Jump to content
Annons

Gör t.bone bra mikrofoner ?


Gäst

Recommended Posts

Annons

Det är ingen tillverkare som heter t.bone, utan det är kinesiska OEM-mickar som förses med Thomanns eget "märke", t.bone.

http://wiki.kontrollrummet.com/OEM

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej det visste jag inte men är dom bra då ?

Eller är Audio-Technica bättre ?

Alltså i samma prisklass.

Jag har aldrig testat någon t.bone - och jag vet inte om de är från samma fabrik som de andra som jag har skrivit in i Wiki-artikeln. Det finns ju olika fabriker, med olika kvalitet, så det är en djungel. 🙁

Jag skulle lita mer på Audio-Technica, som är ett välrenommerat fabrikat med egen fabrik.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Annars gör superlux bra billiga mickar.

Vilka har du testat och vad har du jämfört med? Jag har testat deras hörlurar och de levererar oväntat bra ljud för pengarna men byggkvaliten är verkligen inget att skriva hem om. Har varit lite nyfiken på hur deras mickar låter men försöker undvika att köpa billiga kinaprylar så jag har inte förmått mig att köpa hem nån för att testa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka har du testat och vad har du jämfört med? Jag har testat deras hörlurar och de levererar oväntat bra ljud för pengarna men byggkvaliten är verkligen inget att skriva hem om. Har varit lite nyfiken på hur deras mickar låter men försöker undvika att köpa billiga kinaprylar så jag har inte förmått mig att köpa hem nån för att testa.

Ang Superlux så köpte jag nyss två PRA628MKll

http://www.thomann.de/se/superlux_pra_628_mkii.htm

För att hänga på gitarrstärkare lika som man kan med Sennheiser E906 o slippa stativ…. Jämförde med E906 o den senrae är anings tydligare, men på distad gitarr är det nog svårt att höra skillnad. Skitbra mick för 345 kronor. På det priset följde det med ett sorts koratre klämstativ också för att sätta på stärkare eller trummor.

Jag köpte även två såna här sångmickar för samma pris, inte nån större skillnad jmf med Beta 58.

http://www.thomann.de/se/beyerdynamic_tg_v30ds.htm

Till den följer det med en fem meters mickkabel.

Idag kan man hitta väldigt billiga mickar som ändå är hyfsat bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lär dig hantera en lödkolv så har du en hel värld av awesomeness framför dig. Eftersom t.bone är samma som golden age, mxl, nady, alctron, en del akg m.m. Det finns med andra ord en uppsjö billiga enkla moddar man kan göra. Sök på forumet så hittar du en tråd där jag A/B en golden age bandmick med bättre band och lundahl trafo mot en vanlig. Mods för ca 700:- och sen har man en riktigt bra mick. Igår bytte jag alla komponenter i signalvägen på en mxl 990 (kostnad 44:-) Den blev hästlängder bättre. just nu klurar jag på deras sct700 och gå all in med ny kapsel och rubbet.

Oftast handlar det om att byta kodningarna mot högre kvalitet då kretsarna i grunden är rätt okej.

För att svara på ursprungsfrågan är svaret… googla. Står det mellan en mxl mick för 1500 och en likadan t.bone för 800 är chanserna väldigt stora att det är EXAKT samma mick.

Redigerat av Jaker
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...