Jump to content
Annons

Crane Song Avocet eller UAD Apollo Quad?


jontah

Recommended Posts

Hej!

Jag är på jakt efter ett nytt ljudkort.

Har spånat lite på Universal Audio's Apollo Quad eftersom att det är ett bra ljudkort samt att jag vill börja använda deras emulerings plugins som ska vara toppklass enligt 99% av alla som äger dem.

Vad bör jag satsa på?

Avoceten är ju ett redigare studioljudkort, men apollo quaden inkluderar ju pluginsen.

Vad hade ni gjort och varför?

Svar uppskattas! =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Avocet är en monitorcontroller med da. Du får inga preamps lr inputs med den. Apollo ljudkortet verkar ju vara riktigt bra men du får inte pluggarnA gratis. De kostar pengar och är ganska dyra.

Jo man får med inputs och preamps om man köper med rackversionen. Controllen som du syftar på säljs separat. Vet att detta ljudkort används i många masteringsstudios och även av några av mina favoritartister.

Jag har för mig att man får med 5st plugins till Apollo ljudkortet, typ de klassiska grejerna. Resten får man köpa till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om du vill ha UAD pluginsen? vad skiljer sig detta ljudkort vs apollo? Är Apollo verkligen SÅ BRA?

Inget ont om uad, men varför vill du köra de pluggarna? Finns så oerhört många fantastiska alternativ i native i dagsläget. Orion 32 känns väldigt framtidssäkert och har (efter jag läst) också väldigt bra ad/da omvandlare. Dock måste du inflörskaffa en monitorkontroll. Hurvida det står sig mot Apollo vill jag inte uttala mig om, du blir säkert nöjda med båda.

mvh Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Inget ont om uad, men varför vill du köra de pluggarna? Finns så oerhört många fantastiska alternativ i native i dagsläget. Orion 32 känns väldigt framtidssäkert och har (efter jag läst) också väldigt bra ad/da omvandlare. Dock måste du inflörskaffa en monitorkontroll. Hurvida det står sig mot Apollo vill jag inte uttala mig om, du blir säkert nöjda med båda.

mvh Jon

Jag vill köra de pluggarna för att de flesta rekommenderar dem. Och även för att dem skall vara bland dem bästa pluginsen som emulerar gamla hårdvaru enheter. UAD är ju känt bland många toppproducenter och även rekommenderat av halva industrin.

Dessutom har jag varit på en del seminarier där dem använder dem i varenda produktion, och då snackar vi om proffs som gjort radio hits.

Eller borde jag skita i UAD totalt?

Redigerat av jontah
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill köra de pluggarna för att de flesta rekommenderar dem. Och även för att dem skall vara bland dem bästa pluginsen som emulerar gamla hårdvaru enheter. UAD är ju känt bland många toppproducenter och även rekommenderat av halva industrin.

Dessutom har jag varit på en del seminarier där dem använder dem i varenda produktion, och då snackar vi om proffs som gjort radio hits.

Eller borde jag skita i UAD totalt?

Fast grejjen med UAD är väl att deras grejjor är ganska föråldrade...Marknaden ser annorlunda ut idag..

Vore ju bra om du förklarade lite mer ingående vad det är du söker ?

Då produkterna du nämner och avocet är helt olika saker..

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Fast grejjen med UAD är väl att deras grejjor är ganska föråldrade...Marknaden ser annorlunda ut idag..

Vore ju bra om du förklarade lite mer ingående vad det är du söker ?

Då produkterna du nämner och avocet är helt olika saker..

Jasså, är det verkligen så? folk använder ju UAD än idag och säger att det är det bästa som finns TROTS att dem är "föråldrade"? vad menar du med föråldrade förresten? gamla saker låter ju fortfarande bäst i många fall. Det är väl därför UAD har gjort som dem gjort och emulerat gamla hårdvarumaskiner för att det är dem bästa analoga maskinerna ute FORTFARANDE?

Det är som att säga att VIRUS TI är en föråldrad hårdvaru/software synth. Trots detta tycker jag fortfarande att den låter bäst på marknaden och går ej att jämföra med softsynths.

Jag söker ett bra ljudkort med bästa AD/DA omvandlare jag kan få tag på till ett rimligt pris (typ max pris apollo eller crane song avocet).

Men jag är även lite sugen på att investera i UAD pluginsen, och tänkte då att ljudkortet kanske är en bra deal då jag har hört att det ska vara ett utmärkt ljudkort samt att man får med lite plugins och kan köpa till fler plugins (dvs man slipper köpa någon extra hårdvara, och har det istället inbyggt i själva ljudkortet), hänger du med? dessutom extra DSP är väl nice med?

Redigerat av jontah
Link to comment
Dela på andra sajter

Jasså, är det verkligen så? folk använder ju UAD än idag och säger att det är det bästa som finns TROTS att dem är "föråldrade"? vad menar du med föråldrade förresten? gamla saker låter ju fortfarande bäst i många fall. Det är väl därför UAD har gjort som dem gjort och emulerat gamla hårdvarumaskiner för att det är dem bästa analoga maskinerna ute FORTFARANDE?

Det är som att säga att VIRUS TI är en föråldrad hårdvaru/software synth. Trots detta tycker jag fortfarande att den låter bäst på marknaden och går ej att jämföra med softsynths.

Jag söker ett bra ljudkort med bästa AD/DA omvandlare jag kan få tag på till ett rimligt pris (typ max pris apollo eller crane song avocet).

Men jag är även lite sugen på att investera i UAD pluginsen, och tänkte då att ljudkortet kanske är en bra deal då jag har hört att det ska vara ett utmärkt ljudkort samt att man får med lite plugins och kan köpa till fler plugins (dvs man slipper köpa någon extra hårdvara, och har det istället inbyggt i själva ljudkortet), hänger du med? dessutom extra DSP är väl nice med?

Vad jag menar är att UAD och dess pluggar är inte längre vad dom varit, då marknaden har utvecklats, i några fall har samma plugg släpps på uad och annan tillverkare t.e.x soft tube jag tyckte soft tube lät bättre. att emmulera gammla hårdvaru maskiner är svårt senaste pluggarna från t.e.x slate digital ligger i framkant, UAD ligger inte i framkant någonsanns, dom är ganska medelmåttiga jämfört med vad som finns idag.

Beträfande gammla analoga prylar låter dom bättre, men när det gäller digital prylar så låter sällan gammalt bättre en nya. Det har att göra med att digitala konden är anpassad för den beräkningskapacitet som finns att tillgå, då berkäningskapacitet ökar så ökar även kvaliten på ljudet. Så mjukvarupluggar blir bara bättre och bättre, UAD liksom Waves har stagnerat och släpper fortfarande medelmåttiga hyjjpade plugins. Men då det är många som är fast i UADs ekosystem är det inte svårt att hitta bra recensioner osv..

Du nämner ljudkort, inte någon av de produkter du nämner är ett ljudkort. Men jag förstår vad du menar... du vill ha ett interface med omvandlare.

Dock behöver du bestämma vad du vill använda för överförings protokoll, vill du använda usb, eller AES, eller adat eller MADI. USB funkar gått så länge du har noll behov av bra latency.

Hur många kanaler har du behov av ?

Det kan finnas bättre alterntiv om du nöjjer dig med mindre kanaler.

Då Antelope Orion 32 är bättre än Apollo så saknar den monitor controller, ditt val beror helt och hållet på hur mkt du kan tänka dig att lägga på en monitor controller. Om du nöjjer dig med Apollos Monitor controller så är utan tvekan apollo ett bättre val från ett ekonomisk perspektiv.., Men vill du ha så bra ljud som möjligt skulle jag rekommendera Orion 32 och en monitor controller...

Dangerous audio Source är väl den mest prisvärda monitor controllern nu och får bra betyg över allt..

den kostar runt 8500 kr. Orion kostar runt 22 000.

Väljer du att INTE köra Orion över USB blir det dock mellan 7-12 000 kr dyrare då du behöver ett adat kort eller ett madi kort (från RME rekommenderar jag)

Redigerat av Ekstasis
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag menar är att UAD och dess pluggar är inte längre vad dom varit, då marknaden har utvecklats, i några fall har samma plugg släpps på uad och annan tillverkare t.e.x soft tube jag tyckte soft tube lät bättre. att emmulera gammla hårdvaru maskiner är svårt senaste pluggarna från t.e.x slate digital ligger i framkant, UAD ligger inte i framkant någonsanns, dom är ganska medelmåttiga jämfört med vad som finns idag.

Beträfande gammla analoga prylar låter dom bättre, men när det gäller digital prylar så låter sällan gammalt bättre en nya. Det har att göra med att digitala konden är anpassad för den beräkningskapacitet som finns att tillgå, då berkäningskapacitet ökar så ökar även kvaliten på ljudet. Så mjukvarupluggar blir bara bättre och bättre, UAD liksom Waves har stagnerat och släpper fortfarande medelmåttiga hyjjpade plugins. Men då det är många som är fast i UADs ekosystem är det inte svårt att hitta bra recensioner osv..

Du nämner ljudkort, inte någon av de produkter du nämner är ett ljudkort. Men jag förstår vad du menar... du vill ha ett interface med omvandlare.

Dock behöver du bestämma vad du vill använda för överförings protokoll, vill du använda usb, eller AES, eller adat eller MADI. USB funkar gått så länge du har noll behov av bra latency.

Hur många kanaler har du behov av ?

Det kan finnas bättre alterntiv om du nöjjer dig med mindre kanaler.

Då Antelope Orion 32 är bättre än Apollo så saknar den monitor controller, ditt val beror helt och hållet på hur mkt du kan tänka dig att lägga på en monitor controller. Om du nöjjer dig med Apollos Monitor controller så är utan tvekan apollo ett bättre val från ett ekonomisk perspektiv.., Men vill du ha så bra ljud som möjligt skulle jag rekommendera Orion 32 och en monitor controller...

Dangerous audio Source är väl den mest prisvärda monitor controllern nu och får bra betyg över allt..

den kostar runt 8500 kr. Orion kostar runt 22 000.

Väljer du att INTE köra Orion över USB blir det dock mellan 7-12 000 kr dyrare då du behöver ett adat kort eller ett madi kort (från RME rekommenderar jag)

OK. Vad skiljer sig Crane Song Avocet + Avocet controller jämfört med t.ex. Orion?

Jag tycker att Avocet controllen verkar fet som fan med massa funktioner, är inte den värd att satsa på då?

Såg att Headhunterz använder den bland annat (han är störst inom Hardstyle).

Link to comment
Dela på andra sajter

OK. Vad skiljer sig Crane Song Avocet + Avocet controller jämfört med t.ex. Orion?

Jag tycker att Avocet controllen verkar fet som fan med massa funktioner, är inte den värd att satsa på då?

Såg att Headhunterz använder den bland annat (han är störst inom Hardstyle).

Försöker fortfarande få grepp över din behov.

Men jag får intrycket mer och mer att du kör det mest "in the box" om du mest kör pluggar osv..

och inte analoga saker så är avocet bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Försöker fortfarande få grepp över din behov.

Men jag får intrycket mer och mer att du kör det mest "in the box" om du mest kör pluggar osv..

och inte analoga saker så är avocet bra.

Jag kör mest in the box, ja. Men jag håller på att kolla på en del prylar för att köra lite out of the box också. har redan en virus ti2 desktop och har ju som sagt funtat på UAD kort.

Men du säger att det finns bättre grejer än UAD idag, har du några förslag på vart man kolla för att komma bort från UAD men fortfarande ha highquality stuff? Har det mesta i plugin vägen som jag köpt. Waves, sonnox, vallhalla m.m.

Jag inbillar mig att UAD is the shit to go och har även hört det från massa andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tycker du om Dangerous Monitor ST?

http://www.dangerous...ucts/monitor-st

Det beror på dina behov, det du betalar för är i stort sett fjärrkontrollen. Source är dessutom ett USB interface. Dangerous Source är en nyare design och har ett nyare Burr Brown chip än i ST.

Dangerous audio supporten skriver ""Yes all the DAC's that we make are the same design. There will be some very minor differences based on implementation in the different products, but sonically these differences are not really going to be audible. For all intents and purposes, all Dangerous DAC's are the same.""

Jag står i valet eller kvalet om jag ska sälja eller behålla min Dangeorus source som sekundär DAC... kan kanske vara bra att ha flera Dacar att jämföra med när man mixar..

Priset som är satt å Source är lite av en gåta då den presterar bättre och har mer funktioner än deras andra Monitor controllers...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör mest in the box, ja. Men jag håller på att kolla på en del prylar för att köra lite out of the box också. har redan en virus ti2 desktop och har ju som sagt funtat på UAD kort.

Men du säger att det finns bättre grejer än UAD idag, har du några förslag på vart man kolla för att komma bort från UAD men fortfarande ha highquality stuff? Har det mesta i plugin vägen som jag köpt. Waves, sonnox, vallhalla m.m.

Jag inbillar mig att UAD is the shit to go och har även hört det från massa andra.

Jag personligen gillar SSL Duende Native, Slate Digital, Lexicon pcm native för reverb.

Waves har stannat i utvecklingen sedan 2005 typ... dom släpper ytterst mediokra pluggar, priserna är lite mer humana nu än förut, då jag antar att dom inser att färre och färre köper deras pluggar.

Virus Ti2 har ju förvisso en digital utgång, men då dess syfte är att låta så analog som möjligt så kan det ju inte skada att köra det genom en bra AD converter.. tror det bara kan förstärka analogheten ännu mera,

Link to comment
Dela på andra sajter

För att nämna några:

* DMG Audio

* Plugin alliance

* Kush Audio

* Klanghelm

* Soundtoys

* Slate digital

* Toneboosters

* A.O.M

* ValhallaDSP

* Variety of sound

* Sknote

Sen kan vi även passa på att diskutera andra ljudkort, om du nu börjar få bort tankarna på Apollo och uad. "Behöver" du lägga över 20.000 kr på ett ljudkort eller räcker det kanske med 8000-10000 kr och få ett lika bra, men med färre ingångar och kanske lägga resten av pengarna på annat, som tex pluggar, mickar, preamps, eller gud förlåte akustikbehandlning?!

Förslag:

* RME Fireface UCX

* RME Babyface

* Audient iD22

* Focusrite Scarlett 18i20

* Focusrite Forte

* Steinberg UR824

* Allen & Heath ICE-16D

* SPL Crimson

Och om nästa fråga då blir: "Vilket är bäst?" så finns det inget svar, alla dessa ljudkort är bra, hitta ett som passar dina behov - Oavsett vilket du väljer så kommer du ha möjlighet att göra professionella inspelningar.

mvh Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

För att nämna några:

* DMG Audio

* Plugin alliance

* Kush Audio

* Klanghelm

* Soundtoys

* Slate digital

* Toneboosters

* A.O.M

* ValhallaDSP

* Variety of sound

* Sknote

Sen kan vi även passa på att diskutera andra ljudkort, om du nu börjar få bort tankarna på Apollo och uad. "Behöver" du lägga över 20.000 kr på ett ljudkort eller räcker det kanske med 8000-10000 kr och få ett lika bra, men med färre ingångar och kanske lägga resten av pengarna på annat, som tex pluggar, mickar, preamps, eller gud förlåte akustikbehandlning?!

Förslag:

* RME Fireface UCX

* RME Babyface

* Audient iD22

* Focusrite Scarlett 18i20

* Focusrite Forte

* Steinberg UR824

* Allen & Heath ICE-16D

* SPL Crimson

Och om nästa fråga då blir: "Vilket är bäst?" så finns det inget svar, alla dessa ljudkort är bra, hitta ett som passar dina behov - Oavsett vilket du väljer så kommer du ha möjlighet att göra professionella inspelningar.

mvh Jon

Tack för svar!

Har kikat lite på RME Fireface UFX, vad tycker ni om det ljudkortet? och så vill jag såklart ha en remote control till den. Så jag funderar på antingen Crane Song Avocet eller Dangerous Audio ST remote controller.

UAD Apollo ska ju vara ett likvärdigt kort som RME Fireface UFX dock, så därför är jag FORTFARANDE lite sugen på det kortet. Tycker ändå att UAD's grejer låter mycket bra.

Redigerat av jontah
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svar!

Har kikat lite på RME Fireface UFX, vad tycker ni om det ljudkortet? och så vill jag såklart ha en remote control till den. Så jag funderar på antingen Crane Song Avocet eller Dangerous Audio ST remote controller.

UAD Apollo ska ju vara ett likvärdigt kort som RME Fireface UFX dock, så därför är jag FORTFARANDE lite sugen på det kortet. Tycker ändå att UAD's grejer låter mycket bra.

UFX är naturligtvis också kanon.

mvh Jon

Link to comment
Dela på andra sajter

För att nämna några:

* DMG Audio

* Plugin alliance

* Kush Audio

* Klanghelm

* Soundtoys

* Slate digital

* Toneboosters

* A.O.M

* ValhallaDSP

* Variety of sound

* Sknote

Sen kan vi även passa på att diskutera andra ljudkort, om du nu börjar få bort tankarna på Apollo och uad. "Behöver" du lägga över 20.000 kr på ett ljudkort eller räcker det kanske med 8000-10000 kr och få ett lika bra, men med färre ingångar och kanske lägga resten av pengarna på annat, som tex pluggar, mickar, preamps, eller gud förlåte akustikbehandlning?!

Förslag:

* RME Fireface UCX

* RME Babyface

* Audient iD22

* Focusrite Scarlett 18i20

* Focusrite Forte

* Steinberg UR824

* Allen & Heath ICE-16D

* SPL Crimson

Och om nästa fråga då blir: "Vilket är bäst?" så finns det inget svar, alla dessa ljudkort är bra, hitta ett som passar dina behov - Oavsett vilket du väljer så kommer du ha möjlighet att göra professionella inspelningar.

mvh Jon

Kan du utveckla lite vad du tycker om för plugins hos respektive företag?

Just nu använder jag mig mycket av:

Fabfilter plugins (Pro-Q, Saturn, Pro-C, m.m.)

Waves RBass

Waves API-2500 Stereo

Waves API-550A Stereo (tycker denna EQ samt SSLChannel Stereo färgar ljudet riktigt skönt samt att jag får klarhet i en mix/ett ljud när jag boostar bara någon db på highs och mids med dessa)

Waves SSL Compressor

SoundToys Decapitator

Sonnox Oxford Dynamics NV

Sonnox Oxford Inflator NV

PSP Wintage Warmer2

Schaak's Transient Shaper

Arts Acoustics Reverb

Izotope Trash 2

Ohmicide

Sausage Fattner

CamelPhat

Decimort

The Glue

Det är väl dem pluginsen jag alltid använder mig av.

Finns det bättre alternativ till dessa? jag söker väl efter bra EQ's, saturation och även Dynamics (compressor m.m.)

Tyckte väldigt mycket om LA-2A och 1176 samt Manley Massive Passive EQ och Pulteq Pro EQ'n, samt UAD's delay units (Space echo, Dimension D etc) samt Plate reverbet dem har för vocals.

Och deras Tape Saturation (Studer och Ampex)

UFX är naturligtvis också kanon.

mvh Jon

Är det stor skillnad på UFX och UAD Apollo? Isf - vad?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du utveckla lite vad du tycker om för plugins hos respektive företag?

Du kan läsa mer på min pluggblogg om du är intresserad, har nog inte skrivit om allt där, men en del: http://pluggar.wordpress.com/. Det bästa är naturligtvis att ladda ner demos och testa själv..

Gällande UFX och Apollo så är det som jag skrev ovan: det är inget ljudkort som är "bäst" utan bara plocka ett som har de specsen du är ute efter och var glad. Alla kort på denna nivå är "bra"

mvh Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svar!

Har kikat lite på RME Fireface UFX, vad tycker ni om det ljudkortet? och så vill jag såklart ha en remote control till den. Så jag funderar på antingen Crane Song Avocet eller Dangerous Audio ST remote controller.

UAD Apollo ska ju vara ett likvärdigt kort som RME Fireface UFX dock, så därför är jag FORTFARANDE lite sugen på det kortet. Tycker ändå att UAD's grejer låter mycket bra.

. Studioforum hade ett lång klipp med avici, när han mixade ihop en låt, han körde på ett RME 400, man såg även en UAD 610, men ingen extern DAC. Tycker hans produktioner är rätt feta, förstår att mycket är fixat i dyra studios, men har han ett RME 400 som grund borde det räcka för vem som helst. Den nyare varianten heter rme UC, och är i princip exakt samma ljudkort fast usb ist för fireface. Den nyaste hter ucx och är en usb-baserad precis som föregångaren men med skillnaden att den har inbyggd dsp, precis som RME UFX, frågan är nog hur många kanaler du behöver spela in simultant. Jag skulle köra på ett RME UCX med ett crane song avocet, en fin channelstrip, en fin monitorcontroller och raka monitorer. Wow! Vilken rigg. Redigerat av FreudianSlip
Link to comment
Dela på andra sajter

. Studioforum hade ett lång klipp med avici, när han mixade ihop en låt, han körde på ett RME 400, man såg även en UAD 610, men ingen extern DAC. Tycker hans produktioner är rätt feta, förstår att mycket är fixat i dyra studios, men har han ett RME 400 som grund borde det räcka för vem som helst. Den nyare varianten heter rme UC, och är i princip exakt samma ljudkort fast usb ist för fireface. Den nyaste hter ucx och är en usb-baserad precis som föregångaren men med skillnaden att den har inbyggd dsp, precis som RME UFX, frågan är nog hur många kanaler du behöver spela in simultant. Jag skulle köra på ett RME UCX med ett crane song avocet, en fin channelstrip, en fin monitorcontroller och raka monitorer. Wow! Vilken rigg.

Lite så jag hade tänkt..

Tack för detta svar!

Men istället för RME UCX så är jag helt ärligt inne på UAD Apollo då jag verkligen vill köra UAD pluggarna tror jag. Jag vet inte, men jag känner bara att det är the way to go. Testade även lite pluggar i eftermiddags och dem lät riktigt bra! Det är väl en sån sak där vissa älskar dem, och andra inte.

Tror du jag blir nöjd med Apollo Quad + Crane Song Avocet? eller hade du hellre kört typ Apollo Quad + Dangerous Audio ST remote controller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte mitt Apollo Quad för att kunna ha Bas, Gitarr och 2st mickar konstant kopplade på Apollo Quad'en 4 preampar o slippa ladda plugg-kedjorna varenda gång jag startade någon av de DAW's jag använder.

Normalt har jag den kopplad mot min huvudrigg via ADAT Lightpipe in i SSL systemet för 8 extra kanaler.

Men köpte även Thunderboltkortet för att kunna vara mobil med en Mac Book när jag drar iväg nånstans.

Nya flexroutingen och den i princip latencyfria inspelningen genom vilken av pluggarna som helst är två andra saker som var ett kriterie jag valde efter.

Jag använder 100% av det Apollon klarar + att jag äger massa pluggar sen tidigare så för min del var det inte mycket att fundera på..

De har en drive nu fram till 1:a mars och skickar med ett Thunderboltkort gratis med varje Apollo.

Har du ett behov liknande mitt och är ute efter det den är bra på finns det inte mycket att jämföra med men annars finns det mycket annat som låter svinbra för dessa pengar.

Lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite så jag hade tänkt..

Tack för detta svar!

Men istället för RME UCX så är jag helt ärligt inne på UAD Apollo då jag verkligen vill köra UAD pluggarna tror jag. Jag vet inte, men jag känner bara att det är the way to go. Testade även lite pluggar i eftermiddags och dem lät riktigt bra!

Utmana mig! Berätta vilka uad-pluggar anser du oslagbara, så ska jag ge dig minst två lika bra alternativ av varje plugg. Observera att jag endast gör detta för att du ska spara pengar 🙂

mvh Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Utmana mig! Berätta vilka uad-pluggar anser du oslagbara, så ska jag ge dig minst två lika bra alternativ av varje plugg. Observera att jag endast gör detta för att du ska spara pengar 🙂

mvh Jon

Hehe. Och jag uppskattar det mycket!

Jag tycker extra mycket om följande:

LA-2A

1176 (new series)

Manley Massive Passive EQ

Pultec EQ-Pro

Studer & Ampex Tape distortionsen

Och även delayen av någon konstig anledning;

Space Echo

Dimension D

Ep-34 Tape Echo (mono)

Cooper Time Cube

och jag tycker att EMT-140 är EXTREMT härligt på vocals!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe. Och jag uppskattar det mycket!

Jag tycker extra mycket om följande:

LA-2A

1176 (new series)

Manley Massive Passive EQ

Pultec EQ-Pro

Studer & Ampex Tape distortionsen

Och även delayen av någon konstig anledning;

Space Echo

Dimension D

Ep-34 Tape Echo (mono)

Cooper Time Cube

och jag tycker att EMT-140 är EXTREMT härligt på vocals!

en hel del utav det där hör du på maggios senaste, kan inte gå fel med rätt artist.. Kör på din vision.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe. Och jag uppskattar det mycket!

Jag tycker extra mycket om följande:

LA-2A

1176 (new series)

Manley Massive Passive EQ

Pultec EQ-Pro

Studer & Ampex Tape distortionsen

Och även delayen av någon konstig anledning;

Space Echo

Dimension D

Ep-34 Tape Echo (mono)

Cooper Time Cube

och jag tycker att EMT-140 är EXTREMT härligt på vocals!

* LA-2A: IK Multimedia White2a (billig), eller Variety of sound ThrillseekerLA (gratis)

* 1176: IK Multimedia Black76 (billig), Stillwell The Rocket (billig), eller varför inte Kush audio ubk-1 eller Softube FET

* Manley Massive Passive EQ: SPL Passeq (lite dyrare), kanske Elysua Museq (liter dyrare) eller någon eq från Nebula 3 pro (avancerat) eller min favoriteq: DMG Equilibrium.

* Studer: Slate VTM (dyrare), U-He Satin (lite billigare), Toneboosters Reelbus (billig)

* Space Echo eller reverb: Sound toys Echoboy (dyrare), Variety of sound NastyDLA (gratis) eller ValhallaDSP reverb (billig).

mvh Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...