Zakyath Postat 25 maj 2014 Postat 25 maj 2014 (redigerat) Gillar inte heller gudrun schüman eller att FI har lagt beslag på feminism. Man får inte vara för jämnlikhet utan att hålla med om deras andra politiska åsikter. Antingen är man med dem på alla punkter, eller så är man anti-feminist. Men en mandat tycker jag allt de kan få ha. Redigerat 25 maj 2014 av Zakyath
Zakyath Postat 25 maj 2014 Postat 25 maj 2014 Åkesson är jag inte heller förtjust i. Det tänker jag inte motivera.
Micke H Postat 25 maj 2014 Postat 25 maj 2014 Över 7% procent? Seriöst? Kan inte SD flytta till det där landet som inte tar emot invandrare?
Fidden Postat 25 maj 2014 Postat 25 maj 2014 Att det är svårt att passa in feminism i en konservativ värdegrund är inte konstigt alls.
Supergubben (oregistrerad) Postat 25 maj 2014 Postat 25 maj 2014 För min del kunde Shyman, Åkesson och den där koleriska moderaten gärna skickas på permanent semester.
Zakyath Postat 25 maj 2014 Postat 25 maj 2014 Att det är svårt att passa in feminism i en konservativ värdegrund är inte konstigt alls. Håller inte med om att man måste hålla sig långt till vänster för att tycka att män och kvinnor har lika värde.
Fidden Postat 25 maj 2014 Postat 25 maj 2014 Håller inte med om att man måste hålla sig långt till vänster för att tycka att män och kvinnor har lika värde. Du är som väl är inte ensam, men det är fortfarande större motstånd till förändring på högerflanken. Inom kyrkan var det ju exempelvis länge debatt om kvinnliga präster och abortfrågan är fortfarande på tapeten visar det sig.
Zakyath Postat 25 maj 2014 Postat 25 maj 2014 Du är som väl är inte ensam, men det är fortfarande större motstånd till förändring på högerflanken. Inom kyrkan var det ju exempelvis länge debatt om kvinnliga präster och abortfrågan är fortfarande på tapeten visar det sig. Det kan det nog vara. Just kristdemokraterna har jag inte mycket övers till. Jag tror dock att om det blev mer vida accepterat att man kunde vara höger och för jämnställdhet också skulle många av de som förespråkar jämställdhet göra sina röster hörda på högerflanken också. Om det skulle hända att feminism togs på allvar både på vänster och höger sida skulle det nog gå snabbare att nå, än om ett parti långt ut på vänster/högerkanten lyckas hävda ensamrätt på en sådan fråga. Alla som är höger och för jämlikhet kommer ju dra sig för att rösta på FI då. Hade FI varit mer neutralt höger/vänster tror jag att de hade fått fler röster.
Fidden Postat 25 maj 2014 Postat 25 maj 2014 Det kan det nog vara. Just kristdemokraterna har jag inte mycket övers till. Jag tror dock att om det blev mer vida accepterat att man kunde vara höger och för jämnställdhet också skulle många av de som förespråkar jämställdhet göra sina röster hörda på högerflanken också. Om det skulle hända att feminism togs på allvar både på vänster och höger sida skulle det nog gå snabbare att nå, än om ett parti långt ut på vänster/högerkanten lyckas hävda ensamrätt på en sådan fråga. Alla som är höger och för jämlikhet kommer ju dra sig för att rösta på FI då. Hade FI varit mer neutralt höger/vänster tror jag att de hade fått fler röster. Det är väl fritt fram för de där högerfeministerna att ta ett eget initiativ. De får nog dock värva marit paulsen tror jag, annars vet jag inte om det kommer funka.
slejnard Postat 26 maj 2014 Postat 26 maj 2014 Vad betyder det där? Det betyder ja på norrländska! ☺️
k9 (oregistrerad) Postat 26 maj 2014 Postat 26 maj 2014 Godmorgon! 😐 Jobbigt att sova bort en dag såhär. Min sömnstörning ville vara extra allt igår... 😏
k9 (oregistrerad) Postat 26 maj 2014 Postat 26 maj 2014 Yo! Wazup? 😎 😏 😊 Hej! Läget? 🙂 Hej! Bra PT.. ☺️
Memphis Postat 26 maj 2014 Postat 26 maj 2014 Sådär en 3månader senare. Annars då, bilen går bra? Eller jag menar ju förstås, Läget me längstakrapparna? 😄
Memphis Postat 26 maj 2014 Postat 26 maj 2014 Häj Näj! 😄 Gott o höra. Gjort några roliga inspelningar på senaste? Vore kul o höra. Mja, är sådär med mig. Har några väldigt tunga månader bakom mig, varit nära på att bli ordentligt utbränd pga av orimlig arbetsbelastning och konstant stress på jobbet. Haft en rad med symptom, typ sömnproblem, blivit sjuk oftare, smärtor i bröstet, utmattning, näsblod osv. Nu har det planat ut iaf och jag är på bättringsvägen.
Memphis Postat 26 maj 2014 Postat 26 maj 2014 Häj mämph! 😄 Ska sova strax. 😑 Hej Slejj! 😄 Good to see u. Allt väl med dig och respektive?
Zakyath Postat 26 maj 2014 Postat 26 maj 2014 Häj Näj! 😄 Gott o höra. Gjort några roliga inspelningar på senaste? Vore kul o höra. Mja, är sådär med mig. Har några väldigt tunga månader bakom mig, varit nära på att bli ordentligt utbränd pga av orimlig arbetsbelastning och konstant stress på jobbet. Haft en rad med symptom, typ sömnproblem, blivit sjuk oftare, smärtor i bröstet, utmattning, näsblod osv. Nu har det planat ut iaf och jag är på bättringsvägen. fan vad tråkigt 🙁(( härligt att du är på bättringsvägen, och viktigast av allt: tillbaka i längsta!
Recommended Posts