Jump to content
Annons

inte bara ironiskt ...


Demonproducenten

Recommended Posts

Annons

Vet inte riktigt hur det känns. Vad är det som gäller för tillfället då?

Ledtråd: Det är inte på fredag, men det är samma siffror på det andra datumet.

Om vi nu inte ska se hans utelämnande av länken som en "avisering"...då blir han kvar. Hur känns det NU då? 😱

Edit: Hoppsan, too late! 😄

Redigerat av DigRules
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade en gång en mer fast och tvivel-lös inställning om Valles personlighet.

Måste säga att jag har omprövat den, lite.

Valle har sidor i sig, styrkor i sig, som jag inte trodde skulle visa sig i hans personlighet. Sånt, impar på mig 🙂

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade en gång en mer fast och tvivel-lös inställning om Valles personlighet.

Måste säga att jag har omprövat den, lite.

Valle har sidor i sig, styrkor i sig, som jag inte trodde skulle visa sig i hans personlighet. Sånt, impar på mig 🙂

Är du impad av att någon inte "suger helt och hållet". Det var låga krav måste jag säga. Jag känner flera. 😑

Redigerat av laban1
Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan inte anklaga någon annan för bluff-makeri och forumregel-brott, hota med anmälan om falsk marknadsföring osv, när man inte ens själv presenterar belägg för sin egen ståndpunkt.

jo självfallet kan man det

det är nämligen den som påstår en funktion eller effekt av nånting som behöver belägga det som påstås

det är så fundamentalt grundläggande gällande både när det gäller vetenskap och marknadsföring

det är inte omvärldens skyldighet att svälja med hull å hår och att stå för bevisföringen

det är märkligt att du inte känner till detta

det skulle också betyda att du inte känner till vad som står i forumregel 1 eller inte förstår innebörden av den

sen handlar det inte om några påståenden eller ställningstaganden från min sida utan efterfrågan av källa och mättester som isf skulle bekräfta dina och andras påståenden

och det är detta du kallar mobbing?

jävla lipsill

Det demonis gör är liiiite mer än ifrågasätta dessutom. Bra mycket mer.

länka?

Link to comment
Dela på andra sajter

jo självfallet kan man det

det är nämligen den som påstår en funktion eller effekt av nånting som behöver belägga det som påstås

det är så fundamentalt grundläggande gällande både när det gäller vetenskap och marknadsföring

det är inte omvärldens skyldighet att svälja med hull å hår och att stå för bevisföringen

det är märkligt att du inte känner till detta

det skulle också betyda att du inte känner till vad som står i forumregel 1 eller inte förstår innebörden av den

sen handlar det inte om några påståenden eller ställningstaganden från min sida utan efterfrågan av källa och mättester som isf skulle bekräfta dina och andras påståenden

och det är detta du kallar mobbing?

Att påstå något är inte fel. Det gör alla människor jorden runt varje dag, så även här på forumet dagligen. Det är en ytterst liten del som ifrågasätts, och ingen kräver då belägg heller. Dagliga §1 brott alltså, och du säger inget? Och ingen kräver av dig att belägga heller? Määärkligt.

Att svälja något med hull o hår är det ingen som har begärt att du ska göra. Och vill man ta reda på hur något faktiskt förhåller sig, då gör man det själv och presenterar beläggen därefter. Man sitter inte o svullar framför datorn och kommenderar att andra ska leta upp dina belägg åt dig, och naivt tror att raka motsatsen skulle vara sann om folk vägrar. Du är fullt medveten om bättre.

Att börja ifrågasätta, utan att själv kunna ha minsta tillstymmelse till belägg i bakfickan NÄR man ifrågasätter - trots åtskilliga efterfrågningar t.o.m. - då har man på väldigt fel sida rationalitetens gräns, enligt mig. Att sen dessutom kräva att andra ska presentera vad man själv INTE kan, och följaktligen vägra ta till sig informationsmöjligheter (vem hindrar dig att gå på evenemanget t.ex.?) .. kan du nämna nåt som är lägre?

Om det är så fundamentalt grundläggande som du påstår, då har du absolut inga problem visa på det heller. Men ups så enkelt var det inte, eller hur? Såvitt jag har sett har du inte presenterat ett endaste litet belägg i någon form. Kanske dags att revidera sin ståndpunkt, eller sänka kraven på andra till samma nivå man kan ha på dig själv. Vad sägs?

Så vi vet redan vid det här laget, att när du skrev dina hånfulla meddelanden i tråden, så hade du inget som helst belägg för den privata åsikten som grundade hånet. Som jag skrivit förut: nedlåtenhet är det säkraste tecknet för en odisciplinerad och okunnig person.

Kommer beläggen i efterhand, så räddar ju inte det tidpunkten för kommentarerna ändå. Så vilka belägg du än kommer upp med i efterhand spelar ju ingen roll nu. Bra jobbat.

Det var obestridligen hån och förakt, grundat på ännu mindre kunskap o belägg än du i efterhand kräver av motparter. Så enkelt är det med den saken. Det är därifrån kritiken kommer, o det förtjänar kritik. Det hade förtjänat kritik från dig med om rollerna varit ombytta med; 5ggr mer, lätt. Det vet folk. Så om jag är "lipsill", vad hade du då varit?

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Alla kända naturlagar? Du inser väl vilket elände du skulle hamna i om jag nu skulle efterfråga "Källa på det?" 🙂

Det är alldeles säkert fullt hanterbart jämfört med att försöka visa att en telekontakt kan påverka upplösningen i en analog signal, eller att en kabel för digitala signaler skulle ha något påverkan på ljudet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att påstå något är inte fel. Det gör alla människor jorden runt varje dag, så även här på forumet dagligen. Det är en ytterst liten del som ifrågasätts, och ingen kräver då belägg heller. Dagliga §1 brott alltså, och du säger inget? Och ingen kräver av dig att belägga heller? Määärkligt.

Att svälja något med hull o hår är det ingen som har begärt att du ska göra. Och vill man ta reda på hur något faktiskt förhåller sig, då gör man det själv och presenterar beläggen därefter. Man sitter inte o svullar framför datorn och kommenderar att andra ska leta upp dina belägg åt dig, och naivt tror att raka motsatsen skulle vara sann om folk vägrar. Du är fullt medveten om bättre.

Att börja ifrågasätta, utan att själv kunna ha minsta tillstymmelse till belägg i bakfickan NÄR man ifrågasätter - trots åtskilliga efterfrågningar t.o.m. - då har man på väldigt fel sida rationalitetens gräns, enligt mig. Att sen dessutom kräva att andra ska presentera vad man själv INTE kan, och följaktligen vägra ta till sig informationsmöjligheter (vem hindrar dig att gå på evenemanget t.ex.?) .. kan du nämna nåt som är lägre?

Om det är så fundamentalt grundläggande som du påstår, då har du absolut inga problem visa på det heller. Men ups så enkelt var det inte, eller hur? Såvitt jag har sett har du inte presenterat ett endaste litet belägg i någon form. Kanske dags att revidera sin ståndpunkt, eller sänka kraven på andra till samma nivå man kan ha på dig själv. Vad sägs?

Så vi vet redan vid det här laget, att när du skrev dina hånfulla meddelanden i tråden, så hade du inget som helst belägg för den privata åsikten som grundade hånet. Som jag skrivit förut: nedlåtenhet är det säkraste tecknet för en odisciplinerad och okunnig person.

Kommer beläggen i efterhand, så räddar ju inte det tidpunkten för kommentarerna ändå. Så vilka belägg du än kommer upp med i efterhand spelar ju ingen roll nu. Bra jobbat.

Det var obestridligen hån och förakt, grundat på ännu mindre kunskap o belägg än du i efterhand kräver av motparter. Så enkelt är det med den saken. Det är därifrån kritiken kommer, o det förtjänar kritik. Det hade förtjänat kritik från dig med om rollerna varit ombytta med; 5ggr mer, lätt. Det vet folk. Så om jag är "lipsill", vad hade du då varit?

Jag är nyfiken på vad det är DP skrivit som du tycker att det inte finns belägg för?

Link to comment
Dela på andra sajter

Signia: Det finns faktiskt folk i forumet som är väldigt kunniga på olika områden, men som undviker att hjälpa till med sina kunskaper just för att de vet att det kommer att tjafsas i det oändliga om det, om de skulle få för sig att svara - eftersom det finns folk som har åsikter som har baserats på myter och felaktig information och som därför TROR en massa strunt som de har läst här och där.

Diskussionerna som har förekommit om kablar är ärligt talat på den nivån att det är som om jag skulle påstå att en mjölkpall är ett soffbord med plats för 12 personer - och sedan fortsätta tjata om det trots att det inte finns några som helst belägg för att det är något annat än en mjölkpall.

Om man har de tekniska kunskaper som behövs för att förstå hur det fungerar, så behöver man inte tro, men det blir ändå väldigt svårt att bevisa saker för folk som ändå inte kan förstå eftersom nödvändiga grundkunskaper saknas hos mottagaren - eller folk som inte ens har viljan att försöka förstå...

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

nu blir jag faktiskt vääldigt nyfiken på vad du egentligen menar med det där - lämnar utrymme för mycket tolkningar

Såhär typ

Åsikter och tro är en sak. Fakta en annan. Problemet är att väldigt många har extremt svårt att hålla isär dem...

Jag kanske tycker att det känns roligare att koppla in en rosa kabel när jag spelar bas, än att ha en vanlig svart. Att det känns roligare, kan rentav göra att jag spelar bättre - men det kan aldrig påverka ljudet i sig.

Redigerat av Casperfren
Link to comment
Dela på andra sajter

Signia: Det finns faktiskt folk i forumet som är väldigt kunniga på olika områden, men som undviker att hjälpa till med sina kunskaper just för att de vet att det kommer att tjafsas i det oändliga om det, om de skulle få för sig att svara - eftersom det finns folk som har åsikter som har baserats på myter och felaktig information och som därför TROR en massa strunt som de har läst här och där.

Diskussionerna som har förekommit om kablar är ärligt talat på den nivån att det är som om jag skulle påstå att en mjölkpall är ett soffbord med plats för 12 personer - och sedan fortsätta tjata om det trots att det inte finns några som helst belägg för att det är något annat än en mjölkpall.

Om man har de tekniska kunskaper som behövs för att förstå hur det fungerar, så behöver man inte tro, men det blir ändå väldigt svårt att bevisa saker för folk som ändå inte kan förstå eftersom nödvändiga grundkunskaper saknas hos mottagaren - eller folk som inte ens har viljan att försöka förstå...

Hör hur du menar. All the respect.

Om det är som du säger - och det är fullt möjligt, upplevde den inställning du nämmer hos Drloop (Mister, Drloop btw) häromdagen - då kan man knappast förneka att det finns nästan oändligt mycket mer högre skäl att fråga sig, än vad t.ex. demonis och ett flertal andra använt sig av som kunskapsgrund för hån och trams i tråden som nämnts.

Jag är - som säkert framgår - mer irriterad på den sociala inställningen, än på sakfrågan och nån absolut teknisk sanning i sig. Sakfrågan kan man debattera separat, och förhoppningsvis i sakfull och intresserad ton. Lära av varandras olika inställning.

Sakfrågan, det är "nästa lager" av debatten. Det lagret - för min del - vilar på att många (mig inkluderat) har aldrig mött tekniskt detaljerad argumentation eller fysiska/audiella belägg för att kablar - analoga som digitala - skulle låta näst intill likadant, ännu mindre exakt lika. Snarare mängder med desperata försök, ofta extremt detaljerade. Och jag känner till parity-bit, crc och allt det där på digital nivå. Finns en hel värld, faktiskt en hel ekonomisk industri därute, som en kabel-förnekare måste motbevisa först, för att ens ha en chans att bli hörd. En nyexaminerad student har inte mycket till chans.

Med det vill jag säga att ... det är långt ifrån bullshit att ifrågasätta. Det är inte en brist på kunskap. Det är snarare en uppmärksamhet på vad som händer när t.ex. det digitala fungerar bra av andra skäl än tekniker är övertygade att det fungerar av (och därför avstår att uppmäta). Så är fallet t.ex. med AES3 (AES/EBU) interfacet, och flera andra interface.

Men i detta fallet, på forumet hittills, handlar det om att blotta attityden som vissa använder som motiv för att mobba andras trådar: simpel okunskap kombinerat med överdriven självgodhet. Det är därifrån min ordrikhet finner sin intensitet, snarare än sakfrågan i sig.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Solstrålen (oregistrerad)

För att avstyra/avsluta sidospåret samt undvika förvirring: efter 13 december 2013 kommer inga fler inlägg från mig.

Hur känns det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man har de tekniska kunskaper som behövs för att förstå hur det fungerar, så behöver man inte tro, men det blir ändå väldigt svårt att bevisa saker för folk som ändå inte kan förstå eftersom nödvändiga grundkunskaper saknas hos mottagaren - eller folk som inte ens har viljan att försöka förstå...

+1

Tyvärr måste jag hålla med. Utan vilja och förkunskap ingen utveckling. Men shit vad många inlägg det kan bli, om det nu är positivt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...