Demonproducenten Postat 11 december 2013 Postat 11 december 2013 (redigerat) ... det Ă€r slĂ„ende Skickat En minut sedanKĂ€nns lite ironiskt att behöva stĂ€nga en trĂ„d med just den hĂ€r titeln ... men jag gissar att det Ă€r den enda möjligheten att fĂ„ stopp pĂ„ den hĂ€r diskussionen.  /Mats  tillbaka ON topic: Ă€r det verkligen ENDA lösningen? det gĂ„r inte att stĂ€nga av dom som sabbar innehĂ„llet? det Ă€r en mycket enkel frĂ„ga som har ett mycket enkelt svar: GĂ R det att stoppa enskild medlem frĂ„n att fortsĂ€tta skriva i samma trĂ„d? det Ă€r ju ungefĂ€r samma nissar som gĂ„ng pĂ„ gĂ„ng kliver in med sitt svammel om ditt Ă„ datt det verkar OK att bete sig hur som helst hĂ€r - sĂ„ lĂ€nge man hĂ„ller en 'vĂ€nlig' ton och lĂ€gger till en đ eller avslutar med "love is all" det Ă€r ocksĂ„ helt ok att nĂ€r man gör uttalanden om teknik, produkter, tjĂ€nster eller företag att helt och fullt skita i att stĂ„ för detta och Ă€ven svamla vidare utan att ge belĂ€gg för sina uttalanden det Ă€r alltsĂ„ ok att sprida humbug och rena felaktigheter utan att behöva förklara varifrĂ„n man fĂ„tt sina uppgifter eller kĂ€llor det Ă€r ocksĂ„ helt ok att reagera med indignation och börja skrika om mobbing nĂ€r man ombeds uppge kĂ€lla för den information man för fram det Ă€r ocksĂ„ ok att föra fram som förklaring och bevis pĂ„ det man pĂ„stĂ„r stĂ€mmer genom att hĂ€vda motsatt bevisförhĂ„llande - nĂ„n annan ska bevisa att man har fel nĂ€r detta görs Ă€r det ok att bortse frĂ„n detta och fortsĂ€tta att med indignerad och irriterad ton förklara sig förföljd och utsatt medan man fortsĂ€tter att hĂ€va ur sig icke belagda pĂ„stĂ„enden hĂ€nvisningen "det Ă€r allmĂ€nt kĂ€nt" eller "övervĂ€gande delen av dom som jobbar med ljud kĂ€nner till detta - det Ă€r du som Ă€r dum i huvet eller har sĂ€mre öron" Ă€r helt godkĂ€nda uttalanden  kan vi inte bara skippa regel 1?  [klassas detta som en bashing-trĂ„d nu?] lĂ€gger till en đ för sĂ€kerhets skull Redigerat 11 december 2013 av Demonproducenten 3
laban1 Postat 11 december 2013 Postat 11 december 2013 (redigerat) Och regel 1 innebÀr ? Redigerat 11 december 2013 av laban1
Claes Holmerup Postat 11 december 2013 Postat 11 december 2013 Och regel 1 innebÀr ? Forumreglerna: https://www.studio.se/index.php/topic/149-forumregler-viktiga-att-ta-del-av/
Anders F Postat 11 december 2013 Postat 11 december 2013 Att hindar en medlem frÄn att skriva i en specifik trÄd gÄr inte vad jag vet idag utan dÄ fÄr man bli avstÀngd frÄn forumet helt och hÄllet. MVH Anders
Guitar Nilsson Postat 11 december 2013 Postat 11 december 2013 Regel nr 2 var bra. Men har alla lÀst den?
Valle Postat 11 december 2013 Postat 11 december 2013 Det absolut vÀrsta jag vet Àr (medvetet) förvanskande av citat/(medveten) förvrÀngning av innebörd, vilket inte bara strider mot forumreglerna utan Àven svensk lag. Det finns en och annan mÀstare pÄ sÄdant förfarande hÀr pÄ forumet.
Anders F Postat 11 december 2013 Postat 11 december 2013 Alla forumregler hittar ni hÀr! https://www.studio.se/index.php/topic/149-forumregler-viktiga-att-ta-del-av/ Alltid bra att pÄminna om att de finns och vart man hittar dem. MVH Anders
SadamJR Postat 11 december 2013 Postat 11 december 2013 Det absolut vÀrsta jag vet Àr (medvetet) förvanskande av citat/(medveten) förvrÀngning av innebörd, vilket inte bara strider mot forumreglerna utan Àven svensk lag. Det finns en och annan mÀstare pÄ sÄdant förfarande hÀr pÄ forumet. Planerar du fortfarande att hoppa av till helgen?
Mats StÄlbröst Postat 11 december 2013 Postat 11 december 2013 Det gÄr inte att stÀnga ute en medlem frÄn en viss trÄd. Jag tror ÀndÄ inte att det skulle vara nÄgon hÄllbar lösning. Den medlem som tystas ned lÀr nog dra igÄng en ny trÄd och sÄ Àr cirkusen igÄng igen. /Mats
Claes Holmerup Postat 11 december 2013 Postat 11 december 2013 Regel nr 2 var bra. Men har alla lĂ€st den? DET kan man verkligen frĂ„ga sig nĂ€r det gĂ€ller vissa... đ Kanske skulle det vara en bra idĂ© att pĂ„minna om forumreglerna typ en gĂ„ng i mĂ„naden eller nĂ„got - och lĂ€gga som en klistrad trĂ„d nĂ„gra dagar varje gĂ„ng, sĂ„ att folk inte glömmer bort dem...?
Guitar Nilsson Postat 11 december 2013 Postat 11 december 2013 Ăr man frusterad över livet lyser det igenom i ev forum man Ă€r med i. Det Ă€r nog nĂ€stan omöjligt att undvika det. Ăven fast det Ă€r dĂ„ligt.
joachime Postat 11 december 2013 Postat 11 december 2013 Alternativet att stÀnga av medlemmar (temporÀrt eller permanent) som gÄng pÄ gÄng misslyckas med att konversera bemötande dÄ?
JJRockford Postat 11 december 2013 Postat 11 december 2013 Att hindar en medlem frĂ„n att skriva i en specifik trĂ„d gĂ„r inte vad jag vet idag utan dĂ„ fĂ„r man bli avstĂ€ngd frĂ„n forumet helt och hĂ„llet. MVH Anders Det gĂ„r. Jag har redan tipsat Mats och Linus om en plugin för detta: http://community.invisionpower.com/files/file/2572-dp33-ban-from-topic/ Det gĂ„r inte att stĂ€nga ute en medlem frĂ„n en viss trĂ„d. Jag tror Ă€ndĂ„ inte att det skulle vara nĂ„gon hĂ„llbar lösning. Den medlem som tystas ned lĂ€r nog dra igĂ„ng en ny trĂ„d och sĂ„ Ă€r cirkusen igĂ„ng igen. /Mats Ăr det bĂ€ttre eller sĂ€mre Ă€n att hen kan fortsĂ€tta sabba en befintlig trĂ„d? JĂ€mfört med att lĂ„sa hela trĂ„den för alla andra.
Signia Postat 11 december 2013 Postat 11 december 2013 (redigerat) Ja §2 is the shit. Problemet med kabeltrÄdarna och i princip samtliga andra trÄdar likt dom, Àr inte att folk har olika Äsikter och stÄndpunkter. SÄ Àr det alltid, har alltid varit, kommer alltid att vara. Problemet med kabeltrÄdarna Àr att folk inte visar respekt för folks olika instÀllningar och Äsikter. DÀr Àr hela kÀrnan i problemet. Man blir ju bara ett problem för andra om man krÀver att h*n se pÄ saker pÄ samma sÀtt som jag sjÀlv, eller sÄ Àr h*n dum. Regel nr 2 Àr bra. Redigerat 11 december 2013 av Signia 1
Valle Postat 11 december 2013 Postat 11 december 2013 Planerar du fortfarande att hoppa av till helgen? Senaste aviseringen gÀller.
Guitar Nilsson Postat 11 december 2013 Postat 11 december 2013 Senaste aviseringen gÀller. Och den Àr? Inte gÄr det att sluta skriva hÀr.
laban1 Postat 11 december 2013 Postat 11 december 2013 Det absolut vÀrsta jag vet Àr (medvetet) förvanskande av citat/(medveten) förvrÀngning av innebörd, .. +1 En vanlig variant Àr ju ocksÄ att till varje pris, och med flit försöka "missuppfatta" för att starta brÄk.
Valle Postat 11 december 2013 Postat 11 december 2013 En vanlig variant Àr ju ocksÄ att till varje pris, och med flit försöka "missuppfatta" för att starta brÄk. +1 pÄ den! Riktigt förkastligt beteende. Sedan finns det ju Àven de (lyckligtvis bara nÄgra fÄ) som har lite svÄrare att hÀnga med i resonemangsvÀngarna men som dÀrför i arga, ovidkommande kommentarer lÄter sina allehanda brister gÄ ut över dem som hÀnger med (istÀllet för att vara tyst och Ätminstone försöka hÀnga med).
SadamJR Postat 11 december 2013 Postat 11 december 2013 Senaste aviseringen gÀller. Den 13/12 alltsÄ. Blir det nÄn slags "grande finale"?
Valle Postat 11 december 2013 Postat 11 december 2013 Ăr det bĂ€ttre eller sĂ€mre Ă€n att hen kan fortsĂ€tta sabba en befintlig trĂ„d? PĂ„ vilket sĂ€tt Ă€r det bĂ€ttre att han istĂ€llet startar nya "hĂ€mnd"-trĂ„dar?
joachime Postat 11 december 2013 Postat 11 december 2013 Den 13/12 alltsÄ. Blir det nÄn slags "grande finale"? Vi sÀtter pÄ oss vita sÀrkar och ljud i hÄret.
JJRockford Postat 11 december 2013 Postat 11 december 2013 PÄ vilket sÀtt Àr det bÀttre att han istÀllet startar nya "hÀmnd"-trÄdar? Att den aktuella trÄden kan fortsÀtta med relevant innehÄll utan att förstöras. Sen kan folk helt fritt vÀlja om dom vill ge sig in i "hÀmnd-trÄden". 1
Valle Postat 11 december 2013 Postat 11 december 2013 Att den aktuella trÄden kan fortsÀtta med relevant innehÄll utan att förstöras. Sen kan folk helt fritt vÀlja om dom vill ge sig in i "hÀmnd-trÄden". Hur tycker du att det dÀr med att "folk helt fritt [kan] vÀlja om dom vill ge sig in i 'hÀmnd-trÄden'" har fungerat hittills?
Demonproducenten Postat 11 december 2013 TrĂ„dstartare Postat 11 december 2013 Att hindar en medlem frĂ„n att skriva i en specifik trĂ„d gĂ„r inte vad jag vet idag utan dĂ„ fĂ„r man bli avstĂ€ngd frĂ„n forumet helt och hĂ„llet. MVH Anders tack för svar! dĂ„ vet vi att det inte gĂ„r đ
Demonproducenten Postat 11 december 2013 TrĂ„dstartare Postat 11 december 2013 Det gĂ„r inte att stĂ€nga ute en medlem frĂ„n en viss trĂ„d. Jag tror Ă€ndĂ„ inte att det skulle vara nĂ„gon hĂ„llbar lösning. Den medlem som tystas ned lĂ€r nog dra igĂ„ng en ny trĂ„d och sĂ„ Ă€r cirkusen igĂ„ng igen. /Mats men trĂ„den i sig skulle kunna rĂ€ddas - och det var min poĂ€ng nu verkar det ju inte som det rent tekniskt gĂ„r i vilket fall sĂ„ den vĂ€gen Ă€r stĂ€ngd men dĂ„ vet vi som sagt đ
Demonproducenten Postat 11 december 2013 TrÄdstartare Postat 11 december 2013 Problemet med kabeltrÄdarna Àr att folk inte visar respekt för folks olika instÀllningar och Äsikter. DÀr Àr hela kÀrnan i problemet. problemet med kabeltrÄdarna (och en del andra) Àr att regel 1 bryts utan ÄtgÀrd ett av huvudsyftena med forumet Àr enl Àgarna att det ska vara en kunskapsbas det Àr inte kunskap att 1+2=4 - det Àr faktaförvanskning
Demonproducenten Postat 11 december 2013 TrÄdstartare Postat 11 december 2013 Hur tycker du att det dÀr med att "folk helt fritt [kan] vÀlja om dom vill ge sig in i 'hÀmnd-trÄden'" har fungerat hittills? det funkar ju bra sÄ lÀnge den Àr öppenom det Àr sunt Àr en annan femma jj har rÀtt och nu börjar du brÄka
Valle Postat 11 december 2013 Postat 11 december 2013 jj har rÀtt och nu börjar du brÄka Jag hÄller inte med. Men föredrar du att jag lÀmnar trÄden?
Casperfren Postat 11 december 2013 Postat 11 december 2013 Ja, folk ska ju inte bli sura för att man presenterar fakta, sen fÄr man ju tycka vad man vill sen
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.