Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
k9 (oregistrerad)
Postat

Dåliga skämt som är "bra" är bättre än "bra" skämt som är dåliga. ☺️

Postat

Memphis, har du tips på nån bra bok om fotografering? Det är ju rätt mycket begrepp och förkortningar och sånt man inte fattar...

Well, jag har lärt mig mestadels via foto-magasin, tex Canon-tidningarna, finns ofta "Basics"-utgåvor som förklarar väldigt bra. Jag skulle kunna göra en kraftansträngning och dra grunderna här om du vill.
k9 (oregistrerad)
Postat

518266B4V6L._SX258_BO1,204,203,200_.jpg

Faktiskt ingen dålig bokserie alls. Men de kan var lite inaktuella om man fotograferar i raw-formatet iofs. Men de brukar vara gasnak intressanta att läsa. Har läst mixing for dummies och en som handlade om kampsport. Bägge var faktiskt väldigt bra tycker jag.

Ofta så finns det dock ett "guidat läge" (har lite olika namn på olika märken ) på digitalkameror som faktiskt förklarar i displayen vad de olika inställningarna gör för för bilden du vill ta. Ibland så funkar handboken som kom med kameran bra för att förstå sig på den grundläggande fotograferingen med.

Annars så har du snapchick på you tube som går igenom det mesta man borde kunna forograferingen. Googla henne och det du vill veta bara. T ex denna video tycker jag var bra:

k9 (oregistrerad)
Postat

Då måste jag väl ha en skruvmejsel?

Är det en stationär så är det inte alltid man behöver det. Ibland så sitter det skruvar man kan vrida med fingrarna, men det är inte så vanligt om man köper en färdigbyggd dator iofs.
k9 (oregistrerad)
Postat

Jag har piano for dummies nånstans.

Då behöver du ju inte sälja ditt keyboard.. hurra! 😛
k9 (oregistrerad)
Postat

Hemman och äter så att jag orkar fortsätta min långpromenad. 😑

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

deltaco-screw-chassifddgdd-spacer-for-motherboard.jpg

😲Du har inte bar en skruv lös, ser jag. ☺️

Men det är de vanligast dator-chassiskruvarna på den bilden.

Redigerat av k9
k9 (oregistrerad)
Postat

Eller dator skruvarna, efter som alla inte är chassiskruvar alls. 😊

k9 (oregistrerad)
Postat

Hmm undrar om man skulle försöka få fart på sin gamla burk med kanske? 😏 Är ju inte så jätte duktig på att mecka PC men det kanske är värt ett försök ändå. 😐

Den avlånga är till för att skruva fast moderkortet på så att det inte blir plåt mot plåt!

Distanser kallas de.
k9 (oregistrerad)
Postat

Välkomna till foto och dator tråden. 😉

k9 (oregistrerad)
Postat

Konstigt att det känns som att jag måste spamma för att nå 20 000 när Slej redan fixat det.

😛

k9 (oregistrerad)
Postat

Nu låter hundarna mig följa med på en promenad igen .Laters all! 🥰 🥰

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.