Jump to content
Annons

Spotify berättar om framtiden den 11 december kl 16


Mats Stålbröst

Recommended Posts

Annons

Såg just strömmen i efterhand, och det var då inga (enligt mig) enorma nyheter som lanserades.

*Spotify äntrar 20 nya marknader.

*Det finns numera en gratistjänst för Android och iOS (dock i en kraftigt nedbantad shufflevariant.)

*Led Zeppelin finns nu "exclusively" på Spotify.

Det senare är väl den stora nyheten för de flesta. Dock så har ju både Pink Floyd och Led Zeppelin funnits på Wimp sedan länge, så enligt mig är det i och med det ingen större grej för oss skandinaver. Frågan är dock om Zeppelin försvinner från Wimp nu, i och med att Spotify marknadsför detta som exklusivt.

Sades inget om en eventuell losslesstjänst. Själv emigrerar jag till Wimp så fort de fått fason på kopieringsskyddet till Wimp Hifi, så att tjänsten kan erbjudas till PC.

Link to comment
Dela på andra sajter

ska man ha spotify hela livet (man lär väl sluta köpa musik vid sidan av när man redan betalar för den, och ju längre man har spotify desto mer måste man "köpa ikapp" om man avbokar sitt konto) blir det en stor skillnad i längden. det kan bli några tio tusen extra till pensionen

Link to comment
Dela på andra sajter

...men jag är en snåljåp som egentligen inte vill betala alls för annat än fullgod ljudkvalitet och jag har inte behov av de extra funktionerna man får med Premium, medan reklamen i Free blir irriterande, så Unlimited för 49:- tycker jag är en lagom kompromiss för slasklyssning. Får väl se hur länge jag får behålla det - eller om de gör om det automagiskt till Premium senare...

Skivor som jag gillar köper jag. När all musik så småningom börjar säljas i okomprimerat format, så kan jag börja köpa låtar på nätet istället för att köpa CD.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror ni att det finns tillräckligt med utrymme på deras servrar för en losslesstjänst?

Antar förövrigt att vissa inte blir nöjda förän de streamar 32 bit 192khz... Eller kommer hem med en rullbandsspelare med låtar som du valt 😉

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...