Jump to content
Annons

Hmmm...lite väl mycket utanför ämnet


ostkaka

Recommended Posts

Hmmm....har inte varit här på ett tag, men besökte sidan idag., och fasades över att det börjat bli lite väl mycket, utanför ämnet diskussioner. Såg saker som lista dina aprilskämt m.m. Det kan man väl få göra men jag tycker att det kanske finns andra forum att göra detta på, om jag vill veta hur pluggarna funkar i Pro tools, eller om det finns nån bra VST to RTAS adapter som någon känner till, så frågar jag liksom inte dessa grejer på LUNARSTORM. Det kanske bara är jag, men jag skulle heller inte fråga om färgen blå är rätt färg för mitt sovrum på detta forumet, skulle nog fråga detta på ett färganalys forum eller liknande, har jag fel eller är jag bara gammalmodig?

Är inte rädd för kritik så skriv gärna er synpunkter

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

För de som har detta som sitt enda ställe att hänga på i detta virtuella universum så är det väl relativt naturligt att de tar upp just dessa saker här och ingen annan stans. Och så länge snacket hålls just i Off topic, så finns det väl ingen anledning att egentligen bry sig så mycket. OT är ju just OT. Tror inte det svärtar ner forumet nämnvärt så länge det hålls på en relativt stabil nivå. Visst, det kan bli mycket OT, men det går i vågor, ibland är det inget alls. Och vid högtider och speciella händelser, såsom jul eller midsommar eller vad tusan, så är det väl inte helt orimligt att det blir mer OT än vanligt. Forumet är stort och jag tror vi får leva med lite OT debatter ibland, själv tycker jag de huvudsakligen är roliga och ger forumet ytterligare lite färg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Böjd att hålla med! Har reflekterat över detta några gånger, men inte orkat engagera mig....

Alla är väl på furumet av olika själ....vissa vill engagera sig i andras verk och få feedback på sin egna.....och kanske hänger upp sig på att det snackas så mkt om teknik/synthar/effekter och datorer osv....medan såna som jag är här för att just läsa som sånt, och stör mig lite smått(dock ganska lite) på alla "lyssna på min låt" och "gallup" trådar.....

Dessa två handlar i alla fall om musik, men just det du tar upp som är totalt off topic tycker jag borde stå utanför "första sidan".....

Red: Fast "OT"-ämnen kanske inte dyker upp på förstasidan!? *oops*

Redigerat av Mr Keys
Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med om att det är helt naturligt. Precis som när man sitter och diskuterar fryspizzor i studion. Många har polare här och de flesta känner någon slags samhörighet med dom som hänger här, då blir det dom man frågar om allt annat också.

Men det är klart att rent estetiska inredningsfrågor och liknande kanske ska ställas på andra forum, men jag ser inget fel i att det kan dyka upp här.

Dock kan det bli lite surt om förstasidan BARA har OT-trådar. Men det är ändå mycket ovanligt (har det hänt?)`.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om någon inte gillar off topic-trådarna så är det ju bara att strunta i att kolla under Off Topic-kategorin. 😄

Vad tycker du att vi ska göra för åtgärd? Ta bort hela off topic-kategorin helt?

Off topic är helt okej, så länge det håller sig under "Off Topic". 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill också inbilla mig (som jag hävdat tidigare någon gång) att det finns en viss typ av musikerhumor. Jag gillar OT. Man pendlar liksom mellan att läsa folks underliga funderingar om muffins och huruvida Gates är antikrist, till att kolla om man kan erbjuda hjälp kring cubase eller effektpluggar, eller lära sig något nytt.

Det är väl det som gör det till en community, istället för ett supportforum. Supportforum brukar vara ganska tråkiga. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...