Jump to content
Annons

Apogee Duet 2 från tyskland (eller RME babyface istället?)


Mr Keys

Recommended Posts

1: varför är ett "Apogee duet 2" 1500 spänn billigare på thomann än någonstans i sverige? 4300 jämfört med ca 5800 i sverige....

2: vågar man köpa duett 2 därifrån? läst en hel del om folk som haft problem när dom pluggat i sitt duet i datorn, och folk som varit tvungna att byta flera ggr. Dock är det trådar som är från 2012, så de problemen kanske är lösta nu?

Redigerat av Mr Keys
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Någon som har erfarenhet av RME Babyface? är den kanske ett alternativ?

Hade Duet1 förut, och gillade verkligen både Preamps och omvandlarna i den, men om babyface är lika bra eller bättre så kör jag ju hellre på den då Duet2 nu för tiden är dyrare...

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du inte ska ha Dueten till ipad (IOS) så kan du köra på mac-varianten. Babyfacen är mer komplett då den bl.a. har adat och midi. Sedan finns också Focusrite Forte som är likgiltig med Duet vad gäller koncept och antal I/O, dessutom funkar den på både mac och pc.

Link to comment
Dela på andra sajter

ja, men grejen är att "mac-varianten", dvs den som förut kostade 4300 eller nåt, inte finns längre. Den finns på lager hos thomann, men inte i sthlm.

Och om babyface är lika bra, och ungefär samma pris, så köper jag hellre den, och på hemmaplan, än duet från tyskland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Utifrån det som går att läsa så tycker jag personligen att Babyfacen är mer komplett Mac/Pc, Adat, midi i ett än vad dueten är. Men jag har inte använt dem utan jag går nu på endast fakta. Babyfacen ser ut dessutom att kosta 4600 i sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Babyface är mer komplett på alla områden. Förutom PC och Mac, så fungerar den som Class Compliant också och kan alltså köras med iPad. Den kan till och med köras stand-alone numera (med vissa inskrängningar i funktionerna, men ändå), utan USB-koppling om man skaffar extern nätdel till den. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...