Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

... det Àr slÄende

Skickat En minut sedan

KÀnns lite ironiskt att behöva stÀnga en trÄd med just den hÀr titeln ... men jag gissar att det Àr den enda möjligheten att fÄ stopp pÄ den hÀr diskussionen.

/Mats

tillbaka ON topic:

Àr det verkligen ENDA lösningen?

det gÄr inte att stÀnga av dom som sabbar innehÄllet?

det Ă€r en mycket enkel frĂ„ga som har ett mycket enkelt svar: GÅR det att stoppa enskild medlem frĂ„n att fortsĂ€tta skriva i samma trĂ„d?

det Àr ju ungefÀr samma nissar som gÄng pÄ gÄng kliver in med sitt svammel om ditt Ä datt

det verkar OK att bete sig hur som helst hĂ€r - sĂ„ lĂ€nge man hĂ„ller en 'vĂ€nlig' ton och lĂ€gger till en 🙂 eller avslutar med "love is all"

det Àr ocksÄ helt ok att nÀr man gör uttalanden om teknik, produkter, tjÀnster eller företag att helt och fullt skita i att stÄ för detta och Àven svamla vidare utan att ge belÀgg för sina uttalanden

det Àr alltsÄ ok att sprida humbug och rena felaktigheter utan att behöva förklara varifrÄn man fÄtt sina uppgifter eller kÀllor

det Àr ocksÄ helt ok att reagera med indignation och börja skrika om mobbing nÀr man ombeds uppge kÀlla för den information man för fram

det Àr ocksÄ ok att föra fram som förklaring och bevis pÄ det man pÄstÄr stÀmmer genom att hÀvda motsatt bevisförhÄllande - nÄn annan ska bevisa att man har fel

nÀr detta görs Àr det ok att bortse frÄn detta och fortsÀtta att med indignerad och irriterad ton förklara sig förföljd och utsatt medan man fortsÀtter att hÀva ur sig icke belagda pÄstÄenden

hÀnvisningen "det Àr allmÀnt kÀnt" eller "övervÀgande delen av dom som jobbar med ljud kÀnner till detta - det Àr du som Àr dum i huvet eller har sÀmre öron" Àr helt godkÀnda uttalanden

kan vi inte bara skippa regel 1?

[klassas detta som en bashing-trÄd nu?]

lĂ€gger till en 😉 för sĂ€kerhets skull

Redigerat av Demonproducenten
  • Gilla 3
Annons
Postat

Att hindar en medlem frÄn att skriva i en specifik trÄd gÄr inte vad jag vet idag utan dÄ fÄr man bli avstÀngd frÄn forumet helt och hÄllet.

MVH

Anders

Postat

Det absolut vÀrsta jag vet Àr (medvetet) förvanskande av citat/(medveten) förvrÀngning av innebörd, vilket inte bara strider mot forumreglerna utan Àven svensk lag. Det finns en och annan mÀstare pÄ sÄdant förfarande hÀr pÄ forumet.

Postat

Det absolut vÀrsta jag vet Àr (medvetet) förvanskande av citat/(medveten) förvrÀngning av innebörd, vilket inte bara strider mot forumreglerna utan Àven svensk lag. Det finns en och annan mÀstare pÄ sÄdant förfarande hÀr pÄ forumet.

Planerar du fortfarande att hoppa av till helgen?

Postat

Det gÄr inte att stÀnga ute en medlem frÄn en viss trÄd. Jag tror ÀndÄ inte att det skulle vara nÄgon hÄllbar lösning. Den medlem som tystas ned lÀr nog dra igÄng en ny trÄd och sÄ Àr cirkusen igÄng igen.

/Mats

Postat

Regel nr 2 var bra. Men har alla lÀst den?

DET kan man verkligen frĂ„ga sig nĂ€r det gĂ€ller vissa... 😉

Kanske skulle det vara en bra idé att pÄminna om forumreglerna typ en gÄng i mÄnaden eller nÄgot - och lÀgga som en klistrad trÄd nÄgra dagar varje gÄng, sÄ att folk inte glömmer bort dem...?

Postat

Är man frusterad över livet lyser det igenom i ev forum man Ă€r med i. Det Ă€r nog nĂ€stan omöjligt att undvika det. Även fast det Ă€r dĂ„ligt.

Postat

Alternativet att stÀnga av medlemmar (temporÀrt eller permanent) som gÄng pÄ gÄng misslyckas med att konversera bemötande dÄ?

Postat

Att hindar en medlem frÄn att skriva i en specifik trÄd gÄr inte vad jag vet idag utan dÄ fÄr man bli avstÀngd frÄn forumet helt och hÄllet.

MVH

Anders

Det gÄr. Jag har redan tipsat Mats och Linus om en plugin för detta: http://community.invisionpower.com/files/file/2572-dp33-ban-from-topic/

Det gÄr inte att stÀnga ute en medlem frÄn en viss trÄd. Jag tror ÀndÄ inte att det skulle vara nÄgon hÄllbar lösning. Den medlem som tystas ned lÀr nog dra igÄng en ny trÄd och sÄ Àr cirkusen igÄng igen.

/Mats

Är det bĂ€ttre eller sĂ€mre Ă€n att hen kan fortsĂ€tta sabba en befintlig trĂ„d? JĂ€mfört med att lĂ„sa hela trĂ„den för alla andra.

Postat (redigerat)

Ja §2 is the shit.

Problemet med kabeltrÄdarna och i princip samtliga andra trÄdar likt dom, Àr inte att folk har olika Äsikter och stÄndpunkter. SÄ Àr det alltid, har alltid varit, kommer alltid att vara.

Problemet med kabeltrÄdarna Àr att folk inte visar respekt för folks olika instÀllningar och Äsikter. DÀr Àr hela kÀrnan i problemet.

Man blir ju bara ett problem för andra om man krÀver att h*n se pÄ saker pÄ samma sÀtt som jag sjÀlv, eller sÄ Àr h*n dum.

Regel nr 2 Àr bra.

Redigerat av Signia
  • Gilla 1
Postat

Det absolut vÀrsta jag vet Àr (medvetet) förvanskande av citat/(medveten) förvrÀngning av innebörd, ..

+1

En vanlig variant Àr ju ocksÄ att till varje pris, och med flit försöka "missuppfatta" för att starta brÄk.

Postat

En vanlig variant Àr ju ocksÄ att till varje pris, och med flit försöka "missuppfatta" för att starta brÄk.

+1 pÄ den! Riktigt förkastligt beteende.

Sedan finns det ju Àven de (lyckligtvis bara nÄgra fÄ) som har lite svÄrare att hÀnga med i resonemangsvÀngarna men som dÀrför i arga, ovidkommande kommentarer lÄter sina allehanda brister gÄ ut över dem som hÀnger med (istÀllet för att vara tyst och Ätminstone försöka hÀnga med).

Postat

Är det bĂ€ttre eller sĂ€mre Ă€n att hen kan fortsĂ€tta sabba en befintlig trĂ„d?

PÄ vilket sÀtt Àr det bÀttre att han istÀllet startar nya "hÀmnd"-trÄdar?

Postat

PÄ vilket sÀtt Àr det bÀttre att han istÀllet startar nya "hÀmnd"-trÄdar?

Att den aktuella trÄden kan fortsÀtta med relevant innehÄll utan att förstöras. Sen kan folk helt fritt vÀlja om dom vill ge sig in i "hÀmnd-trÄden".

• Gilla 1
Postat

Att den aktuella trÄden kan fortsÀtta med relevant innehÄll utan att förstöras. Sen kan folk helt fritt vÀlja om dom vill ge sig in i "hÀmnd-trÄden".

Hur tycker du att det dÀr med att "folk helt fritt [kan] vÀlja om dom vill ge sig in i 'hÀmnd-trÄden'" har fungerat hittills?

Postat

MVH

Anders

tack för svar!

dÄ vet vi att det inte gÄr

🙂

Postat

/Mats

men trÄden i sig skulle kunna rÀddas - och det var min poÀng

nu verkar det ju inte som det rent tekniskt gÄr i vilket fall sÄ den vÀgen Àr stÀngd

men dĂ„ vet vi som sagt 🙂

Postat

Problemet med kabeltrÄdarna Àr att folk inte visar respekt för folks olika instÀllningar och Äsikter. DÀr Àr hela kÀrnan i problemet.

problemet med kabeltrÄdarna (och en del andra) Àr att regel 1 bryts utan ÄtgÀrd

ett av huvudsyftena med forumet Àr enl Àgarna att det ska vara en kunskapsbas

det Àr inte kunskap att 1+2=4 - det Àr faktaförvanskning

Postat

Hur tycker du att det dÀr med att "folk helt fritt [kan] vÀlja om dom vill ge sig in i 'hÀmnd-trÄden'" har fungerat hittills?

det funkar ju bra sÄ lÀnge den Àr öppen

om det Àr sunt Àr en annan femma

jj har rÀtt och nu börjar du brÄka

Postat

jj har rÀtt och nu börjar du brÄka

Jag hÄller inte med. Men föredrar du att jag lÀmnar trÄden?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.