Jump to content
Annons

Recommended Posts

k9 (oregistrerad)
Postat

Halsfluss 😏

Har nog en öroninflammation på G här. 😏

En göroninflammation... 😏

Annons
Postat

Har nog en öroninflammation på G här. 😏

Får man lätt om man först är ute i kylan utan att ha mössa eller öronvärmare och sen kommer in och det är lite för varmt inomhus - och skiftar vara inom- och utomhus lite väl snabbt och ofta.

Jag var öronbarn som liten, min örontrumpet var lite trång. Fortfarande slår det lätt lock för öronen när jag flyger.

Därför började jag spela trombon! 😉

drloop (oregistrerad)
Postat

Får man lätt om man först är ute i kylan utan att ha mössa eller öronvärmare och sen kommer in och det är lite för varmt inomhus - och skiftar vara inom- och utomhus lite väl snabbt och ofta.

Jag var öronbarn som liten, min örontrumpet var lite trång. Fortfarande slår det lätt lock för öronen när jag flyger.

Du skulle valt Oboe.

Postat (redigerat)

Jag såg förresten sista Hobbit-filmen vid midnattspremiären. Bra film, tillfredsställande avslut på Hobbit-trilogin och riktigt trevlig övergång till Sagan om Ringen.

Men ja...jag och Mia var helt övertygade om att Peter Jackson trollade med oss på ett par ställen. Jag ska inte spoila vilka ställen. xD

Redigerat av Micke H
drloop (oregistrerad)
Postat

Troll skall det vara annars ingen saga

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jo jag var också öronbarn. Får fortfarande öroninflammation en gång per år, nästan. 😐 Redigerat av k9
k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Krigar lite politik på FB nu igen. Eftersom KD valt att göra mera aktiv reklam för sig där. Kul att de svarade mig att de inte alls gillar budgeten som de nu går till val på. Det låter ju seriöst.. 😑

Redigerat av k9
k9 (oregistrerad)
Postat

Nu har jag drabbats av en strejk här hemma. Ingen av mina hundar lyder alls just nu. Tror att jag få gå ut en sväng med dem nu.

Postat

Vill åxå se hobbit! 😮

Fi fan va halkigt ute! Körde 50-60 hem och då släppte det!!! Dåliga vinterdäck har jag åxå!!!!!

hugaligen

Nu har jag drabbats av en strejk här hemma. Ingen av mina hundar lyder alls just nu. Tror att jag få gå ut en sväng med dem nu.

hugaligen

Postat (redigerat)

Vill åxå se hobbit! 😮

Fi fan va halkigt ute! Körde 50-60 hem och då släppte det!!! Dåliga vinterdäck har jag åxå!!!!!

Ska se den till jul med sönerna.

PT på det! 🙂

Redigerat av Algotezza
Postat

Jo jag var också öronbarn. Får fortfarande öroninflammation en gång per år, nästan. 😐

Jag slapp dock bli "öronvuxen".

k9 (oregistrerad)
Postat

Nej inga huliganer än.. 😐

Postat

Örona är en av få grejer som funkar felfritt på mig.

Mycket bra när man sysslar med musik.

k9 (oregistrerad)
Postat

Jag slapp dock bli "öronvuxen".

:rolleyes:
k9 (oregistrerad)
Postat

Örona är en av få grejer som funkar felfritt på mig.

Problemet med min öron är att jag har för bra hörsel istället. Då jag fått överkänslig hörsel. Så jag kan urskilja frekvenser som andra ofta missar. Det är inte så bra som det låter, för jag får problem men en massa störande ljud som andra slipper.
  • Gilla 1
Postat

Luktsinnet däremot är inget vidare.

Det är det vi använder när vi tuggar i oss mat men kallar det för smak - för den - oftast - goda smaken är egentligen när näsan är påverkad inifrån när vi alltså tuggar maten. Utan luktsinne smakar därför maten inte så mycket.

Postat

Jag kan iofs se många fördelar med att inte ha så bra luktsinne också.

En av mina bästa vänner när jag pluggade saknade luktsinne helt. Jag väljer att tro att det var en slump att just hon tyckte att jag var en trevlig snubbe 😆

Postat

Det är det vi använder när vi tuggar i oss mat men kallar det för smak - för den - oftast - goda smaken är egentligen när näsan är påverkad inifrån när vi alltså tuggar maten. Utan luktsinne smakar därför maten inte så mycket.

Då är det väl bara den yttre delen av näsan som är paj. Jag har förstört den med nässpray. Har du köpt den där lilla korgsamplern?

Postat

Jag kan iofs se många fördelar med att inte ha så bra luktsinne också.

En av mina bästa vänner när jag pluggade saknade luktsinne helt. Jag väljer att tro att det var en slump att just hon tyckte att jag var en trevlig snubbe 😆

Hade hon varit blind och döv oxå kanske hon hade varit något för mig?

k9 (oregistrerad)
Postat

Känner mig riktigt smart nu, för jag insåg att min lysande idé var ganska korkad. SÅ jag var smart nog att inte genomföra den.

k9 (oregistrerad)
Postat

Öhmm någon mer än jag som får husreklam här nu? 😳 Myresjöhus får jag reklam för på detta forum.. 😏

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.