är bäst!

😱

Joo.. Men om du vill spela in dom då? Då behöver du ett ljudkort va? Eller hur tänker du nu? :rolleyes:

Alltså från lineout på synten rakt in i tandbergaren. Ska det va´så svårt.

Just det, direkt från elgitarr in i gammal fyrkanalkasset. Inget DI/preamp å sån skit. I och med att jag spelade så bra behövdes inget bättre ljud 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

eller.. Riktiga instrument är bäst!

😱

Joo.. Men om du vill spela in dom då? Då behöver du ett ljudkort va? Eller hur tänker du nu? :rolleyes:

Alltså från lineout på synten rakt in i tandbergaren. Ska det va´så svårt.

Just det, direkt från elgitarr in i gammal fyrkanalkasset. Inget DI/preamp å sån skit. I och med att jag spelade så bra behövdes inget bättre ljud 🙂

Vadå fyrkanal? Är du nån sån Surrrandexpert?

PS!

Gjordes aldrig så många skivor för fyrkanal, Zappa, London Symphony Orchestra och ett par till.

Så det var vad man fick för den pengen!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...