Jump to content
Annons

Tracktion 2 Demo ute nu!


Serendipity

Recommended Posts

Nej, det är inget aprilskämt! Mackie har äntligen släppt en demo av Tracktion 2.

Dessutom finns nu även 2 st rejäla manualer att ladda ner för att riktigt kunna tränga in i programmets funktioner. Tracktion 2 kommer att finnas till försäljning i butik i maj.

Läs mer:

http://www.mackie.com/products/tracktion2/index.html

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Annons
  • 2 veckor senare...
Hur funkar det med uppgradering från ettan, någon som vet?

Rykten på Tracktions KVR forum ger följande formel för uppgraderingskostnaden:

T1($80)+uppgradering < T2fullpris ($199)

Om detta sedan stämmer vet ingen. Och Mackie lämnar inte ut några uppgifter om Tracktion 2 mer än vad som finns på deras hemsida. Men det är ju maj snart så...

De som laddat hem gratisversionen av Tracktion 1 måste med all säkerhet betala fullt pris. Annars lär det bli ett jäkla liv på betalande Tracktion 1 ägare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här noisegrejen är lysande.

Nu får du faktiskt berätta mera, jag blev nyfiken!

Det funkar som så, att Tracktion-demon är 100% funktionsduglig, precis som fullversionen, förutom att den någon gång i minuten spelar upp nåt slags brus, typ skärt eller brunt (jag kan inte mina brusfärger så bra 😏 ) som dock inte är värst störande... Dock blir ju mixdowns och seriöst användande omöjligt. Jävligt bra sätt att göra användbara demoversioner dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här noisegrejen är lysande.

Nu får du faktiskt berätta mera, jag blev nyfiken!

Det funkar som så, att Tracktion-demon är 100% funktionsduglig, precis som fullversionen, förutom att den någon gång i minuten spelar upp nåt slags brus, typ skärt eller brunt (jag kan inte mina brusfärger så bra :rolleyes: ) som dock inte är värst störande... Dock blir ju mixdowns och seriöst användande omöjligt. Jävligt bra sätt att göra användbara demoversioner dock.

Fast de pluggar som kommer från andra företag får man inte testa i demot...

tyvärr..

/ Jacob

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om jag välkomnar en ny version (speciellt bättre midi-editering) så hade jag föredragit om det funnits en version utan en massa pluggar till ungefär samma pris som ettan kostade. Jag har liksom redan alla pluggar jag behöver, har ingen lust att betala för en massa fler bara för att uppgradera. Hoppas de kommer att sälja en bantad version till lågpris. Annars håller jag mig nog till version 1.

Sen hoppas jag att Linux-porten fortfarande är på gång. Det borde ju ta fart lite mer nu när JUCE är släppt under GPL tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...